Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto’s te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
Telecombedrijf Proximus start samen met Fluvius, de netbeheerder van het gas- en elektriciteitsnet, een proefproject waarbij straatkasten met technische installaties van Proximus worden gebruikt om laadpalen voor elektrische auto's te voeden. Mogelijk is er een potentieel van 7.000 nieuwe laadpunten. [naar artikel]
17:57 3.500 straatkasten van de telecomreus Proximus in Vlaanderen worden omgebouwd tot laadpalen voor elektrische auto's. In Mechelen is donderdag een proefproject van start gegaan. [naar artikel]
12:48 Na een geslaagd proefproject in Mechelen gaat telecombedrijf Proximus duizenden van zijn straatkasten ombouwen tot laadpunten voor elektrische wagens. De Bel20'er voert daarover gesprekken met mogelij... [naar artikel]
Redt Proximus de elektrisch rijdende chauffeur van een platte batterij? De telecomprovider heeft alvast de ambitie de komende jaren een netwerk van 15.000 laadpunten in de (semi)publieke ruimte te voorzien. [naar artikel]
Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Koploper is Antwerpen dat 314 laadpalen moet plaatsen. Dat schrijft De Zondag. [naar artikel]
Tegen het einde van dit decennium moeten in België 11.550 laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Dat is een absolute voorwaarde om te garanderen dat het Belgische autopark voor 2 procent uit elektrische exemplaren zou kunnen bestaan. Dat blijkt uit een studie van het bureau Sia Partners, waar de link wordt gelegd tussen de vloot […] The post België moet ruim elfduizend elektrische laadpalen installeren appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
In Maasmechelen komen er tegen 2020 tien nieuwe laadpalen voor elektrische voertuigen bij. Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open VLD) maakte vorige maand samen met energieleveranciers Eandis en Infrax een spreidingsplan op voor 2500 nieuwe laadpalen. Voor elke gemeente in Vlaanderen minstens één. [naar artikel]
De elektrische auto is stilaan bezig aan een bescheiden doorbraak. Helaas is de publieke laadpaal dat niet. De openbare laadinfrastructuur in ons land staat nog in de kinderschoenen. Er zijn niet alleen te weinig laadpalen, er is nauwelijks correcte informatie beschikbaar over prijzen, toegankelijkheid en beschikbaarheid. Bovendien weet niemand in België hoeveel publiek toegankelijke laadpunten er zijn. Gelukkig is er beterschap op komst tegen 2020. [naar artikel]
Eerder dit jaar werd aangekondigd dat tegen 2020 er 2.500 nieuwe publieke laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Eandis en Infrax, die in heel Vlaanderen behalve Sint-Truiden, Antwerpen en Leuven instaan voor de palen, hebben nu aangekondigd dat 750 van die laadpalen volgend jaar al worden geplaatst. In elke gemeente, zelfs in Herstappe, komt volgend jaar minstens één laadpaal. "We werken volgens het principe 'laadpaal volgt wagen'", legt minister van Energie Bart Tommelein uit. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.