Wil je binnenkort een nieuwe wagen kopen, dan heb je je ongetwijfeld al afgevraagd wat dan de beste keuze zou zijn: een auto met een benzine- of dieselmotor, of een hybride of elektrische wagen. Onze geldexpert Michel Maus bekijkt de financiële voordelen van elektrisch en hybride rijden in de verschillende gewesten, en voor bedrijfswagens. [naar artikel]
Uit een studie van verkeersinstituut Vias blijkt dat de aankoop van een volledig elektrische wagen de meest voordelige keuze is, zowel financieel als voor het milieu. Toch wil 20 procent van bestuurders als volgende wagen een plug-in hybride kopen, die over het algemeen het meeste kost. [naar artikel]
Uit een studie van verkeersinstituut Vias blijkt dat de aankoop van een volledig elektrische wagen de meest voordelige keuze is, zowel financieel als voor het milieu. Toch wil 20 procent van bestuurders als volgende wagen een plug-in hybride kopen, die over het algemeen het meeste kost. [naar artikel]
Bijna een derde van de Belgische weggebruikers wil in hun nieuwe wagen een hybride elektrische motor. Iets minder dan 1 op 10 zou gaan voor een volledig elektrische wagen. Dat blijkt uit de Global Automotive Consumer Study 2020 van onderzoeksbureau Deloitte. Auto’s op benzine of diesel boeten in aan populariteit. In 2018 wou 64 procent […] The post Belg blijft schichtig over volledig elektrische wagens, hybride wint aan populariteit appeared first on Business AM. [naar artikel]
Autorijden kost geld, maar wat is nu echt het verschil tussen benzine, diesel, hybride en elektrisch rijden? Is elektrisch rijden voordeliger bij... [naar artikel]
Lees dit artikel: ‘Eén vijfde van eigenaars elektrische wagens is ontevreden en keert terug naar benzine of diesel’ Houders van elektrische auto’s hebben 18 procent kans om terug te keren naar auto’s die op benzine rijden, blijkt uit een nieuwe studie van de University of California. De grootste reden voor het misnoegen blijkt best voor de hand liggend … Meer dan 4.000 huishoudens die elektrische voertuigen bezitten of eerder bezaten in Californië, gingen […] Lees dit artikel: ‘Eén vijfde van eigenaars elektrische wagens is ontevreden en keert terug naar benzine of diesel’ [naar artikel]
Elektrische en hybride auto’s winnen in Europa steeds meer aan populariteit, ten koste van diesel- en benzinewagens. De verkoop van nieuwe hybride elektrische wagens zonder stekker lag in het derde kwartaal zelfs voor het eerst hoger dan de verkoop van dieselauto’s, zo blijkt vrijdag uit cijfers van de Europese autosectororganisatie ACEA. [naar artikel]
Elektrische wagens waren in het tweede kwartaal goed voor 7,2 procent van de nieuw verkochte auto’s in de Europese Unie.... The post Elektrische wagens maken sterke opgang, maar 8 op de 10 autokopers kiezen nog steeds voor benzine of diesel appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Vlaamse regering maakt geld vrij voor nieuwe premies voor elektrische wagens. Een particulier kan zo tot 5.000 euro ontvangen bij de aankoop van een elektrische wagen in 2024. Maar is het dan sowieso voordeliger om een elektrische auto te kopen dan een benzine- of dieselauto. Onze technologiejournalist Kenneth Dée maakt de rekening in ‘HLN legt uit’. [naar artikel]
Zijn de hoge brandstofprijzen een stimulans om een elektrische auto te overwegen? Met andere woorden: valt stroom "tanken" voordeliger uit dan diesel of benzine tanken? "De inspecteur" van Radio 2 zocht het uit met kenner Tony Verhelle van Autogids. "Voor een rit van 1.000 km is elektriciteit een beetje goedkoper, maar de verschillen zijn echt niet zo groot", berekende Verhelle. Maar er zijn uiteraard nuances. [naar artikel]
