In een niet eens verre toekomst ziet hij torengebouwen als verticale wanden vol zonnepanelen. Serieel ondernemer Ismaël Ben-Al-Lal is een optimistische techneut met een sociale inborst. Geen geld voor een fotovoltaïsche installatie op je dak? Dan kun je ze bij Futech huren. Of tweedehandse zonnepanelen leggen. [naar artikel]
Het is geen verrassing en het is nu officieel: er vertrekken nog maar heel weinig vluchten vanuit de Antwerpse luchthaven. Al het luchtverkeer wordt er nu beperkt tot het essentiële, zoals bijvoorbeeld voor repatriëringen of overheidsvluchten. De volgende maanden worden dramatisch, vrezen ze bij de luchthaven. [naar artikel]
Het Paul Gheysens-effect bij Antwerp FC is nu al opmerkelijk. In korte tijd van een club zonder toekomst naar de club ván de toekomst. De West-Vlaamse ondernemer, die de Antwerpse club als één van zijn 50 projecten ziet, praat in dit interview vrijuit. Voor hij weer naar de achtergrond verdwijnt. [naar artikel]
De bekende Gentse ondernemer Simon Hugé heeft op Facebook een openhartige en emotionele open brief - "geen noodkreet - gepost over zijn [naar artikel]
Vlaams minister voor Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) laat een maatschappelijke kosten-batenanalyse (MKBA) maken van de luchthaven van Antwerpen. Op basis daarvan zal een toekomstvisie voor de luchthaven worden uitgewerkt. [naar artikel]
De bekende techno-dj Marco Bailey ziet de toekomst voor de evenementensector somber in. De muzikant uit Kortenaken geeft toe dat hij sinds de coronacrisis soms met depressieve gevoelens kampt. "Er is gewoon geen perspectief. We hebben geen enkel vooruitzicht over wanneer we eventueel weer zouden kunnen herbeginnen." [naar artikel]
Toch geen definitief ‘The End’ voor de bekende bioscoopzaal Cameo in het centrum van Sint-Truiden. Eind vorig jaar leek het doek gevallen over een van de kleinste bioscopen van ons land. Maar lokaal ondernemer Jerome Fontaine (32) wilt tegen het najaar de kaskrakers weer op doek brengen. [naar artikel]
Wat een schitterend eerste kwartaal moest worden voor de luchthaven van Antwerpen, is door de coronacrisis uiteindelijk heel gewoontjes geworden. Dat blijkt uit de kwartaalcijfers die de luchthaven gisteren meedeelde. In maart daalde het aantal passagiers met 43,7% ten opzichte van een jaar eerder. [naar artikel]
“Onze kleinere zaken moeten we zelfs niet opstarten omdat we weten dat we dan geld gaan verliezen.” De Antwerpse horeca-ondernemer Wim Van der Borght heeft de berekening gemaakt. Om rendabel te blijven in het post-coronatijdperk, met nieuwe opgelegde maatregelen voor de horeca, kan hij vanaf volgende week slechts acht van zijn achttien bars en restaurants openen. “De schrik zit er goed in, we zullen goed moeten rekenen om het hoofd boven water te kunnen houden.” [naar artikel]
Worden kleinere, regionale luchthavens de toekomst, nu de grotere luchthavens door de coronacrisis door erg zwaar weer gaan? De luchthaven van Wevelgem hoopt dat het zo zal uitdraaien en ziet in de Verenigde Staten al voortekenen van die evolutie. De luchthaven van Wevelgem heeft enkele honderduizenden euro's schade geleden door het coronavirus, maar gelooft duidelijk in de toekomst. [naar artikel]
Voor- en tegenstanders van de luchthaven in Beek nabij Maastricht kijken al lang uit naar vrijdag 3 juni. Deze dag hakken Provinciale Staten een knoop door over de toekomst van de Limburgse luchthaven. [naar artikel]
Dat Katoen Natie van Fernand Huts de Mexico Natie overneemt, was hét gespreksonderwerp van de week in havenmiddens. Alweer een van de bekende historische Antwerpse naties die opgaat in een grotere groep. Hebben de roemrijke onafhankelijke havennaties nog een toekomst? [naar artikel]
