Vorig jaar gebeurden er 206 ongevallen met elektrische steps op de weg in Vlaanderen en daarbij vielen twee doden. Dat schrijft het Nieuwsblad. Bij 130 van de 206 ongevallen, kwam een step tegen of onder een auto terecht. Er waren ook veel aanrijdingen met fietsers en voetgangers. De Vlaamse Stichting Verkeerskunde raadt aan om een helm te dragen en een opleiding te volgen om zulke steps veilig te gebruiken en is ook voorstander van minimumleeftijd van 16 jaar. [naar artikel]
Op één jaar tijd heeft de Antwerpse politie zo'n 2.000 inbreuken vastgesteld op het gebruik van elektrische steps. Dat schrijft Gazet van Antwerpen en het nieuws is bevestigd aan onze redactie. Er wordt vooral door het rood en roekeloos gereden. Ook het aantal ongevallen is het afgelopen jaar sterk gestegen. Antwerps burgemeester Bart De Wever (N-VA) pleit daarom voor strengere regels. [naar artikel]
De Antwerpse politie nam sinds midden vorig jaar al negentig elektrische steps uit het verkeer. Eén van die steps haalde een snelheid van 112 km per uur. De politie zoekt samen met het parket naar hoe ze dit soort voertuigen definitief uit het verkeer kunnen halen. [naar artikel]
Bij de introductie heetten ze ‘duurzaam en vlot’, maar de elektrische (deel)step bezorgt heel wat beleidsmakers kopzorgen. De overlast is één zaak, het stijgend aantal ongevallen een andere. De grote vraag: wat doe je eraan? [naar artikel]
Vorig jaar gebeurden er meer dan 20 ongevallen met elektrische steps in West-Vlaanderen. De helft daarvan vond plaats aan onze kust. Dat blijkt uit cijfers die Annick Lambrecht (Vooruit) opvroeg. [naar artikel]
Er zijn vorig jaar liefst 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Het is de eerste keer dat die cijfers voor Vlaanderen beschikbaar zijn. “We kopen die steps op internet, ze voldoen aan geen enkele voorwaarde en op de weg ontbreken alle regels: dat is vragen om problemen”, zegt Guy Crab van Traxio Velo. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met e-steps in Gent stijgt, net zoals elders, maar wel minder fors. Dat blijkt uit cijfers van verkeersinstituut VIAS. Er vielen vorig jaar 64 gewonden bij 69 geregistreerde ongelukken met e-steps in de stad. Het gaat om een stijging van ruim 40 procent in vergelijking met 2021. Dat is niets vergeleken met de verdrievoudiging van het aantal ongevallen met e-steps in Brussel. Daar, en ook in Antwerpen, zijn deelsteps meer ingeburgerd, en mogen ze parkeren op openbaar domein. Dat is in Gent niet het geval. [naar artikel]
Elektrische steps zijn heel populair, maar het aantal ongevallen met deze tweewielers neemt ook toe. Daarom is het belangrijk dat je bij de aankoop ervan op een aantal dingen let. En ook na de aankoop kan je een aantal dingen doen waardoor rijden met een step leuk en veilig blijft. “De inspecteur” van Radio 2 geeft een aantal handige tips voor steppers. [naar artikel]
In 2021 zijn er in Gent 57 ongevallen met elektrische steps gemeld bij de politie. Daarbij raakten 53 personen gewond. Het is voor het eerst dat de Gentse politie jaarcijfers heeft van ongevallen met steps. [naar artikel]
De Antwerpse politie heeft de handen vol met de opmars van de e-step. In één jaar schreef de politie tweeduizend pv’s uit tegen gebruikers van de elektrische steps, wegens gevaarlijk rijgedrag. Het aantal ongevallen blijft de hoogte in schieten. In drie jaar steeg het aantal gewonden met 700%. De Antwerpse burgemeester en N-VA-voorzitter Bart De Wever vindt dat er strengere regels moeten komen. Hij pleit voor een helmplicht en snelheidsbegrenzing. [naar artikel]
Er zijn vorig jaar liefst 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Het is de eerste keer dat die cijfers voor Vlaanderen beschikbaar zijn. “We kopen die steps op het internet, ze voldoen aan geen enkele voorwaarde en op de weg ontbreken alle regels: dat is vragen om problemen”, zegt Guy Crab van Traxio Velo. [naar artikel]