De Duitse autobouwer heeft vandaag aangekondigd vanaf volgend jaar alleen maar benzine-, hybride en elektrische wagens te maken. Daarmee zegt Porsche, drie jaar na dieselgate, vaarwel aan de diesel. [naar artikel]
“Een elektrische auto is duurder, maar door het lagere verbruik verdien je dat terug.” Dat was lange tijd het argument om over te stappen naar elektrisch rijden. Maar klopt dat nog wel, nu de elektriciteitsprijzen zo zijn gestegen? Wij berekenden hoe lang het nu duurt om de hogere aankoopprijs terug te verdienen. En met welke motor je momenteel het goedkoopst naar het zuiden van Frankrijk rijdt. [naar artikel]
Vanaf 2035 zullen in de Europese Unie geen auto’s meer mogen worden verkocht die op benzine of diesel rijden. Ook hybride wagens zullen in de ban geslagen worden, ten voordele van 100% elektrische wagens. Dat zou de Europese Commissie woensdag voorstellen in het kader van haar klimaatpakket. [naar artikel]
Vanaf 2035 zullen in de Europese Unie geen auto’s meer mogen worden verkocht die op benzine of diesel rijden. Ook hybride wagens zullen in de ban geslagen worden, ten voordele van 100 procent elektrische wagens. Dat zou de Europese Commissie woensdag voorstellen in het kader van haar klimaatpakket. [naar artikel]
Het voorbije jaar zijn er in België 2.713 elektrische wagens ingeschreven. Dat is minder dan een half procent van de totale autoverkoop, blijkt uit de meest recente cijfers van automobielfederatie Febiac. De markt groeit ook traag: in 2016 werden er 2.055 elektrische wagens ingeschreven. Hybride voertuigen kennen een veel grotere opmars, met zowat 24.000 inschrijvingen in 2017 of zowat twee derde meer dan het jaar voordien. En voor het eerst werden er in 2017 meer benzine- dan dieselwagens verkocht in ons land. [naar artikel]
Een groeiend deel van de Belgen denkt in de toekomst elektrisch te rijden. Daardoor zal het wagenpark er over enkele jaren diverser uitzien qua brandstoftype. Eerst de situatie vandaag. Het Belgische wagenpark, circa 5,9 miljoen auto’s, bestaat voor 96 procent uit diesel- en benzinewagens. Hybride wagens (deels elektriciteit, deels benzine) zijn goed voor 2,6 procent […] The post Een op de drie Belgen denkt aan elektrische of hybride auto als volgende wagen appeared first on Business AM. [naar artikel]
Het aandeel nieuw verkochte Europese auto's dat rijdt op een fossiele brandstof neemt af. Daartegenover staat een opmars van elektrische en hybride auto's tijdens het afgelopen kwartaal. Volgens de Europese autobrancheorganisatie ACEA was ongeveer een derde van de nieuwe wagens (deels) elektrisch. [naar artikel]
Een kwart van de auto’s die vorig jaar verkocht zijn in ons land, is volledig elektrisch of hybride. Er worden nu evenveel van die geëlektrificeerde wagens verkocht als auto’s op diesel. [naar artikel]
Elektrische auto's zijn binnen tien jaar goedkoper dan wagens die op benzine rijden. Niet alleen in het verbruik, maar ook bij de dealer. Dat [naar artikel]
Momenteel rijden er bijna 45.000 elektrische of plug-in hybride wagens rond in Vlaanderen en staan er 3.655 laadpalen. Het is echter nog afwachten of de Vlaamse regering haar doel van 60.000 elektrische wagens en 5.000 laadpalen tegen eind dit jaar haalt. Dat blijkt uit cijfers die Andries Gryffroy (N-VA) heeft opgevraagd bij minister Zuhal Demir […] The post 45.000 elektrische en hybride wagens op Vlaamse wegen: komt doel van 60.000 in zicht? appeared first on Business AM. [naar artikel]
De Vlaamse regering komt met een ambitieus energiebeleid. Tegen 2035 mogen er alleen uitstootneutrale auto's verkocht worden, dus geen wagens op fossiele brandstoffen als diesel, benzine en aardgas meer, of hybride modellen. Autofederatie Febiac reageert positief. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.