Blijf in deze live op de hoogte van onze laatste updates over de coronacrisis. [naar artikel]
Buitenlandse Zaken heeft de reisadviezen opnieuw aangepast. Frankrijk wordt nu een volledig rode zone voor Belgische reizigers, met uitzondering van het Franse eiland La Réunion. Wat groene zones in Europa betreft, blijft enkel nog het Spaanse eiland La Palma over. [naar artikel]
Een zone 30 blijkt weinig indruk te maken op de Belg, zo blijkt uit een rapport van het BIVV. In 2010 waren de ongevallen in een zone 30 gemiddeld genomen zelfs iets ernstiger dan in een zone 50. [naar artikel]
In Landegem (Deinze) was er even verwarring over de toegelaten snelheid. Op enkele plaatsen waaronder Landegemdorp ter hoogte van het containerpark werden dinsdag verkeersborden gezet waarop de toegelaten snelheid van 30 kilometer per uur te lezen valt. Tegelijkertijd werd op de rijweg aangeduid dat je er 50 kilometer per uur mag rijden. Dit zorgde voor heel wat verwarring, maar ook voor hilariteit op sociale media. “De toegelaten snelheid is wel degelijk 30 kilometer per uur”, zegt schepen van Mobiliteit Bart Van Thuyne (CD&V). “Het verlagen van de snelheid in het centrum van Landegem werd onlangs aangepast. De borden zijn correct, maar de signalisatie op het wegdek werd foutief aangebracht door de aannemer. De fout werd ondertussen rechtgezet.” [naar artikel]
De stad Mechelen voert vanaf woensdag 1 februari een snelheidsregime van 30 kilometer per uur in op een groot gedeelte van de Hombeeksesteenweg. Ook de Plaisancebrug, het Plaisanceplein en de Eggestraat neemt ze daar mee in op. Nu mag je daar nog 50 kilometer per uur rijden. “Zo wordt de verkeerssituatie voor de hele buurt helder en eenduidig”, zegt schepen van Mobiliteit Vicky Vanmarcke (Vld-Groen-m+). [naar artikel]
Een onbekende heeft op donderdag de wegmarkeringen van de zone 30 op de Geldenaaksebaan in Leuven met witte verf aangepast naar een zone 80. Intussen is de verf verwijderd. [naar artikel]
De nieuwe Brusselse regering wil vanaf 1 januari 2021 een maximumsnelheid van 30 km/u opleggen over het hele grondgebied van het gewest. Kan die maatregel het aantal verkeersdoden terugdringen? [naar artikel]
De nieuwe Brusselse regering wil vanaf 1 januari 2021 een maximumsnelheid van 30 km/u opleggen over het hele grondgebied van het gewest. Kan die maatregel het aantal verkeersdoden terugdringen? [naar artikel]
Van heel Brussel één grote zone 30 maken zal de verkeersveiligheid alleen maar ten goede komen. Voor automobilisten zal de impact wellicht beperkt blijven. Dat verwacht mobiliteitsexpert Kris Peeters op basis van eerdere gelijkaardige projecten. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft het besluit goedgekeurd om vanaf 1 januari 2021 op het hele grondgebied van het Brusselse gewest een maximumsnelheid van 30 kilometer per uur op te leggen. Dat maakt Brussel Mobiliteit bekend. De plannen voor één grote zone 30 binnen de Brusselse agglomeratie zijn al langer bekend en passen binnen het Good […] Het bericht Brussel verandert in grote zone 30: “Hier hebben we allemaal baat bij” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.