Omdat de 68-jarige Greta Van Hoeck uit Wilrijk een elektrische wagen wilde kopen, deed ze een aanvraag om een publieke laadpaal in de buurt van haar woning te laten installeren. De vrouw heeft zelf immers geen oprit of garage. Na maanden wachten op een antwoord van de bevoegde diensten blijkt de enige geschikte locatie voor een laadpaal zich nu op een afstand van 700 meter van Greta's huis te bevinden. "Te ver", vinden Greta en haar dochter. Bovendien is de carpoolparking 's avonds ook slecht verlicht. [naar artikel]
Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
Volgend jaar zal iedere Brusselaar binnen 150 meter van zijn woning over een laadpaal beschikken voor elektrische wagens. Dat belooft de Brusselse minister van Leefmilieu Alain Maron (Ecolo). In het Brussels Gewest zijn momenteel 2.000 laadpunten publiek toegankelijk. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
Eigenaars van elektrische wagens laten te vaak kansen om goedkoper te laden aan zich voorbij gaan. Zo zou meer dan 40 procent van de ondervraagden niet over een eigen oplaadpunt beschikken. Dat blijkt uit een studie van energieconsulent Delta-Ee in acht Europese landen. Wij geven daarom vijf tips om jouw wagen goedkoper te laden. [naar artikel]
Het mobiele laadpalenbedrijf ‘Uze’ is hot in Antwerpen. Het concept? Een roze bolderkar die een batterij vervoert waarmee je elektrische auto’s kan opladen. Zo kan je op gelijk welke locatie je wagen opladen. Daarbovenop komt nog eens dat de mobiele laadpalen van ‘Uze’ snelladers zijn, iets wat vrij zeldzaam is bij gewone laadpalen. Voorlopig rukt ‘Uze’ enkel uit voor deelwagens, maar het plan is dat elke Antwerpenaar vanaf het najaar gebruik kan maken van het mobiele laadpalenplatform. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.