Lage prijzen - maar niet de laagste - en extra services - maar niet zoals in Nederland waar de vierde wachtende in de rij aan de kassa zijn... [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]
Alle beetjes helpen tegenwoordig en dus steken ook heel wat Vlamingen de grens over om boodschappen te doen. Maar waar zijn die nu écht het voordeligst, bij onze noorder- of zuiderburen? We gingen zelf langs bij Albert Heijn in het Nederlandse Hulst, Auchan in het Franse Roncq en Colruyt in Kortrijk. Telkens vulden we onze winkelkar met dezelfde 40 A-merken. Wat bleek? Tussen het goedkoopste en duurste land zit een stevige 53 euro (!) verschil. [naar artikel]
Hij draagt zwarte coltruien en ijsbeert enthousiast over het podium. En daar houden de overeenkomsten tussen de Japanse Masayoshi Son en zijn idool Steve Jobs niet op. Wie is de man die een miljard in taxibedrijf Uber investeert? [naar artikel]
In Zuid-Afrika gebruikt deze man wel een heel origineel vervoersmiddel om naar huis te gaan. [naar artikel]
Als het van Vooruit en PS afhangt, moeten bedrijven stoppen met minder rijstkorrels of chips in een zakje te steken, terwijl de prijs gelijk blijft. Met een nieuw wetsvoorstel willen ze krimpflatie verbieden. Of op z’n minst producenten verplichten om met een sticker aan te geven dat het product is veranderd. In Hongarije is dat al het geval, en ook in Frankrijk is er sprake van. Maar is dat wel een goed idee? De meningen van Laura Clays (Test-Aankoop) en Stefan Van Rompaey (RetailDetail) lopen uiteen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.