17:53 Door de tegenvallende verkoop van elektrische auto’s raakt de Vlaamse zero-emissiepremie twee jaar na de invoering nog altijd niet van de grond. [naar artikel]
Door de tegenvallende verkoop van elektrische auto’s raakt de Vlaamse zero-emissiepremie twee jaar na de invoering nog altijd niet van de grond. Dat schrijft De Tijd woensdag. In de eerste helft van dit jaar vroegen amper 157 Vlamingen een premie tussen 2.000 en 4.000 euro aan, blijkt uit cijfers van Vlaams minister van Energie Bart Tommelein (Open Vld). [naar artikel]
Met een Tesla scheur je in luttele seconden naar 100 km per uur. Maar de opkomst van de elektrische auto in ons land verloopt tergend traag. Tegelijk is de markt volop in beweging. Tegen eind dit jaar zitten we aan bijna honderd elektrische modellen in de showrooms. De consument staat erbij en kijkt ernaar en weet het nog niet. We vroegen twee experten om raad. De ene denkt al meer elektrisch dan de andere, zo blijkt. [naar artikel]
Met man en macht probeert de Nederlandse Kustwacht de brand op het schip Fremantle Highway te blussen. Aan boord zijn zo’n 3.000 auto's en het ziet er niet naar uit dat de brand snel geblust raakt. Waren er al eerder problemen met dit type schip? Waarom verloopt het blussen zo moeizaam? En als het schip zinkt, wat is dan de impact op de mascotte van de Waddenzee bij uitstek: de zeehond? “Olie is niet het enige probleem, de batterijen van elektrische auto’s zitten vol zware metalen.” [naar artikel]
Voor polio bestaat al sinds 1967 een verplicht vaccin, met boetes en zelfs een maand celstraf als stok achter de deur. Maar voor het coronavaccin raakt het debat over de verplichting zelfs niet van de grond. Waarom? [naar artikel]
Iedereen heeft tegenwoordig de mond vol van elektrische auto’s. Als u overweegt om een elektrische auto te kopen, dan weet u allicht dat een elektrische auto duur is, dat de keuze beperkt is en dat u er niet ver mee geraakt. Maar wat u wellicht niet beseft, is dat een elektrische auto een enorme impact heeft op uw mobiliteit. Wij zetten op een rij waar u moet aan denken vooraleer u elektrificeert. Want in de wereld van de elektrische auto is niets wat het lijkt.Guido CLOOSTERMANS [naar artikel]
De elektrische auto komt niet van de grond. Dat blijkt uit de cijfers over de inschrijvingen van vorig jaar. Als u vandaag een elektrische auto wil kopen, moet u bovendien veel geduld hebben. Meer dan een half jaar wachten is geen uitzondering. Van sommige met veel poeha aangekondigde modellen zijn er zelfs geen prijzen. “België geniet voor producenten van elektrische auto’s duidelijk geen prioriteit”, vindt Tony Verhelle, expert bij het vakblad Autogids. [naar artikel]
17:26 Een elektrische auto met een reikwijdte van 400 à 600 kilometer vormt het begin van een groot e-offensief bij Volkswagen. [naar artikel]
“Dit is de toekomst”, klonk het al in 2010, toen het Autosalon in het teken stond van de elektrische wagens. Acht jaar later blijven ze een rariteit, en komt de verkoop maar niet van de grond. Waarom? Nieuw onderzoek legt het pijnpunt bloot: voor korte afstanden blijft hij enorm duur, voor lange afstanden is de batterij gewoon te licht. [naar artikel]
05:00 De elektrische auto komt echt op st(r)oom: laadpalen schieten uit de grond en automakers lanceren een bombardement van nieuwe, almaar betaalbaarder elektrische modellen. Maar in het vrachtverkeer is d... [naar artikel]
Bij een test van Europese consumentenorganisaties blijken drie populaire elektrische wagens veertig procent minder rijbereik te hebben dan in de catalogus vermeld staat. [naar artikel]
Gisterenavond en vanmorgen zaten de apps en mailboxen van de verschillende VRT-radionetten en VRT NWS propvol met een paar heel relevante vragen: waarom geldt de snelheidsbeperking van 90 kilometer/uur ook voor elektrische auto’s en waarom is er bijvoorbeeld geen extra snelheidsbeperking voor vrachtwagens? Wij puzzelden een antwoord bij elkaar. [naar artikel]
Onze autokenner Joost Bolle kon exclusief met de Mercedes EQXX rijden als 23ste ter wereld. Het is dé elektrische auto waarmee je duizend kilometer ver raakt zonder de batterij bij te laden. “Dit is effectief de EV waarmee je naar het zuiden van Frankrijk kan rijden zoals je dat anders doet met je benzine- of dieselauto, maar tegelijkertijd is het niet de auto die we willen.” Waarom niet? En zijn er toch nog pluspunten aan dit model? [naar artikel]
Nog dit jaar komen de elektrische auto’s van het Chinese BYD naar ons land. De invoerder van Toyota en Lexus zet zijn schouders onder het merk. Geen kleintje, want de autobouwer heeft net Tesla van de troon gestoten als grootste producent van elektrische auto’s. [naar artikel]
Over de elektrische auto hoor je meestal niets dan voordelen van zowel verkopers als van chauffeurs die er al mee rijden. Onze auto-expert Joost Bolle vindt ook dat de elektrische auto zijn plaats in ons autolandschap verdient. Maar hij vraagt zich af waarom automerken en -verkopers niet wat eerlijker kunnen zijn over de nadelen - die er wel degelijk ook zijn. Hij belicht de vijf belangrijkste. “De nuluitstoot is een leugen.” [naar artikel]
Een uur in de file staan terwijl je airco, stoelverwarming, verlichting en muziek aan staan: kan je elektrische auto dat aan? De Britse consumentenorganisatie Which? nam de proef op de som. [naar artikel]
De auto’s van de toekomst zullen ons sneller wagenziek maken. Elektrische auto's zijn op dat gebied al erg, de zelfrijdende auto wordt nog onplezieriger. Je kunt wagenziekte echter voorkomen met een paar simpele trucs. [naar artikel]
In de Abdijstraat op het Kiel kwam het donderdagavond tot een botsing tussen een auto en een man op een elektrische step. [naar artikel]
Elektrische wagens zijn in verhouding twee keer vaker betrokken bij een ongeval met gewonden dan andere auto’s. Dat blijkt uit een analyse van VTM NIEUWS van meer dan 140.000 ongevallen in ons land tussen 2017 en 2020. De conclusies lopen gelijk met gegevens uit Nederland. Waarom elektrische auto’s meer ongevallen hebben, is nog niet duidelijk. [naar artikel]
De tijd waarin je een eindeloze keuze had om een nieuwe auto te kopen, is voorbij, zegt onze auto-expert Joost Bolle. Voor een niet-elektrische wagen dan toch. Hij legt uit waarom, en geeft advies over welke wagen je kan kopen om de overstap naar een eerste elektrische auto te overbruggen. “Vanaf 2029 worden bij ons immers alleen nog elektrische wagens verkocht.” [naar artikel]
De elektrische auto heeft de toekomst, zegt men vaak, maar daar zijn de Fransen nog altijd niet van overtuigd. Liefst 81 procent van hen zegt geen elektrisch model te willen wanneer ze toe zijn aan een nieuwe auto. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.