Zelf maakt ze geen kaas. Toch is Ann Keymeulen de meest gedreven kaasmeester van het land. 'We zijn niet trots genoeg op wat van eigen bodem komt.' [naar artikel]
Er bestaat een grote kans dat het Belgisch bier als immaterieel cultureel werelderfgoed zal worden erkend. Begint neemt de Unesco, de culturele organisatie van de Verenigde Naties, tijdens een samenkomst in de Ethiopische hoofdstad Addis Abeba een definitieve beslissing. Op die vergadering zullen zevenendertig dossiers met potentieel cultureel erfgoed worden besproken. Eerder erkende de Unesco […] The post Belgisch bier wordt cultureel werelderfgoed van de UNESCO appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
11:06 De Unesco erkent de Belgische 'biercultuur' als immaterieel cultureel werelderfgoed. [naar artikel]
De kans is groot dat de Belgische biercultuur vandaag erkend wordt als werelderfgoed. Voor een sector die het grotendeels moet hebben van de export, is zo'n brevet van de Unesco niet alleen symbolisch, maar ook commercieel interessant. Al willen de brouwers zelf dat niet met zo veel woorden gezegd hebben. [naar artikel]
De voormalige landÂloperskolonie Wortel-Kolonie in de Antwerpse Kempen komt op de werelderfgoedlijst van Unesco wegens zijn “unieke en universele waarde voor de mensheidâ€. Dat heeft het werelderfgoedcomité gisteren beslist. Wortel-Kolonie is zo het eerste Belgische culturele landschap dat erkend wordt als werelderfgoed. [naar artikel]
België exporteerde dit jaar minder bier. Komt daarmee de authenticiteit in gevaar? Niet volgens Krishan Maudgal, directeur van de vzw Belgische Brouwers. Hij sprak erover met Business AM. Beluister hier het volledige gesprek met Krishan Maudgal: In het nieuws: België exporteert een derde minder volume aan bier naar landen buiten Europa en in het bijzonder […] [naar artikel]
"Jupiler, mannen weten waarom." Een duidelijk statement van biergigant Jupiler. Want vrouwen drinken ofwel géén bier, ofwel een mierzoet [naar artikel]
Een pintje na het voetbal. In een flesje of in een glas. Daar stopt voor velen de bierbeleving. Dat bier veel meer is dan het occasionele pintje na... [naar artikel]
Vorig jaar slaagde AB InBev er opnieuw niet in om meer bier te verkopen. De groei was verwaarloosbaar. De volumekrimp van het jaar ervoor is weliswaar tenietgedaan, maar de biermarkt ligt al jarenlang op apegapen. Daar wil ’s werelds grootste brouwer een einde aan maken. “Als marktleider hebben we de plicht om niet alleen ons marktaandeel te verdedigen, maar de productcategorie als zodanig te promoten”, vindt CEO Carlos Brito. Het doel is om bier weer een grotere rol te laten spelen in de “share of throat” – het totaal aan de dranken die consumenten door hun keelgat gieten. Het actieplan om dat te bewerkstelligen – officieel: category expansion framework – is afkomstig van SAB Miller, de van oorsprong Zuid-Afrikaanse brouwer die in 2016 werd overgenomen. [naar artikel]
Er zijn zo van die regeltjes waar we aan blijven vasthouden. We drinken geen pintje na een goed glas wijn, maar een glas wijn na bier kan dan weer... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.