Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Brussels staatssecretaris dient klacht in voor omstreden reclame Bicky Burger

09/10/2019 - 10:12
"Brussels minister voor Gelijke Kansen Nawal Ben Hamou (PS) dient een klacht in bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) tegen de omstreden reclame voor Bicky Burger. Haar Waalse collega en partijgenote Christie Moreale bereidt eenzelfde stap voor."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Brussels staatssecretaris dient klacht in voor omstreden reclame Bicky Burger (09/10/2019 - De Morgen)

Brussels minister voor Gelijke Kansen Nawal Ben Hamou (PS) dient een klacht in bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) tegen de omstreden reclame voor Bicky Burger. Haar Waalse collega en partijgenote Christie Moreale bereidt eenzelfde stap voor. [naar artikel]


2. Brussels staatssecretaris dient klacht in bij JEP voor reclame Bicky Burger (09/10/2019 - VRT NWS)

Brussels minister voor Gelijke Kansen Nawal Ben Hamou (PS) dient klacht in bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) tegen reclame voor Bicky Burger. Haar Waalse collega en partijgenote Christie Moreale bereidt eenzelfde stap voor. [naar artikel]


3. Staatssecretaris dient klacht in tegen “misselijkmakende reclame Bicky Burger” (09/10/2019 - Het Laatste Nieuws)

De Brusselse minister voor Gelijke Kansen Nawal Ben Hamou (PS) dient klacht in bij de Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) tegen... [naar artikel]


4. 'Sugardating': ook Brussels staatssecretaris Debaets dient klacht in (26/09/2017 - Knack)

Datingsite 'Rich Meet Beautiful' lanceerde een promotiecampagne 'Een studentenlening? Date een sugar daddy', waarin men studentes wil koppelen aan bijvoorbeeld oudere, welgestelde zakenmannen. [naar artikel]


5. Staatssecretaris De Bleeker wil verbod voor ongewenste geadresseerde reclame in de brievenbus (15/02/2021 - Het Laatste Nieuws)

Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) werkt aan een wettelijk verbod op ongewenste geadresseerde reclame. Concreet zullen bedrijven een zogenaamde 'Robinsonlijst' verplicht moeten raadplegen vooraleer ze reclame versturen. [naar artikel]


6. Staatssecretaris De Bleeker wil verbod op ongewenste geadresseerde reclame in de brievenbus (15/02/2021 - Het Laatste Nieuws)

Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) werkt aan een wettelijk verbod op ongewenste geadresseerde reclame. Concreet zullen bedrijven een zogenaamde 'Robinsonlijst' verplicht moeten raadplegen vooraleer ze reclame versturen. [naar artikel]


7. Staatssecretaris voor Consumentenzaken De Bleeker waarschuwt voor misleidende reclame via influencers (15/03/2021 - Het Laatste Nieuws)

Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker lanceert een sensibiliseringscampagne om consumenten die misleidende reclame zien passeren op sociale media, bijvoorbeeld via influencers, aan te sporen om dat te melden via het meldpunt van de FOD Economie. Op lange termijn werkt De Bleeker samen met de sector aan een duidelijker wettelijk kader, kondigde ze aan op een persconferentie. [naar artikel]


8. Kritiek op KBC-reclame om in het rood te gaan tegen dure rentevoet, staatssecretaris De Bleeker laat zaak onderzoeken (12/09/2022 - VRT NWS)

"Extra budget nodig om de herfstmaanden door te komen? Ga tijdelijk 750 euro onder nul op je rekening". Deze reclameboodschap kregen veel gebruikers van de KBC-app vandaag te zien. De timing van het bericht, nu meer en meer mensen moeite hebben om hun rekeningen te betalen, zorgt voor verontwaardigde reacties. Vooral omdat het krediet aan een rentevoet van ruim 9 procent wordt verstrekt. Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open VLD) laat de adverentie onderzoeken door de Economische Inspectie. [naar artikel]


9. Gepersonaliseerde reclame evolueert naar reclame die gezichten herkent (26/05/2018 - Knack)

In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]


10. "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" "Choquerende reclame verandert ons gedrag niet" (13/06/2018 - Het Belang van Limburg)

Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!