Vzw Boven De Wolken, de organisatie die steun biedt aan ouders van een doodgeboren kind, vraagt in een nieuwe campagne om maandelijks geld te doneren. "Zo hebben we een stabieler inkomen en kan er meer aandacht gaan naar het begeleiden van ouders", vertelt medeoprichter Sharon Geirnaert in "Goeiemorgen Morgen!" op Radio2. [naar artikel]
Het Eén-programma "Alles voor de koers" zat vorig seizoen in het spoor van Etixx-Quick Step. In de tweede aflevering ging alle aandacht naar "The Kids". [naar artikel]
11.11.11, de koepel van de Vlaamse Noord-Zuidbeweging, vraagt in deze coronatijden ook aandacht voor de ontwikkelingslanden. Want daar laten de economische gevolgen van de coronacrisis zich hard voelen. Een nieuwe campagne wil dat hier aankaarten. [naar artikel]
Handicap International geeft de hype rond "de vloer is lava" een ernstige draai, met een campagne om aandacht te vragen voor de slachtoffers van landmijnen. [naar artikel]
Vanaf vandaag bedeelt BPost een informatiefolder in 94.000 Meetjeslandse brievenbussen waarin nog eens extra aandacht wordt gevraagd voor alle coronamaatregelen. De folder is bedacht door de Meetjeslandse werkgroep "COVID-19-team Meetjesland" en is op zijn zachts gezegd ludiek aangepakt. [naar artikel]
De Gezinsbond vindt dat de Vlaamse overheid meer budget zou moeten voorzien voor lokale besturen om buitenschoolse opvang en speelpleinen te organiseren. "Op dit moment is het aanbod niet voor iedereen toegankelijk", zegt Lutgard Vrints van de Gezinsbond in "De ochtend" op Radio 1. "Als je als overheid verwacht dat mensen met twee gaan werken, zorg dan dat dat mogelijk is", aldus Vrints die ook vindt dat 20 vakantiedagen voor ouders niet voldoende is. [naar artikel]
"We kunnen allemaal mooie mensen zijn" zo schrijft Sylvia Mac op haar website. Sylvia begon de 'Love Disfigure' campagne om mensen met littekens... [naar artikel]
De hulplijn Awel krijgt heel veel vragen en oproepen van kinderen en jongeren die worstelen met de coronamaatregelen. Afgelopen maand waren dat er al meer dan tijdens de eerste piek in maart. Ons Instagramkanaal NWS.NWS.NWS. ging langs in een school om te polsen hoe de leerlingen zich daar voelen. "We zijn gefrustreerd. Niemand vraagt onze mening." [naar artikel]
De factuur voor de coronamaatregelen op de overheidsbegroting loopt in de miljarden. Dat zegt Hans Bevers, hoofdeconoom bij bank Degroof Petercam daarover in "De ochtend", maar benadrukt de econoom: "We zitten in een zeer atypische situatie die vraagt om op te treden." Intussen hangen er nieuwe steunmaatregelen in de lucht. [naar artikel]
Tijdens een optreden bij ‘American Idol’ is Katy Perry iets te enthousiast aan het meezingen waardoor haar broek het plots begeeft. Op de lyrics van ‘Teenage Dream’ scheurt haar rode leren broek open. “Kan ik wat tape krijgen?”, roept Katy Perry naar de crewleden. Het grappige voorval zorgt uiteindelijk voor een mooi plaatje met gele tape op een rode broek. Het is trouwens niet de eerste keer dat Katy haar broek scheurt. In 2018 had ze ook al eens tape nodig om haar outfit te redden. [naar artikel]
40 jaar geleden zong en danste de hele wereld mee op de tonen van "You’re the one that I want", het nummer waarmee de preutse Sandy en 'bad boy' Danny op het einde van de bioscoopfilm "Grease" hun liefde aan elkaar bevestigden. Niet dat Sandy, rol van Olivia Newton-John, op dat moment nog een toonbeeld van kuisheid was, want ze had zich voor de gelegenheid in een erg nauwsluitende, zwarte spandex broek gewrongen. De uitdagende kledij gaf de wereldhit alvast nog een extra duwtje in de rug. [naar artikel]
Kanker uitdagen door zelf een uitdaging aan te gaan en daarmee geld in te zamelen voor onderzoek naar kankerbehandelingen. Dat is de campagne "Iedereen tegen Kanker", van Kom op tegen kanker en de VRT, en vandaag is het de startdag. [naar artikel]
