Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
Het Belang van Limburg

Meer klachten bij Vlaamse Ombudsdienst sinds #MeToo

19/01/2018 - 08:49
"De hashtag #MeToo heeft het aantal meldingen bij de genderkamer van de Vlaamse Ombudsdienst fors doen toenemen. Dat zegt Annelies D’Espallier, Ombudsvrouw Gender bij de Vlaamse overheid, vrijdag in Het Nieuwsblad."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Meer klachten bij Vlaamse Ombudsdienst sinds #MeToo (19/01/2018 - Knack)

De hashtag #MeToo heeft het aantal meldingen bij de genderkamer van de Vlaamse Ombudsdienst fors doen toenemen. Dat zegt Annelies D'Espallier, Ombudsvrouw Gender bij de Vlaamse overheid, vrijdag in Het Nieuwsblad. [naar artikel]


2. Veel klachten over openbaar vervoer en huurprijs sociale woningen, maar Vlaamse ombudsdienst lost ook meer klachten op (03/03/2020 - VRT NWS)

De Vlaamse ombudsman meldt een opvallende stijging van het aantal klachten over afgeschafte ritten bij De Lijn. Dat staat in zijn jaarrapport van vorig jaar. Hij stelt ook opvallend veel klachten vast over de soms forse stijging van de huurprijs voor een sociale woning. Daartegenover staat dat de Vlaamse ombudsdienst vorig jaar veel meer klachten heeft kunnen oplossen. [naar artikel]


3. Ombudsdienst Energie ziet forse stijging aantal klachten: "Plus 133 procent voor klachten over prijzen en tarieven" (20/01/2022 - VRT NWS)

Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]


4. Vlaamse Ombudsdienst noteert “explosie” aan klachten De Lijn (03/03/2020 - Het Nieuwsblad)

In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. In het algemeen blijkt ook uit het verslag, dat dinsdag wordt voorgesteld, dat de oplossingen via de Vlaamse alternatieve geschillenbeslechting tot ruim 16.000 zijn gestegen in 2019. [naar artikel]


5. Vlaamse Ombudsdienst ontvangt “explosie” aan klachten over De Lijn (03/03/2020 - Het Belang van Limburg)

In zijn jaarverslag van vorig jaar staat de Vlaamse Ombudsdienst stil bij “een explosie van het aantal klachten bij De Lijn”. [naar artikel]


6. Meer dan 300 klachten bij Vlaamse Ombudsdienst over zonnepanelen-arrest (21/01/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Vlaamse Ombudsdienst heeft op een week tijd meer dan 300 klachten ontvangen naar aanleiding van het arrest van het Grondwettelijk Hof over de zonnepanelen en de digitale meter. Ombudsman Bart Weekers wil graag helpen om de "vertrouwensbreuk" te herstellen. De voorgestelde compensatie is volgens hem "een deel van de oplossing". "Maar dat alleen herstelt geenszins het vertrouwen", klinkt het. [naar artikel]


7. In 2020 had 1 op de 5 klachten bij Vlaamse Ombudsdienst te maken met corona (09/03/2021 - Het Laatste Nieuws)

Van de bijna 8.600 dossiers die de Vlaams Ombudsdienst in 2020 heeft behandeld, hadden er één op de vijf te maken met de coronapandemie. Dat blijkt uit het jaarverslag van de dienst. De Vlaming klaagt het meeste over mobiliteit en energie. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!