Een dertigtal klanten van Argenta, dat slachtoffer werd van phishing, dagvaardt de bank. Met een groepsvordering willen ze bekomen dat Argenta hen het volledige verlies terugbetaalt. In totaal verdween ruim 600.000 euro in de zakken van de oplichters. [naar artikel]
Lees dit artikel: Phishing-slachtoffers eisen 600.000 euro van Argenta De Antwerpse bank Argenta heeft donderdag een dagvaarding ontvangen van een dertigtal klanten. Zij zijn het slachtoffer geworden van phishing en eisen dat de bank de geleden schade vergoedt. In totaal gaat het om zo’n 600.000 euro. In mei lieten een dertigtal klanten van Argenta al weten dat ze overwogen om een rechtszaak aan te […] Lees dit artikel: Phishing-slachtoffers eisen 600.000 euro van Argenta [naar artikel]
Een dertigtal slachtoffers van phishing heeft donderdag klacht ingediend tegen Argenta. Samen verloren ze meer dan 600.000 euro aan oplichting via de bank. Argenta wil alvast met hen in overleg gaan. [naar artikel]
Aan het hoofdkantoor van Argenta aan de Belgiëlei in Antwerpen heeft een groepje slachtoffers van phishing donderdagmiddag actie gevoerd omdat ze vinden dat de bank hun probleem niet naar behoren behandeld heeft. Een deurwaarder overhandigde tegelijkertijd een dagvaarding. Het gaat volgens de initiatiefnemers om de eerste groepsvordering ten aanzien van een Belgische bank. [naar artikel]
Aan het hoofdkantoor van Argenta in Antwerpen heeft een groepje slachtoffers van phishing donderdagmiddag actie gevoerd omdat ze vinden dat de bank hun probleem niet naar behoren behandeld heeft. Een deurwaarder overhandigde tegelijkertijd een dagvaarding. Het gaat volgens de initiatiefnemers om de eerste groepsvordering ten aanzien van een Belgische bank. [naar artikel]
Zo'n dertig phishingslachtoffers die in totaal meer dan 600.000 euro verloren, starten een gezamenlijke vordering tegen de bank Argenta. Zij vinden dat de bank mee verantwoordelijk is en willen vergoed worden. [naar artikel]
13:24 Een nieuwe collectieve actie van Argenta-klanten die het slachtoffer werden van phishing, wakkert de discussie over de houding van de Belgische banken bij internetfraude verder aan. [naar artikel]
Alle banken moeten sinds begin dit jaar altijd bereikbaar zijn voor slachtoffers van phishing. Toch krijgt luisteraar Ivo uit Overijse van zijn bank Argenta te horen dat dat niet klopt. Ook Brigitte uit Waregem vindt bij ING geen nummer waar ze op elk moment van de dag terecht kan. Wat is er aan de hand? ""De inspecteur" heeft je misleid.” Wat? [naar artikel]
Het aantal klachten over phishing blijft toenemen. Dertig gedupeerde klanten overwegen een rechtszaak tegen Argenta. Justitie werkt aan een centraal meldpunt om oplichters de pas af te snijden. [naar artikel]
Politie Carma waarschuwt voor phishing na drie recente meldingen van zware internetfraude bij inwoners uit Genk en As. De drie oudere slachtoffers verloren elk 50.000 euro na een berichtje dat van Argenta leek te komen. [naar artikel]
Oplichters haalden bijna 22.000 euro van de rekening van kunstschilder Tejo uit Koersel. Omdat die gepast en snel reageerde, betaalde zijn bank Argenta uiteindelijk het volledige bedrag terug. [naar artikel]
Sinds de jaren tachtig al werkt Mark met computers. Toch trapte hij in de val van phishing. Hij kon er niets aan doen, vindt bankenfederatie Febelfin. Zijn eigen schuld, meent Marks bank. “Banken vinden dat veel te snel, en zijn zelf vaak in fout”, aldus een gefrustreerde ombudsman. [naar artikel]
Lees dit artikel: Banken moéten slachtoffers van phishing terugbetalen KBC is in twee rechtszaken veroordeeld tot het terugbetalen van in totaal ruim 32.000 euro aan klanten die slachtoffer geworden zijn van online oplichters. Daarmee is een belangrijk juridisch precedent gecreëerd: iedereen die geld verliest aan ‘phishers’, kan proberen dat te verhalen op zijn bank. Dat staat in een wet van 2018, maar banken proberen […] Lees dit artikel: Banken moéten slachtoffers van phishing terugbetalen [naar artikel]
