Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
Volgend jaar zal iedere Brusselaar binnen 150 meter van zijn woning over een laadpaal beschikken voor elektrische wagens. Dat belooft de Brusselse minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo). In het Brussels Gewest zijn momenteel 2.000 laadpunten publiek toegankelijk. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, zal binnenkort dichterbij huis een laadpaal kunnen aanvragen. Nu is die straal nog 500 meter, minister Peeters verkleint dat tot 250 meter. [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open VLD) verkleint die tot 250 meter. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
10:00 Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, maar Vlaams minis... [naar artikel]
Wie een elektrische auto heeft, maar geen plaats om te laden, kan een laadpaal aanvragen bij de gemeente. Nu wordt die geplaatst in een straal van een halve kilometer rond de woning, mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) verkleint die tot 250 meter. Dat schrijven de kranten van Mediahuis maandag. [naar artikel]
De laadpaal voor rijwoningen van Hasselaar Danny Vaes nadert de serieproductie. De belangstelling voor het laadconcept dat een doorbrak kan betekenen voor de elektrische auto is enorm. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
Met het Belgische wetsvoorstel om vanaf 2026 alleen nog maar emissievrije bedrijfswagens fiscaal interessant te maken, zijn elektrische wagens mogelijk aan een opmars bezig. Maar wat heb je thuis nodig voor een elektrische auto? Kan je overal een laadpaal installeren? En hoe zit het in de stad? Wij geven een praktisch overzicht. [naar artikel]
Linda Janssens uit Heppen wacht al meer dan negen maanden op een laadpaal voor haar elektrische auto. “Ik heb al overwogen mijn auto weg te doen door de stress die het opladen met zich meebrengt.” De Vlaamse overheid had beloofd om een publieke paal binnen de zes maanden na aanvraag te plaatsen. Ook elders duikt het probleem op. [naar artikel]
Omdat de 68-jarige Greta Van Hoeck uit Wilrijk een elektrische wagen wilde kopen, deed ze een aanvraag om een publieke laadpaal in de buurt van haar woning te laten installeren. De vrouw heeft zelf immers geen oprit of garage. Na maanden wachten op een antwoord van de bevoegde diensten blijkt de enige geschikte locatie voor een laadpaal zich nu op een afstand van 700 meter van Greta's huis te bevinden. "Te ver", vinden Greta en haar dochter. Bovendien is de carpoolparking 's avonds ook slecht verlicht. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
De laadpaal voor rijwoningen van Danny Vaes uit Hasselt nadert de serieproductie. De belangstelling voor het laadconcept dat een doorbraak kan betekenen voor de elektrische auto is enorm. Mechels burgemeester Bart Somers (Open Vld) was aanwezig bij de lancering en bood de initiatiefnemers meteen de mogelijkheid aan om in Mechelen een proefproject op het getouw te zetten. [naar artikel]
Een kabel over de stoep leggen, laadpalen op parkings van supermarkten of een laadpaal nabij je huis zodra je een elektrische auto hebt gekocht. Het zijn enkele voorbeelden die Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open VLD) op tafel legt om tegen 2030 66.000 laadpunten in Vlaanderen te realiseren. Somers verwacht nu van elke gemeente een laadpaal-plan om dat doel te bereiken. De Vlaamse regering zal de lokale besturen daarin ondersteunen. [naar artikel]
In Vlaanderen duurt het gemiddeld drie jaar om een snellaadpaal voor elektrische auto’s te installeren. In Nederland vier maand. “Het probleem zit op twee niveaus," zegt Jochen De Smet, voorzitter van de Europese Vereniging van elektrische voertuigen: "De paperassenmolen voor vergunningen maalt te traag en als de vergunning er is, duurt het vaak erg lang eer netbeheerder Fluvius de laadpaal installeert.” [naar artikel]
De Vereniging van Steden en Gemeenten wil dat bestuurders van een elektrische auto die onterecht op een parkeerplaats bij laadpalen staan, beboet worden. Dat meldt Radio 2 West-Vlaanderen. Het gaat dan om auto's die niet aan het opladen zijn of die urenlang aan het opladen zijn. Gewone auto's die er geparkeerd staan, krijgen nu al een boete, maar elektrische niet. [naar artikel]
Het zal maar gebeuren dat je elektrische wagen muurvast vastzit aan een laadpaal. Het overkwam Johnny tijdens een reis naar Frankrijk. Hij vertelt hoe hij uiteindelijk weer wegraakte, en ook Tim Briers, laadspecialist voor elektrische voertuigen, deelt handig advies. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet... [naar artikel]
Vanaf donderdag kunnen Vlamingen die thuis geen plaats hebben voor een laadpaal voor hun elektrische wagen er eentje vragen via de Vlaamse overheid. Die maakt zich sterk dat er dan binnen het halfjaar en op maximaal 250 meter van jouw deur een paal staat. Gratis nog wel. Hoe gaat dat in z’n werk? [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Een elektrische auto kan je thuis aan het stopcontact opladen. Een laadpaal of wallbox is echter veel veiliger. Een laadpaal heeft immers een eigen zekering, wat het risico op overbelasting van je elektriciteitsnet verkleint. Bovendien gaat het opladen natuurlijk sneller. Afhankelijk van de technische specificaties van je elektrische wagen en van de beperkingen van je thuisinstallatie, gaat laden via een thuislaadpaal tot 10 keer sneller. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.