De Mechelse burgemeester Bart Somers spoort Vlaams minister van Mobiliteit Ben Weyts aan om de kilometerheffing versneld te evalueren. Somers stelt in zijn eigen regio veel sluipverkeer vast en wil dat Weyts daar wat aan doet. [naar artikel]
Mechels burgemeester Bart Somers vraagt aan Vlaams minister van mobiliteit Ben Weyts een versnelde evaluatie van het systeem van [naar artikel]
Mechels burgemeester Bart Somers vraagt aan Vlaams minister van mobiliteit Ben Weyts een versnelde evaluatie van het systeem van [naar artikel]
“Het is aan de gemeenteraad om te controleren en te evalueren of de besturen de coronasteun voor het verenigingsleven goed hebben ingezet.” Dat zegt Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers. Uit een onderzoek van Het Belang van Limburg blijkt dat gemeenten ook zelf activiteiten organiseerden en hun infrastructuur verfraaiden met dat geld. [naar artikel]
De kilometerheffing op onze autosnelwegen doet het vrachtverkeer op gewestwegen fors toenemen. Dat is de conclusie van Vlaams volksvertegenwoordiger Dirk De Kort (CD&V), die zich in de materie verdiepte. Hij stelt een uitbreiding van de kilometerheffing voor. [naar artikel]
U heeft het allicht al gemerkt, er is heel wat veranderd bij de ophaling van het huisvuil in Limburg. Intercommunale Limburg.net is op 1 januari gestart met het nieuwe systeem Optima, waarbij u veel zakken tegelijkertijd moet buitenzetten. De vuilkar haalt alles samen op en de zakken worden achteraf terug gescheiden om ze te sorteren. Bij ons in de studio Kris Somers, directeur van Limburg.net. [naar artikel]
Politiediensten vinden bij wegcontroles geregeld truckers die gebruik maken van een gps-stoorzender om de kilometerheffing te ontlopen. “Wie betrapt wordt riskeert een boete tot 50.000 euro”, zegt Viapass, de overheidsdienst die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. “Willen we onze mobiliteit echt structureel verbeteren, dan moeten we werk maken van een slimme kilometerheffing voor al het wegvervoer”, zegt […] Het bericht Voka: “Enkel slimme kilometerheffing voor alle voertuigen kan files echt oplossen” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Na de bocht van de N-VA over de kilometerheffing herinnert regeringspartner CD&V eraan dat zijn partijn ook altijd een belangrijke voorwaarde heeft verbonden aan de invoering van kilometerheffing. “De kilometerheffing heeft geen enkele zin als er geen volwaardig alternatief is voor de auto”, zegt CD&V-mobiliteitsexpert Lode Ceyssens in “De ochtend” op Radio 1. [naar artikel]
Brussel gaat door met de kilometerheffing, of Vlaanderen nu wil of niet. ‘We kunnen niet nog eens vijf jaar aanmodderen’, zegt Brussels mobiliteitsminister Elke Van den Brandt (Groen). Al doet ze met een ‘kilometerheffing light’ wel een toegeving. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft amper een effect op de verkeersdrukte. Dat meldt werkgeversorganisatie Voka dinsdag in een reactie op de cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert in België. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens heeft in België het voorbije werkjaar, dat eind maart werd afgesloten, 822,4 miljoen euro inkomsten opgeleverd. Dat betekende een stijging met 8,8 procent tegenover het jaar voordien. Dat blijkt uit een rapport van Viapass, de interregionale entiteit die de kilometerheffing voor vrachtwagens coördineert en controleert. “De kilometerheffing voor vrachtwagens werd in […] [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
Het Belgisch Instituut voor Post en Telecommunicatie (BIPT), de federale wegpolitie en Viapass, de overheidsdienst die de kilometerheffing coördineert, hebben vanochtend een grootscheepse controleactie gehouden in Brussel, Vlaanderen en Wallonië. Ze waren onder meer op zoek naar stoorzenders om de kilometerheffing te ontlopen. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die sinds begin april in voege is, levert op werkdagen gemiddeld ongeveer 2,4 miljoen euro aan inkomsten op in België. Dat blijkt uit een evaluatie door Viapass, de overheidsorganisatie die de kilometerheffing coördineert. [naar artikel]
Voor de transportsector is een uitbreiding van de kilometerheffing naar alle voertuigen de enige remedie voor de alsmaar langer wordende files. Die kilometerheffing bestaat sinds 1 april enkel voor vrachtwagens die meer dan 3,5 ton wegen. “We moeten een kilometerheffing invoeren voor iedereen, ook voor kleine vrachtwagens en personenwagens”, zegt Isabelle De Maegt van sectorfederatie Febetra woensdag in De Tijd. “Dat zal pas een impact hebben op de mobiliteit en de doorstroming verbeteren.” [naar artikel]
€ 2,4 miljoen levert de kilometerheffing voor vrachtwagens op werkdagen gemiddeld op [naar artikel]
12:35 Ruim de helft van de kilometerheffing in België werd betaald door buitenlanders. [naar artikel]
Het Waals Gewest verzet zich fel tegen een kilometerheffing op alle wegen in Vlaanderen. Dat zegt Waals minister van Mobiliteit Carlo Di Antonio (CDH). Hij hoopt meer uitleg te krijgen van de Vlaamse collega’s, want twee verschillende systemen voor kilometerheffing in één land is “moeilijk te vatten”, zegt hij. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land van kracht is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
De kilometerheffing voor vrachtwagens, die in ons land sinds 1 april 2016 in voege is, zorgt voor een snelle vergroening van het vrachtwagenpark. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publieke orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert in België. [naar artikel]
Ruim de helft (53,3 procent) van de opbrengst van de kilometerheffing, die sinds 1 april 2016 in ons land in voege is voor vrachtwagens, was vorig jaar afkomstig van vrachtwagens met een registratie in het buitenland. Dat blijkt uit cijfers van Viapass, het publiek orgaan dat de kilometerheffing coördineert en controleert. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.