Sinds afgelopen zomer heeft het parket van Antwerpen al 70 gevallen van "phishing" ontdekt, vooral bij rekeninghouders van spaarbank Argenta. De slachtoffers zijn gemiddeld zo'n 21.000 euro kwijt, in totaal gaat het om een bedrag van 1,33 miljoen euro. "Wissel nooit persoonlijke bankgegevens uit per mail of telefoon", waarschuwt het parket. Ook "whaling", een andere vorm van oplichting waarbij mensen een bericht krijgen waarin hun eigen kinderen zogezegd om geld vragen, is in opmars. [naar artikel]
Sinds de jaren ‘80 al werkt Mark met computers. Toch trapte hij in de val van phishing. Hij kon er niets aan doen, vindt bankenfederatie Febelfin. Zijn eigen schuld, meent Marks bank. “Banken vinden dat veel te snel, en zijn zelf vaak in fout”, aldus een gefrustreerde ombudsman. [naar artikel]
Bank-verzekeraar Argenta heeft vorig jaar een nettowinst geboekt van 238 miljoen euro, 11 procent minder dan in 2021. Maar CEO Peter Devlies toonde zich tijdens een persconferentie tevreden: “We hebben ons groeiverhaal voortgezet.” [naar artikel]
Fraudeurs trachten munt te slaan uit de problemen met internetbankieren bij Argenta. Verschillende klanten van de bank hebben melding gemaakt van phishingmails. “We zijn op de hoogte. Onze departement Securitymonitoring volgt de zaak de hele tijd op en laat de phishingsites platleggen”, zegt een woordvoerster van de bank. Argenta is er in de voormiddag dan […] Het bericht Fraudeurs profiteren van problemen bij Argenta verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De bank Argenta profileerde zich in het verleden resoluut als een “gratis” bank, maar in de toekomst zullen een aantal producten nu toch betalend worden. Dat schrijft De Tijd en wordt bevestigd bij Argenta. Die wil wel nog steeds “de beste prijs in de markt brengen”, klinkt het. [naar artikel]
Deutsche Bank heeft het afgelopen jaar een groter verlies geleden dan was verwacht. Onder de streep stond in 2019 een verlies van ongeveer 5,7 miljard euro. Dat heeft de bank donderdag in Frankfurt bekendgemaakt. Waar het verlies in 2018 nog 52 miljoen euro was, is dat nu stevig opgelopen door de grote reorganisatie bij de […] The post 5,7 miljard euro verlies voor Deutsche Bank appeared first on Business AM. [naar artikel]
Criminelen zetten hun pogingen om wachtwoorden, bank- en identiteitsgegevens los te peuteren onverminderd verder. In 2020 vonden in ons land ongeveer 67.000 frauduleuze transacties via phishing plaats, goed voor een nettobedrag van 34 miljoen euro. Op welke manier moet je bank je beschermen tegen phishing? En is het de moeite om je extra te beschermen via een verzekering? Spaargids.be legt uit. [naar artikel]
Elke week opnieuw contacteren lezers onze redactie omdat ze geld kwijtgeraakt zijn via hun bank. Zo ook Louis en Jacqueline, twee zeventigers uit Genk. Zij zijn 2.800 euro kwijt. Het ging zomaar van hun rekening bij bpost bank. “We zijn nochtans niet dom. We lezen genoeg over phishing in de krant.” [naar artikel]
20:00 De curatoren van de failliete Gentse bank Optima lanceren een juridisch offensief. Ze dagvaarden niet alleen de vroegere top van de bank en van Optima Group maar, opvallend, ook de Nationale Bank en c... [naar artikel]
Het leek er even op dat Jeroen Bosmans uit Beringen 1.000 euro kwijt was door phishing, maar hij had de poging tot oplichting snel in de gaten en liet zijn rekening blokkeren. Toch ging het geld een paar dagen later van de rekening. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.