Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
BusinessAM

Sociale platformen grotere reclamesector geworden dan gedrukte media

11/10/2019 - 12:17
" Dit jaar zullen adverteerders wereldwijd 84 miljard dollar besteden aan reclame op sociale media. Dat betekent een stijging met 20 procent tegenover vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het mediabureau Zenith. Sociale media zullen met deze resultaten voor de eerste keer in de geschiedenis als reclamekanaal belangrijker worden dan de gedrukte media. De … The post Sociale platformen grotere reclamesector geworden dan gedrukte media appeared first on Express."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Sociale platformen grotere reclamesector geworden dan gedrukte media (11/10/2019 - Express)

Dit jaar zullen adverteerders wereldwijd 84 miljard dollar besteden aan reclame op sociale media. Dat betekent een stijging met 20 procent tegenover vorig jaar. Dat blijkt uit een rapport van het mediabureau Zenith. Sociale media zullen met deze resultaten voor de eerste keer in de geschiedenis als reclamekanaal belangrijker worden dan de gedrukte media. De … The post Sociale platformen grotere reclamesector geworden dan gedrukte media appeared first on Express. [naar artikel]


2. Reclamesector heeft geen problemen met "seksistische" Lidl-reclame (14/03/2017 - Het Laatste Nieuws)

De Jury voor Ethische Praktijken inzake reclame (JEP), het zelfregulerend orgaan van de reclamesector, ziet geen graten in een reclamecampagne [naar artikel]


3. Belgische reclamesector houdt winstgevendheid op peil (17/07/2018 - De Tijd)

18:11 De gemiddelde winstmarge voor belastingen van de Belgische reclamebureaus stabiliseerde zich vorig jaar rond 14 procent. Niet royaal, maar een pak beter dan drie à vier jaar geleden. Dat blijkt uit ee... [naar artikel]


4. Reclamesector beteugelt influencers (08/10/2018 - De Tijd)

14:42 Als influencers op sociale media een commerciële boodschap posten, dan moeten ze daar melding van maken. Die aanbeveling legt de reclamesector zichzelf op. [naar artikel]


5. Reclamesector moet stickers met ‘geen reclame’ verplicht op grote schaal onder burgers verspreiden (19/03/2019 - Het Belang van Limburg)

[naar artikel]


6. Big Data tekent het doodsvonnis van de reclamesector (27/03/2019 - Express)

Eens algoritmes en Big Data beter dan wijzelf zullen weten wat best voor ons is zal de advertentiemarkt instorten. Omdat hij totaal overbodig zal zijn geworden. We leven in een aandachtseconomie. De bedoeling van platformen als Facebook, Instagram, YouTube, Google en andere Alibaba’s is om het publiek permanent gebiologeerd te houden met een niet aflatende … The post Big Data tekent het doodsvonnis van de reclamesector appeared first on Express. [naar artikel]


7. 'Nieuwe technologie zet hele reclamesector in beweging' (12/04/2019 - De Morgen)

Met zijn nieuwe investeringsmaatschappij Duval Union wil reclamemaker André Duval geld en kennis pompen in opkomende bedrijven uit de 'advertising technology'- sector, die technologie en sociale netwerken slim aanwenden om merken in contact te brengen met consumenten. [naar artikel]


8. De Belgische reclamesector gedomineerd door mannen (07/01/2020 - Express)

Een enquête bij de communicatie- en reclamesector in België toont aan dat mannen alomtegenwoordig zijn op sleutelposities. Dat schrijft Le Soir. Het beeld van de gladde reclamejongens is niet ver weg. Het gemiddelde profiel van personeel in de sector is een blanke man, Europeaan en Vlaming, heteroseksueel, hoogopgeleid en tussen de 18 en de 34 […] The post De Belgische reclamesector gedomineerd door mannen appeared first on Business AM. [naar artikel]


9. Reclamesector wapent zich tegen 'verloren voorjaar' (24/03/2020 - De Tijd)

16:12 Vluchten die niet vliegen of films die niet in de cinema spelen? Adverteerders maken er ook geen reclame voor. Het coronavirus raakt reclamebureaus en mediabedrijven midscheeps. 'Dit is erger dan 9/11... [naar artikel]


10. Minder reclame tijdens coronacrisis: zware gevolgen voor reclamesector en commerciële mediabedrijven (02/04/2020 - VRT NWS)

De coronacrisis heeft ook gevolgen voor de reclamesector en voor de commerciële mediabedrijven die een groot deel van hun inkomsten uit reclame halen. Veel bedrijven hebben hun communicatiecampagnes ingetrokken, waardoor er minder reclame te zien en te horen is, zowel langs de weg als op radio en televisie en in kranten en tijdschriften. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!