Als een gewone wagen parkeert bij een laadpaal voor elektrische wagens, dan kan die een boete krijgen. Maar elektrische wagens die de plaats nodeloos bezet houden, riskeren dat niet. Dat moet veranderen, vindt de Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG). [naar artikel]
In een parking in de Parijsstraat hebben onbekenden in het paasweekend een laadpaal voor elektrische wagens gestolen. Ze konden de parking betreden en koppelden het laadstation los. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2020 vijfduizend publieke laadpalen voor elektrische wagens installeren. Het Antwerpse aandeel bedraagt 272 laadpalen. Maar het is allesbehalve simpel om zelf een laadpaal aan te vragen, zo klaagt Frederik Saen van Antwerpen-Linkeroever aan. [naar artikel]
Eerder dit jaar werd aangekondigd dat tegen 2020 er 2.500 nieuwe publieke laadpalen voor elektrische wagens worden geplaatst. Eandis en Infrax, die in heel Vlaanderen behalve Sint-Truiden, Antwerpen en Leuven instaan voor de palen, hebben nu aangekondigd dat 750 van die laadpalen volgend jaar al worden geplaatst. In elke gemeente, zelfs in Herstappe, komt volgend jaar minstens één laadpaal. "We werken volgens het principe 'laadpaal volgt wagen'", legt minister van Energie Bart Tommelein uit. [naar artikel]
Achter het gemeentehuis staat een publieke elektrische laadpaal. Stabroek breidde zijn wagenpark ook uit met twee plug-in-hybridewagens. [naar artikel]
Vlaanderen wil tegen 2025 een laadpaal voor bestuurders van elektrische wagens binnen de 250 meter van de woonst. Wie geen mogelijkheid heeft om op privaat terrein een laadpaal te plaatsen zal er een kunnen aanvragen binnen die perimeter. Dat maakt Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) vandaag bekend. Minister Peeters zet op het […] [naar artikel]
De elektrische auto is stilaan bezig aan een bescheiden doorbraak. Helaas is de publieke laadpaal dat niet. De openbare laadinfrastructuur in ons land staat nog in de kinderschoenen. Er zijn niet alleen te weinig laadpalen, er is nauwelijks correcte informatie beschikbaar over prijzen, toegankelijkheid en beschikbaarheid. Bovendien weet niemand in België hoeveel publiek toegankelijke laadpunten er zijn. Gelukkig is er beterschap op komst tegen 2020. [naar artikel]
De gemeente Wemmel krijgt de eerste openbare laadpaal die er komt op aanvraag, in dit geval op vraag van het gemeentebestuur. De Vlaamse overheid lanceert het project "Paal volgt Wagen", waarbij zowel burgers als gemeentebesturen een publieke laadpaal kunnen aanvragen. En de primeur is dus voor Wemmel. [naar artikel]
Op het Nevenplein in Kaulille en op het plein voor de Bibliotheek De Priool in Bocholt zijn de eerste publieke laadpalen voor elektrische wagens geïnstalleerd. De komende week, 19 september, worden ze aangesloten op het elektriciteitsnet en vanaf 1 oktober zijn ze operationeel. Dan kunnen inwoners en bezoekers hun elektrische wagen inpluggen en opladen via het openbaar netwerk. [naar artikel]
Het Belgische cleantechbedrijf Smappee heeft dinsdag zijn EV Base voorgesteld, een slimme laadpaal voor elektrische wagens die voornamelijk gericht is naar bedrijven. [naar artikel]
Iedereen een elektrische laadpaal thuis? Bij Planet Group op The Loop is het binnenkort geen sciencefiction meer, maar realiteit. Het ICT-bedrijf heeft al het grootste elektrische wagenpark van het land en wil tegen 2024 alléén nog elektrische bedrijfswagens. En dus krijgen werknemers die niet in de stad wonen, een eigen laadpaal thuis. “Op kosten van de firma.” [naar artikel]
