Alle treinen samen hebben vorig jaar 100,43 miljoen kilometer afgelegd op het Belgische spoornet. Het is de eerste keer sinds 2011 dat de kaap van 100 miljoen kilometer nog eens gerond werd, zo blijkt uit cijfers van spoornetbeheerder Infrabel. De binnenlandse treinen (NMBS), internationale reizigerstreinen (zoals Eurostar, Thalys en ICE) en goederentreinen legden samengeteld 1,8 […] Het bericht Treinen reden voor het eerst sinds 2011 meer dan 100 miljoen kilometer in België verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Treinen rijden gemiddeld 84 kilometer per uur, twee jaar geleden ging het nog drie kilometer per uur sneller. [naar artikel]
De groene deelsteps van Lime legden in hun eerste jaar in Brussel 3,5 miljoen kilometer. Dat maakt de deelstepverdeler bekend. Lime pleit ervoor dat de Brusselse infrastructuur verder aangepast wordt aan de zachte vervoersmiddelen. In de hoofdstad beschikt Lime na een jaar aanwezigheid over 1.500 elektrische deelsteps die gebruikt kunnen worden door de 265.000 unieke […] Het bericht Deelsteps Lime legden in een jaar 3,5 miljoen kilometer af in Brussel verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Franse spoorwegmaatschappij SNCF heeft woensdag de Spaanse constructeur CAF gekozen om 28 nieuwe treinen te bouwen. Het contract, voor rekening van de Franse staat, is 700 miljoen euro waard. Daarbij komt ook nog eens 100 miljoen euro voor de onderhoudscentra. Naast CAF dong ook de Franse treinbouwer Alstom mee naar het contract. Volgens SNCF […] Het bericht Franse spoorwegen kiezen voor Spaanse treinen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Treinreizigers in het Verenigd Koninkrijk zullen zaterdag hun bestemming slechts met moeite kunnen bereiken. Ongeveer 45.000 spoormedewerkers leggen het werk neer. Naar verwachting rijdt slechts een op de vijf treinen. Donderdag legden stakingen ook al een deel van het Britse treinverkeer plat. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS heeft vorig jaar 4,2 miljoen euro uitgegeven om graffiti van treinen te verwijderen. Dat is woensdag bekendgemaakt tijdens de finale van de jaarlijkse technologiewedstrijd van de spoorwegen. Deelnemende scholen werden uitgedaagd om een systeem te ontwikkelen om graffiti op treinen snel te detecteren en te verwijderen. De Sint Lambertusschool uit Westerlo kaapte de hoofdprijs weg. [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel wil 8 miljoen euro vrijmaken om een proefproject met autonome treinen mogelijk te maken. Dat blijkt uit het... [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel wil 8 miljoen euro vrijmaken om een proefproject met autonome treinen mogelijk te maken. Dat blijkt uit het ondernemingsplan dat de raad van bestuur onlangs goedkeurde. Dat schrijft De Tijd. [naar artikel]
Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” De federale overheid heeft dinsdag in zijn begroting 250 miljoen euro vrijgemaakt voor meer treinen en toegankelijkere stations. Ook voor een renaissance van de nachttreinen zal dat geld dienen. Maar hoe zit het eigenlijk met wifi op onze treinen? Daar is het al jarenlang muisstil rond. Business AM vroeg het aan Kim Buyst (Groen), Kamerlid […] Lees dit artikel: Waarom is er nog steeds geen wifi op Belgische treinen? “Eerst stiptere en goedkopere treinen” [naar artikel]
De NMBS heeft vorig jaar een recordbedrag van 4,1 miljoen euro moeten betalen om graffiti te verwijderen van haar treinen. Dat meldt De Tijd zaterdag. [naar artikel]
In Spanje is de commotie rond de aankoop van een dertigtal nieuwe treinen volledig ontspoord. Eerder raakte bekend dat het Spaanse ministerie van Transport in totaal 258 miljoen euro had geïnvesteerd in de bouw van nieuwe treinen die in de noordelijke regio’s Cantabrië en Asturië zouden worden ingezet. Nu blijkt er echter één probleem te zijn: de voertuigen zijn een stuk groter dan ‘normale’ treinen en geraken niet door de tunnels die ze op hun route tegenkomen. [naar artikel]
De gemiddelde snelheid van de trein lag in 2015 2,9 kilometer per uur lager dan in 2013. Dat heeft minister van Mobiliteit François Bellot gemeld [naar artikel]
Twee avonturiers zijn geslaagd in een fascinerend huzarenstukje over het ijs van de Noordpool. Ze legden maar liefst 1.650 kilometer af over... [naar artikel]
De Spaanse spoorwegen hebben ruim 250 miljoen geïnvesteerd in treinen die te groot zijn voor de tunnels van het spoornet. De nieuwe treintoestellen zouden te hoog en te breed zijn. De Spaanse president Miguel Ángel Revilla spreekt van een gigantische blunder. De treinen zaten nog in de ontwerpfase. [naar artikel]
Lees dit artikel: Siemens ziet treinen op waterstof voor transport over grote afstanden Het Duitse technologieconcern Siemens bereidt tests voor met treinen op waterstof, die een actieradius van duizend kilometer kunnen aanbieden. De onderneming beschouwt de technologie onder meer als een emissievrije oplossing op routes zonder bovengrondse elektriciteitskabels. Dat heeft Michael Peter, hoofd van Siemens Mobility, tijdens de conferentie Reuters Next gezegd. Vervoer op lange afstand “Treinen die […] Lees dit artikel: Siemens ziet treinen op waterstof voor transport over grote afstanden [naar artikel]
De NMBS heeft vanmiddag een tiental treinen afgeschaft na een geval van agressie tegen een treinbegeleidster op een trein tussen Welkenraedt en de Duitse grens. Als reactie daarop legden enkele collega’s het werk neer. Honderden reizigers strandden daardoor. [naar artikel]
China Railway Rolling Stock Corporation (CRRC) start een onderzoek naar de haalbaarheid van maglev-treinen die een snelheid van 600 kilometer per uur kunnen realiseren. Dat heeft het bedrijf bekend gemaakt. Indien de plannen kunnen worden gerealiseerd, zou China de snelste treindienst van de wereld kunnen aanbieden. Het concern zegt voor het project een proeflijn met […] The post Chinese maglev-treinen mikken op 600 kilometer per uur appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Na het vernietigende rapport over de povere voorbereiding op de winter, gaat Eurostar 34 miljoen euro investeren in de weersbestendigheid van haar treinen en haar klantenservice. Eurostar erkent dat de manier waarop de dienstonderbrekingen eind vorig jaar werden aangepakt, onaanvaardbaar is. [naar artikel]
Spoorwegmaatschappij NMBS heeft vorig jaar ruim 6,15 miljoen euro moeten uitgeven om graffiti op te verwijderen die op treinen was gespoten. Dat was 800.000 euro meer dan in 2019, zo blijkt uit het antwoord van minister van Mobiliteit Georges Gilkinet (Ecolo) op een parlementaire vraag van Frank Troosters (Vlaams Belang). [naar artikel]
De spoornetbeheerder Infrabel wil 8 miljoen euro vrijmaken om een proefproject met autonome treinen mogelijk te maken. Dat blijkt uit het ondernemingsplan dat de raad van bestuur onlangs goedkeurde, schrijft De Tijd dinsdag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.