“Laat De Mol in de luchtvaart spelen en je krijgt Antwerp Airport: alles wat je kunt doen om een luchthaven met handicaps op te zadelen, is daar gebeurd.” Econoom Geert Noels spaart zijn kritiek niet in de doorlichting van de Antwerpse luchthaven die hij heeft gemaakt op vraag van Voka Antwerpen-Waasland. Maar met betere verbindingen voor auto en openbaar vervoer, aandacht voor hernieuwbare energie en de bouw van bedrijfsruimtes en hotels ziet hij een mooie toekomst mogelijk. [naar artikel]
'Het gebruik van de luchthaven voor toeristische vluchten is een luxe voor mensen uit de Antwerpse regio, maar kan moeilijk rationeel verantwoord worden met een op amper veertig kilometer gelegen nationale luchthaven', aldus SP.A. [naar artikel]
Het nieuws dat luchtvaartmaatschappij VLM Airlines in Antwerpen in vereffening gaat en alle activiteiten stopt, is voor de partijen Groen en SP.A geen verrassing. Beide partijen pleiten opnieuw voor een sluiting van de Antwerpse luchthaven en een reconversie van het terrein. [naar artikel]
Zowel het aantal commerciële vluchten als het aantal zakenvluchten op de Antwerpse luchthaven herstelt zich. In het eerste kwartaal van dit jaar namen bijna 45.000 mensen het vliegtuig vanuit Antwerpen. [naar artikel]
Onthaasten in een ecohuisje van Slow Cabins, midden in de prachtige natuur van het Pajottenland, de Noorderkempen of de Vlaamse Ardennen. Duizenden Vlamingen deden het, honderden particulieren investeerden erin… maar nu is het boeken toe. De oprichter, de Antwerpse ondernemer Xavier Leclair bevestigt dat er in ons land geen boekingen meer worden aangenomen. Hij wijst “een gebrek aan juridisch kader” aan als schuldige. [naar artikel]
De Nationale Veiligheidsoverheid (NVO) heeft de procedures voor het verlenen van veiligheidsadvies aan verschillende luchthavens beter op elkaar afgestemd. Dat heeft de FOD Buitenlandse Zaken, waar de NVO deel van uitmaakt, zaterdag laten weten. Daardoor zou het in de toekomst niet meer mogelijk zijn dat een werknemer op de ene luchthaven om veiligheidsredenen geen toegang meer krijgt tot het tarmac, maar op de andere luchthaven wel nog een tijdje aan de slag kan blijven. [naar artikel]
Blijft Bart De Wever burgemeester of ziet hij een rol voor zichzelf weggelegd in de federale regering? Dat wenste Wouter Van Besien (Groen) op de Antwerpse gemeenteraad te vernemen. “Wat de toekomst zal brengen, zullen we in de toekomst zien”, zegt De Wever ontwijkend. [naar artikel]
17:58 De ondernemer die het failliete bedrijf gekocht heeft, komt tot de conclusie dat McGregor en Gaastra geen toekomst meer hebben. [naar artikel]
Het nieuws dat luchtvaartmaatschappij VLM Airlines in Antwerpen in vereffening gaat en alle activiteiten stopt, is voor de partijen Groen en SP.A geen verrassing. Beide partijen pleiten opnieuw voor een sluiting van de Antwerpse luchthaven en een reconversie van het terrein. [naar artikel]
Het nieuws dat luchtvaartmaatschappij VLM Airlines in Antwerpen in vereffening gaat en alle activiteiten stopt, is voor de partijen Groen en sp.a geen verrassing. Beide partijen pleiten opnieuw voor een sluiting van de Antwerpse luchthaven en een reconversie van het terrein. [naar artikel]
Ongeveer 140 passagiers van Brussels Airlines zitten al meer dan 30 uur vast op de luchthaven van Tel Aviv, onder hen een groep docenten van de AP Hogeschool in Antwerpen. “Ze krijgen geen enkele informatie”, zegt de dochter van een van hen. [naar artikel]
De bekende Amerikaanse fotograaf Terry Richardson (52) zal in de toekomst geen opdrachten meer krijgen van onder meer Vogue, GQ en Vanity Fair. De reden? Er duiken steeds meer verhalen op van modellen die hij seksueel intimideerde, wat zijn reeds twijfelachtige reputatie verder doet afbrokkelen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.