De federale overheid wil het wagenpark vergroenen. Die neemt daarom extra maatgelen om bedrijven aan te zetten de vervuilende bedrijfswagens te vervangen door groenere alternatieven. Dat de federale regering volop inzet op groene bedrijfswagens is niets nieuws onder de zon. De regeringspartijen hadden die belofte al opgenomen in het regeerakkoord. Daarin staat dat alle nieuwe […] Lees dit artikel: Fiscaal voordeel voor niet-elektrische bedrijfswagens verdwijnt in 2026 [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Eerder lieten we de experts hierover aan het woord, nu is het jullie beurt. [naar artikel]
De federale regering heeft een akkoord bereikt over de vergroening van het woon-werkverkeer. Vanaf 2026 zullen enkel nog elektrische bedrijfswagens kunnen genieten van een fiscaalvriendelijk regime. In het begin zullen ze 100 procent fiscaal aftrekbaar zijn, maar die aftrekbaarheid wordt geleidelijk verminderd. Wat denk jij? Is het een goed idee om enkel nog elektrische bedrijfswagens fiscaal aantrekkelijk te maken? Vanavond bundelen we de boeiendste reacties in een nieuw stuk. Lees hieronder alvast wat onze experts ervan vinden. [naar artikel]
De rush op elektrische bedrijfswagens heeft het afgelopen jaar ieders verwachtingen overtroffen. Dat zegt autoleasingbedrijf Arval. Het bedrijf noteert momenteel naar eigen zeggen drie keer meer bestellingen dan eind 2020. De regering besliste dit jaar om met een aangepast fiscaal voordeel de vergroening te versnellen. [naar artikel]
16:38 Het einde van het fiscaal voordeel voor bedrijfswagens zou de schatkist 1,9 miljard euro opleveren en het autoverkeer met 3,6 procent verminderen. Dat berekende het Planbureau. [naar artikel]
De bedrijfswagen is opnieuw een hot topic geworden in de Wetstraat. De reden? De subsidies voor elektrische wagens zouden wel eens een groot gat kunnen slaan in de begroting. HLN Drive analyseert het probleem. [naar artikel]
Bedrijven moeten weldra meer betalen voor de wagens voor hun personeel. Niet alleen het fiscaal voordeel voor elektrische auto's daalt, dat is [naar artikel]
Vanaf 2026 zullen alleen nog bedrijfswagens die geen broeikasgassen uitstoten, zoals elektrische auto's, fiscaal aftrekbaar zijn. Minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) wil het tegelijk ook fiscaal aantrekkelijk maken om thuis en op het werk laadpalen te zetten. "We gaan de bedrijfswagens gebruiken als een hefboom om ons volledige wagenpark te verduurzamen" zei de minister in "De ochtend" op Radio 1. [naar artikel]
06:35 Het fiscaal voordeel voor vervuilende bedrijfswagens, op diesel of benzine, moet verdwijnen, vindt federaal Open Vld-kamerlid Egbert Lachaert. In De Morgen en Het Laatste Nieuws krijgt zijn wetsvoorst... [naar artikel]
Minister van Mobiliteit François Bellot (MR) wil dat de aankoop van elektrische fietsen in de toekomst fiscaal aftrekbaar worden gemaakt. Hij voert daarover gesprekken met de ministeries van Financiën en volksgezondheid. [naar artikel]
Vicepremier Petra De Sutter (Groen) lanceert een voorstel dat ondernemers fiscaal moet stimuleren om over te stappen op elektrische bestelwagens. In het nieuws: De Sutter stelt voor emissievrije bestelwagens – in de praktijk zijn dat vooral elektrische – een groter fiscaal voordeel te geven, terwijl bestelwagens op verbrandingsmotoren op termijn minder aantrekkelijk moeten worden. Dat […] [naar artikel]
De federale regering heeft maandagavond laat een akkoord bereikt over het voordeel alle aard voor bedrijfswagens. Er komt geen stijging van de kostprijs voor bedrijfswagens met verbrandingsmotoren, meldt het kabinet van premier Alexander De Croo. Al enkele weken werd naar een oplossing gezocht om een mogelijk forse stijging van de belastingen op fossiele bedrijfswagens te vermijden. De regering klopte ook vier andere maatregelen af. [naar artikel]
Het fiscaal voordeel voor vervuilende bedrijfswagens, op diesel of benzine, moet verdwijnen. Dat vindt Open VLD-kamerlid Egbert Lachaert. In De Morgen en Het Laatste Nieuws krijgt zijn wetsvoorstel steun van de Vlaamse coalitiepartners. [naar artikel]
De federale regering heeft maandagavond laat een akkoord bereikt over het voordeel alle aard voor bedrijfswagens. Er komt geen stijging van de kostprijs voor bedrijfswagens met verbrandingsmotoren, meldt het kabinet van premier Alexander De Croo. Al enkele weken werd naar een oplossing gezocht om een mogelijk forse stijging van de belastingen op fossiele bedrijfswagens te vermijden. De regering klopte ook vier andere maatregelen af. [naar artikel]
Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda Toch een lastig dossiertje: hoe snel moeten bedrijfswagens vergroenen? De regering wil al in 2023 fel de voordelen voor brandstofwagens afbouwen en in 2026 alle nieuwe bedrijfswagens elektrisch maken: dat zou een stroomstoot geven aan de vergroening van heel het wagenpark in België. Maar het heeft ook vergaande consequenties: zowel de inkomsten uit accijnzen van brandstoffen als […] Lees dit artikel: Toch een lastig dossiertje: elektrische bedrijfswagens komen op de agenda [naar artikel]
De federale regering wil deze week knopen doorhakken over vergroening van de bedrijfswagens. Binnen de regering zijn socialisten en groenen beducht voor de kostprijs en een averechts effect op de files. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.