Lees dit artikel: Elektrische auto wordt na verloop van tijd goedkoper in onderhoudskosten Een elektrische wagen wordt in onderhoud na 36 maanden gebruik goedkoper dan een auto met een verbrandingsmotor. Dat blijkt uit een onderzoek van de Amerikaanse analist We Predict, gebaseerd op gegevens van 65 miljoen facturen voor onderhoud en herstelling van dertien miljoen wagens. Bij die ingrepen moesten de klanten in totaal een bedrag van 9,5 […] Lees dit artikel: Elektrische auto wordt na verloop van tijd goedkoper in onderhoudskosten [naar artikel]
Opmerkelijke conclusie in een rapport van de OESO (de Organisatie voor Economische Samenwerking en Ontwikkeling). Zij zeggen immers dat elektrische auto’s op één bepaald vlak minder ecologisch zijn dan hun tegenhangers met traditionele verbrandingsmotor. HLN Drive trok op onderzoek uit. [naar artikel]
Elektrische auto's zijn heerlijk stil. Als je erin zit, althans. Uit testmetingen blijkt dat veel elektrische auto's, waaronder Tesla's, soms zelfs meer geluid produceren dan de gemiddelde auto, en dus ook meer dan een groot aantal auto’s met een verbrandingsmotor. [naar artikel]
Bijna iedereen gaat ervan uit dat de verzekeringspremie van een ‘zwaardere’ auto een pak hoger is dan de verzekering van een lichter model. Maar hoe zit het dan met elektrische wagens, die vaker zwaarder zijn dan voertuigen met een verbrandingsmotor? Independer.be maakt de vergelijking. [naar artikel]
“Een elektrische auto, dat heeft toch (bijna) geen onderhoud nodig”, het is een uitspraak die we al vaak gehoord hebben als argument om zo snel mogelijk over te stappen op een EV. Maar klopt dit ook? HLN Drive ging op onderzoek. [naar artikel]
De Franse automaker Renault wil de industriële kosten voor het maken van een elektrische wagen tegen 2027 met 50 procent verminderen. [naar artikel]
De lagere onderhoudskost geldt als een van de argumenten waarom een duurdere elektrische wagen over een volledige levensloop toch nog voordeliger kan uitvallen dan een auto met klassieke verbrandingsmotor. Een onderzoek van data-analysebedrijf We Predict, dat HLN Drive kon inkijken, spreekt dat echter voor een stukje tegen. Vreemd, zeg je? We zetten de feiten op een rij. [naar artikel]
Banken worden aangemoedigd om hun kredietverlening naar milieuvriendelijke investeringen te laten gaan. En dus maken ze het lenen voor een elektrische auto wat goedkoper dan het financieren van een wagen met verbrandingsmotor (benzine of diesel). De koper vaart er wel bij. Spaargids.be overloopt. [naar artikel]
Puur elektrische auto's produceren gedurende hun levensduur ongeveer vijftig procent minder CO2 dan auto's met een verbrandingsmotor, zelfs wanneer... [naar artikel]
Er gebeuren nog onvoldoende investeringen om de klimaatwinst die elektrische auto's kunnen betekenen, effectief te boeken. Dat zegt Volvo-CEO Håkan Samuelsson. De autobouwer wil op korte termijn enkel nog elektrische voertuigen produceren, omdat de CO2-afdruk van die auto’s ruim de helft lager ligt dan de variant met een klassieke verbrandingsmotor. Onder meer in Gent, waar het een batterijfabriek heeft gebouwd en haar eerste elektrische modellen assembleert. [naar artikel]
De elektrificatie van ons wagenpark is volop aan de gang. Elektrische auto’s kosten nog wel steeds meer dan wagens met een verbrandingsmotor. Daar tegenover staat wel dat je goedkoper een lening kan krijgen, zo blijkt uit een analyse van Spaargids.be. Hoeveel verschil maakt die gunstigere rentevoet? En waar kan je de goedkoopste autolening krijgen? [naar artikel]
Elektrische voertuigen zijn vanaf 2027 goedkoper dan benzineauto’s, zo staat in een nieuw rapport. Dat komt doordat de batterijkosten dalen en de vraag stijgt. [naar artikel]