Omdat de 68-jarige Greta Van Hoeck uit Wilrijk een elektrische wagen wilde kopen, deed ze een aanvraag om een publieke laadpaal in de buurt van haar woning te laten installeren. De vrouw heeft zelf immers geen oprit of garage. Na maanden wachten op een antwoord van de bevoegde diensten blijkt de enige geschikte locatie voor een laadpaal zich nu op een afstand van 700 meter van Greta's huis te bevinden. "Te ver", vinden Greta en haar dochter. Bovendien is de carpoolparking 's avonds ook slecht verlicht. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet... [naar artikel]
Met het Belgische wetsvoorstel om vanaf 2026 alleen nog maar emissievrije bedrijfswagens fiscaal interessant te maken, zijn elektrische wagens mogelijk aan een opmars bezig. Maar wat heb je thuis nodig voor een elektrische auto? Kan je overal een laadpaal installeren? En hoe zit het in de stad? Wij geven een praktisch overzicht. [naar artikel]
Op de parking achter de Sint Martinuskerk in Meeuwen is de eerste openbare elektrische laadpaal geïnstalleerd. Iedereen met een elektrische wagen kan zijn batterij aansluiten en via een betaalsysteem met een kaart stroom tappen. Hoe snel je een wagen kan opladen, is afhankelijk van de batterij. [naar artikel]
Op 1 januari 2020 waren er 3.814 publieke laadpunten voor elektrische wagens in Vlaanderen, waarvan 90 snellaadpunten. Gent is koploper met 296... [naar artikel]
Vlaanderen telde eind vorig jaar 3.047 publieke laadpunten voor elektrische wagens. Daarmee zit Vlaanderen op koers om de beloofde 5.000 publieke... [naar artikel]
Met de snelle opkomst van elektrische wagens vragen ook talrijke huurders zich af of ze een laadpaal kunnen installeren bij hun woning. Draag je daar zelf de kosten voor? En hoe zit dat dan met de brandverzekering? Independer.be adviseert. [naar artikel]
Laadpaalklevers, bestuurders van elektrische wagens die bij een laadpaal parkeren maar hun wagen niet of veel te lang laten opladen, worden niet beboet. De Vereniging van Steden en Gemeenten (VVSG) wil dat dat verandert, zo meldt Radio 2. [naar artikel]
Er zijn al een kleine duizend aanvragen binnengekomen bij de Vlaamse overheid om een publieke laadpaal te installeren via de nieuwe concessie. Dat heeft Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) maandag bekendgemaakt, bij de inhuldiging van de eerste nieuwe laadpaal in Wemmel. [naar artikel]
De stad Mechelen wil een nieuw type laadpaal voor elektrische wagens uitproberen: de Lupys. Het gaat om een laadpaal die in de hoogte, tegen de voorgevel van een huis wordt gemonteerd. Op die manier heb je geen oplaadkabel op de rijbaan of op het voetpad. De stad zoekt nu Mechelaars die willen meewerken. [naar artikel]
Truienaar Chris Baens kreeg een origineel nieuwjaarsgeschenk: een parkeerbon, bezorgd door de stad Hasselt. Chris had zijn diesel geparkeerd op een plek waar een laadpaal voor elektrische wagens stond. Dat mag dus niet zomaar. [naar artikel]
Wie een elektrische wagen heeft, weet dat het niet evident is een laadpaal te vinden die ook nog eens vrij is. En na een paar uur laden, moet je die plaats dan vrijmaken. Enkele Antwerpenaren hebben een mobiele laadpaal en daarmee komen ze naar de klant, die je kan reserveren met een app. [naar artikel]
Het centrum van Sint-Truiden is uitgerust met publieke oplaadpalen voor elektrische wagens. Elke paal heeft twee oplaadpunten. Vandaag kan dat op vijf openbare plaatsen in het centrum. Naarmate de noodzaak zich opdringt volgt er in de toekomst nog een stapsgewijze uitrol van extra laadpalen in functie van de behoeftes van de gebruikers [naar artikel]
De Duitse autotoeleverancier Bosch heeft vandaag een prototype voorgesteld van een intelligente laadpaal voor elektrische auto's. Het bedrijf wil... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.