Dit weekend loopt de Week van de Mobiliteit af, waarin er veel aandacht is voor de alternatieven voor de auto om naar het werk te pendelen. Eén... [naar artikel]
We betalen in België heel veel belastingen op ons loon, dus zoeken werknemers en werkgevers naar toegelaten achterpoortjes. En het belangrijkste achterpoortje? De garagepoort. Maar ook al klinkt een salariswagen aantrekkelijk, toch kan dat financieel op de lange termijn tegenvallen, zegt HLN-werkexpert Stijn Baert. Hij geeft drie adviezen die je best toepast wanneer je baas je een wagen aanbiedt: “Stel eerst deze vragen.” [naar artikel]
1.300 tot 5.400 euro minder belasting op je loon, maar wel minder fiscale voordelen zoals ecocheques of het privégebruik van je bedrijfswagen. Dat is de rode draad doorheen de fiscale hervorming die minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) voorstelt. Om zo'n forse lastenverlaging op arbeid te financieren kijkt hij naar belastingen op vervuilende consumptie, maar ook naar de werkelijke huurinkomsten. Alleen is de vraag of het ene het andere potje wel dekt. [naar artikel]
1.300 tot 5.400 euro minder belasting op je loon, maar wel minder fiscale voordelen zoals ecocheques of het privégebruik van je bedrijfswagen. Dat is de rode draad doorheen de fiscale hervorming die minister van Financiën Vincent Van Peteghem (CD&V) voorstelt. Om zo'n forse lastenverlaging op arbeid te financieren kijkt hij naar belastingen op vervuilende consumptie, maar ook naar de werkelijke huurinkomsten. Alleen is de vraag of het ene het andere potje wel dekt. [naar artikel]
De bedrijfswagen inruilen voor louter nettoloon komt voor de werknemers niet voordelig uit. Dat berekende hr-dienstverlener SD Worx in reactie op plannen van de regering om een mobiliteitsbudget te promoten. [naar artikel]
De bedrijfswagen inruilen voor louter nettoloon komt voor de werknemers niet voordelig uit. Dat berekende hr-dienstverlener SD Worx in reactie op [naar artikel]
Als de huidige fiscaliteit blijft bestaan, loont het niet de moeite om een bedrijfswagen en een tankkaart in te ruilen voor extra nettoloon. [naar artikel]
Hoewel hij steeds meer concurrentie van de fietsvergoeding krijgt, blijft de salariswagen onverminderd populair bij Belgische werknemers. Het mobiliteitsbudget lokt na drie jaar nog altijd amper gegadigden. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.