Elektrische wagens mogen dan wel geen CO2 uitstoten wanneer ze rijden, maar de fabricatie ervan kost wel meer grondstoffen, is een vaak gehoord argument tegen de EV. Al blijkt dat volgens Transport & Environment niet te kloppen. HLN Drive bekeek het rapport van naderbij. [naar artikel]
We kunnen niet ontkennen dat een elektrische auto geld kost. Veel geld. “Maar het verschil met een wagen met verbrandingsmotor win je op termijn terug”, horen we dan. Is dat wel zo? HLN Drive haalde de rekenmachine boven. [naar artikel]
Met een prijskaartje van net geen 25.000 euro is de Bolt van Chevy goedkoper dan de Nissan Leaf. De prijs van elektrische wagens is anno 2022 nog steeds een obstakel voor nieuwsgierige klanten. Hoewel die wagens meestal goedkoper zijn om te bezitten dan auto’s die op fossiele brandstoffen rijden, indien je de levenslange kosten voor […] [naar artikel]
Er staan dit jaar weer heel wat nieuwe wagens gepland. HLN Drive maakt zijn selectie van 10 auto’s die je volgend jaar niet mag missen, twee per categorie. Enkel wagens met een verbrandingsmotor, trouwens. Van de elektrische wagens maakten we al dit overzicht. [naar artikel]
De autofabrikant heeft aangekondigd dat ze de stekker trekken uit de productie van auto's die puur op benzine of diesel rijden. De fabrikant zal naast elektrische auto's ook nog hybride wagens produceren. [naar artikel]
Bentley is van plan om tegen 2030 volledig elektrisch te gaan. De eerste volledig elektrische auto zal de fabriek in 2025 verlaten. Vanaf 2026 zal het merk geen auto’s meer produceren met een volledige verbrandingsmotor, maar alleen nog hybrides. Voor deze verandering ligt bijna drie miljard euro op tafel. Na de aankondigingen van Lamborghini dinsdag, […] [naar artikel]
Banken worden aangemoedigd om hun kredietverlening naar milieuvriendelijke investeringen te laten gaan. En dus maken ze het lenen voor een elektrische auto wat goedkoper dan het financieren van een wagen met verbrandingsmotor (benzine of diesel). De koper vaart er wel bij. Spaargids.be legt uit. [naar artikel]
Het zijn drukke dagen voor pechverhelpingsorganisatie VAB. Startproblemen bij wagens met een verbrandingsmotor uiteraard, maar VAB vertelt aan HLN Drive dat ook elektrische wagens met de nodige problemen kampen. [naar artikel]
Verkeersinstituut Vias onderzocht of elektrische wagens goedkoper of duurder zijn qua gebruikskost dan auto’s die rijden op benzine. De conclusie: het hangt er allemaal van af met welk model je rijdt. Independer.be bekijkt de details en vertelt je waarom een verzekering voor een elektrische auto wél altijd goedkoper is. [naar artikel]
Binnenkort zijn elektrische wagens goedkoper dan klassieke modellen, zegt professor Joeri Van Mierlovan de onderzoeksgroep Mobi (VUB). [naar artikel]
Af en toe lees je nog verhalen waarin elektrische wagens minder veilig lijken dan auto’s met een klassieke verbrandingsmotor. Houdt elektrisch rijden werkelijk een hoger risico in, of kan je zorgeloos je moderne wagen besturen? HLN Drive scheidt feiten van fictie. [naar artikel]
Lees dit artikel: Porsche wil met ‘eFuel’ verbrandingsmotor even groen maken als elektrische auto’s Vrijwel alle autofabrikanten zijn nu volop bezig met de elektrificatie van hun gamma. Porsche is daarin geen uitzondering. Het Duitse merk ziet echter niet af van verbrandingsmotoren, maar werkt eerder aan een nieuw type brandstof dat zijn auto’s even groen zou maken als elektrische voertuigen. Hoewel elektrische voertuigen geen CO2 uitstoten wanneer ze rijden, is […] Lees dit artikel: Porsche wil met ‘eFuel’ verbrandingsmotor even groen maken als elektrische auto’s [naar artikel]
Elektrische wagens mogen dan wel geen CO2 uitstoten wanneer ze rijden, maar de fabricatie ervan kost wel meer grondstoffen, is een vaak gehoord argument tegen de EV. Al blijkt dat volgens Transport & Environment niet te kloppen. HLN Drive bekeek het rapport van naderbij. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.