Er zijn vorig jaar liefst 206 ongevallen gebeurd met elektrische steps op de Vlaamse wegen. Het is de eerste keer dat die cijfers voor Vlaanderen beschikbaar zijn. “We kopen die steps op internet, ze voldoen aan geen enkele voorwaarde en op de weg ontbreken alle regels: dat is vragen om problemen”, zegt Guy Crab van Traxio Velo. [naar artikel]
Op de Vlaamse wegen zijn vorig jaar 206 ongevallen geteld met elektrische steps, met twee doden tot gevolg. De cijfers zijn voor het eerst beschikbaar voor Vlaanderen, zo melden de kranten van Mediahuis. De Vlaamse Stichting Verkeerskunde raadt steprijders aan om een helm te dragen. [naar artikel]
Het aantal ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps, waarbij minstens één bestuurder van een dergelijk vervoersmiddel gewond raakte, lag in de eerste helft van 2018 op jaarbasis beduidend hoger dan in 2017. Dat blijkt uit het antwoord van minister van Binnenlandse Zaken Pieter De Crem op een schriftelijke vraag van Jean-Jacques Flahaux […] Het bericht Meer ongevallen met speed pedelecs, elektrische fietsen en elektrische steps verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Kaakchirurgen zien steeds meer slachtoffers die gevallen zijn met een elektrische step. In één val kan je zo je kaak, kaakgewrichten en je tanden breken. Christophe De Foer is kaakchirurg in de ziekenhuizen Sint-Augustinus en Jan Palfijn, en moet sinds twee jaar meer en meer mensen behandelen die op hun gezicht gevallen zijn met de step. Er moet iets gebeuren, zegt hij. Want dit kan niet blijven duren. [naar artikel]
Naar alle waarschijnlijkheid is in België het eerste dodelijke slachtoffer met een elektrische step gevallen. In Antwerpen en Brussel zijn elektrische deelsteps niet weg te slaan uit het straatbeeld. Heel wat mensen kopen de tweewielers ook als alternatief vervoermiddel. Maar hoe veilig zijn elektrische steps? [naar artikel]
Mooi weer, dus bolt de elektrische step vooral in onze steden opnieuw een pak kilometers. Nu ze deze coronazomer mogelijk nog méér het alternatief... [naar artikel]
Wéér een thuiswedstrijd van Antwerp in de Champions League. Wéér op voorsprong. En wéér niet kunnen vasthouden. Er komt nog een tweede helft aan. Houdt de landskampioen deze keer wel stand? [naar artikel]
Elektrische steps zijn een plaag in het Brusselse straatbeeld. Ze veroorzaken daarbij ook nog eens veel ongevallen. Elke week belandt... The post Elektrische steps goed voor een ongeval per week appeared first on Business AM. [naar artikel]
Maandagochtend zijn in Limburg in amper twee uur tijd drie mensen op een elektrische step gewond geraakt bij een ongeval. Nochtans werd de wetgeving rond het gebruik van e-steps vorige maand nog verstrengd. “Ga er als stepgebruiker altijd vanuit dat de anderen je niet gezien hebben”, is de gouden raad. [naar artikel]
Op de bromfiets hebben we schrik voor een ongeval, op het openbaar vervoer voor corona en ook op de fiets voelen we ons lang niet altijd veilig. Gevolg: 49 procent van de Belgen verplaatst zich nog altijd met de auto. Dat blijkt uit de nieuwe verkeersonveiligheidsbarometer van Vias, waarbij 6.000 mensen werden bevraagd. Om de veiligheid te verhogen, zijn we voorstander van meer controles op gsm’en achter het stuur én een helmplicht voor elektrische steps. [naar artikel]
Vlaanderen telt nog amper cafés. Gemiddeld hebben we nog maar 1,4 cafés per 1.000 inwoners. Maar één gemeente is de grote uitzondering. We gingen er aan de toog hangen en ontdekten dat het caféleven zich er staande houdt in de vorm van eetcafés. En dankzij pintjes uit het flesje. [naar artikel]
Elektrische steps blijven een heel populair vervoersmiddel, al gebruikt lang niet iedereen ze op de manier waarvoor ze bedoeld zijn. [naar artikel]
De voorbije vijf jaar is het aantal ongevallen met een speedpedelec in Vlaanderen sterk gestegen. In 2017 gebeurden nog 15 ongevallen met dat type van snelle elektrische fiets, vorig jaar steeg dat aantal tot 391. De Fietsersbond wijt de ongevallen aan de onaangepaste fietsinfrastructuur én de weinig ervaren fietsers. Er is fietseducatie nodig, vindt de Fietsersbond. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.