Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Het Kortrijks bedrijf Smappee valt in de prijzen: haar laadpaal voor elektrische auto's wint de "Henry van de Velde"-award, in de categorie "business innovation award". Die categorie bekroont vernieuwingen in het bedrijfsleven. Smappee is erg blij met de prijs. "Het is een bekroning voor het hele team", zegt C.E.O. Stefan Grosjean. [naar artikel]
Dankzij een Vlaamse innovatie kunnen ook bewoners van een rijwoning straks hun elektrische auto opladen. “En dat zonder hinderlijke kabel over de stoep”, aldus Danny Vaes van het bureau S-Droom. [naar artikel]
Als je met een elektrische auto rijdt, maar thuis geen laadpaal kan zetten, dan zal je er bij je gemeente één kunnen aanvragen binnen een straal van 250 meter van je woning. Dat schrijven de kranten van het Mediahuis. Het is aan de gemeente om dan goed te keuren of en waar er een laadpaal kan komen. [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
Wat als de laadpaal tot bij je elektrische wagen kon komen? Dat was – best letterlijk – de pitch van de Antwerpse start-up Uze. Een soort pizzakoerier, maar dan met stroom: met elektrische bolderkarren vol batterijen rijden ze naar je toe om je elektrische wagen op te laden. “Na 30 minuten laden kan je opnieuw 200 kilometer rijden”, zegt CEO Kris Verdonck. [naar artikel]
Een bedrijf uit Temse heeft een milieuvriendelijke laadpaal voor elektrische auto's gemaakt. Die bestaat onder meer uit gerecycleerde materialen, zoals aluminium. Maar ze gebruiken er ook hennepplanten voor. [naar artikel]
08:18 Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld) zet volop in op elektrische voertuigen. Hij heeft een spreidingsplan klaar voor 2.500 nieuwe laadpalen, in elke gemeente minstens één. Dat schrijf... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.