De Federale Overheidsdienst Volksgezondheid lanceert de campagne "Advance Care Planning" (ACP) zodat mensen durven praten over hun wensen voor hun levenseinde. De campagne is gericht op burgers en zorgverleners, met bijzondere aandacht voor huisartsen. "Het doel is om de dialoog rond deze wensen te vergemakkelijken", zegt de FOD. De nieuwe website "www.mijnoudedag.be" helpt mensen daarbij. [naar artikel]
"Iedereen tegen Kanker", de jaarlijkse campagne van Kom op tegen Kanker in samenwerking met de VRT, is vandaag voorgesteld in Brussel. De [naar artikel]
Mathieu Terryn, de zanger van Bazart, stond zaterdag met de billen bloot op het hoofdpodium van Dranouter Festival. Op een filmpje dat hij deelde op sociale media is te zien hoe hij tijdens een sprong vlak voor het optreden zijn broek scheurde. Hij leek zich er weinig van aan te trekken: "The show must go on". [naar artikel]
"Maak lymfoedemen bespreekbaar": dat is de oproep van Beautiful After Breast Cancer Foundation (Antwerpen). De organisatie vraagt meer aandacht voor de aandoening, ook om patiënten meer en beter te informeren. [naar artikel]
Nog 168 dagen tot de start van de Paralympische Spelen, het moment voor Paralympic Team Belgium om zijn campagne te lanceren. Daarin vraagt het meer aandacht voor de (prestaties van) Belgische paralympiërs. "Mijn beperking? Jouw benen, tenzij je ze gebruikt om te komen supporteren in Parijs", klinkt het. [naar artikel]
De Britse zanger Harry Styles heeft gisteren ongewild voor wat extra entertainment gezorgd tijdens zijn show in Inglewood in Californië. Toen hij door de knieën ging voor enkele duizenden fans scheurde zijn leren broek ter hoogte van zijn kruis. Hij loste de gênante situatie snel op door een regenboogvlag om zijn middel te draperen. [naar artikel]
Katy Perry (33) was zo uitbundig tijdens de laatste aflevering van 'American Idol' dat ze haar broek scheurde van het lachen. [naar artikel]
Popzangeres Jessie J slaagde er zonder problemen in om de wei van Werchter Boutique mee te slepen met haar aanstekelijke deuntjes. Maar tijdens haar performance maakte ze toch één gênant momentje mee: ze scheurde haar broek. “Alles gaat goed, ik heb gewoon mijn broek gescheurd”, grapte ze tegen het publiek, waarna ze het podium verliet […] Het bericht Jessie J scheurt broek op Werchter Boutique verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Na "Cas Goossens" van "Het leugenpaleis" gisteren is ook "De coach" terug in het Eén-programma "Iedereen beroemd". Weliswaar met een kleine nuance: het is nu "De coronacoach". Deze keer moedigt hij iedereen - in zijn foeilelijke trainingsjas en met zijn onverbiddelijke witte short - om binnen te blijven en de maatregelen ter harte te nemen. [naar artikel]
"Sterker dan corona", dat is het motto van een nieuwe campagne die iedereen een hart onder de riem wil steken in deze onzekere tijden. Olympisch kampioene Kim Gevaert, die zelf ook corona overwon, is de ambassadrice. Gevaert en vele anderen vertellen wat hun "kracht" is die hen door de coronacrisis helpt, waardoor zij "sterker zijn dan corona". De campagne wil alle Belgen de komende weken inspireren om ook nu er opnieuw strengere maatregelen zijn, te blijven volhouden. [naar artikel]
Van 20 tot 26 november is het Week van de Mucoviscidose, die aandacht vraagt voor de meest voorkomende levensbedreigende erfelijke ziekte in... [naar artikel]
Child Focus, de Stichting voor Vermiste en Seksueel Uitgebuite Kinderen, lanceert de campagne "Iedereen een Max". De organisatie wil dat kinderen een volwassen persoon kiezen die ze honderd procent vertrouwen - een Max - waarbij ze met al hun problemen terecht kunnen. Zo kan vermeden worden dat kinderen bijvoorbeeld weglopen of psychologische problemen krijgen. [naar artikel]
De Vlaamse overheid start met een gloednieuwe campagne om het coronavirus in te dijken: #IKREDLEVENS bevat drie basisprincipes die werkelijk iedereen zou moeten eerbiedigen. "Omdat tijdens de coronacrisis iedereen het verschil kan maken, en om de bevolking elke dag aan de richtlijnen te herinneren en de mensen te motiveren om ze correct op te volgen," klinkt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.