Vlaams viceminister-president en minister van Gelijke Kansen Bart Somers (Open Vld) dient op zijn beurt klacht in bij reclamewaakhond JEP tegen de “ongepaste” en “wansmakelijke” campagne van Bicky Burger. “Ze drijven de spot met het maatschappelijk probleem van partnergeweld. In plaats van dit te bestrijden lijkt Bicky Burger intrafamiliaal geweld met deze campagne te bagatelliseren”, laakt Somers. [naar artikel]
De burgercampagne WeEuropeans heeft tien voorstellen gelanceerd om het Europa van de toekomst vorm te geven. De voorstellen zijn het gevolg van een online bevraging, die in 27 Europese landen werd gelanceerd. De democratische apolitieke burgercampagne WeEuropeans, een initiatief van CIVICO Europa en MAKE.ORG, lanceerde naar eigen zeggen de grootste online bevraging ooit in Europa. […] Het bericht Burgercampagne lanceert 10 voorstellen voor een beter Europa verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake Reclame eist dat het Amerikaanse modemerk zijn "pornografische" reclamecampagne stopzet. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiches met Pommeline - een van de verleidsters in het jongste seizoen [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) vindt dat de reclameaffiches met Pommeline - een van de verleidsters in het jongste seizoen van “Temptation Island” - “denigrerend is voor de vrouw en vraagt de onlinegokwebsite Starcasino.be om de affiches aan te passen of de campagne stop te zetten. [naar artikel]
Zien we binnenkort enkel nog publiciteit met vrouwen die een trui met rolkraag dragen? Reclamewaakhond JEP heeft deze week twee ondernemingen verplicht een reclamecampage te wijzigen of stop te zetten omdat er vrouwen in bikini op afgebeeld stonden. Een derde campagne, met Pommeline uit Temptation Island, werd in hogerberoep verboden. Ook al vanwege het ‘seksueel getinte karakter’. Is de JEP te preuts? “Absoluut niet. Een vrouw in bikini bij een reclame voor zonnecrème, zou wel kunnen”, zegt Piet Moons. [naar artikel]
'Temptation Island'-verleidster Pommeline hoeft zich niet geviseerd te voelen: zij is niet de enige bikinibabe die een doorn in het oog is van [naar artikel]
Een vrouw die vol overgave stofzuigt, een man die het eten laat aanbranden en een meisje dat een roze truitje draagt met de tekst 'Social butterfly'. Wat de Britse reclamewaakhond betreft komt er een einde aan zulke taferelen in reclamespotjes. Volgens de Advertising Standards Authority (ASA) zijn ze seksistisch en houden ze stereotypen in stand. Vrouwen zouden bovendien het slachtoffer zijn van 'objectivering'. [naar artikel]
De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP) heeft zopas beslist dat de Rich Meet Beautiful-campagne moet stopgezet worden. De campagne... [naar artikel]
Over de campagne van de Noorse datingsite was de voorbije dagen heel wat te doen. Met de campagne wil Rich Meet Beautiful studentes koppelen aan... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.