De Lijn schrapt het proefproject met elektrische bussen in Gent, naar eigen zeggen omdat ze geen geschikte locatie voor laadinfrastructuur vindt. In Gent wordt met ongeloof gereageerd. ‘Ik vraag me echt af wat hier allemaal speelt.’ [naar artikel]
De Lijn zal voorlopig geen elektrische bussen meer laten rijden in Gent. Dat komt volgens de vervoersmaatschappij omdat ze van de stad geen vergunning krijgt om laadpalen te installeren. De Lijn kondigde twee jaar geleden aan dat ze een 20-tal elektrische bussen op proef zou laten rijden in Gent, Leuven en Antwerpen. De eerste bussen zouden nog eind dit jaar ingezet worden, maar dus niet in Gent. [naar artikel]
Sinds vandaag rijden in Gent drie volledig elektrische bussen van De Lijn. Ze worden ingezet op lijn 6. Na een proefproject in Antwerpen en Leuven is Gent nu aan de beurt. Door de technologische vooruitgang hoeven de bussen in Gent niet tussentijds opgeladen te worden. [naar artikel]
De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. [naar artikel]
Vlaanderen maakt wel degelijk de omslag naar "schone" bussen, zegt Vlaams minister van mobiliteit, Ben Weyts. In 2025 zullen er enkel nog elektrische bussen mogen rijden in de dertien Vlaamse centrumsteden. [naar artikel]
De Lijn gaat in Antwerpen, Gent en Leuven elektrische bussen testen die worden opgeladen aan hun eindpunt. De raad van bestuur van de vervoermaatschappij heeft het licht op groen gezet voor drie keer twee bussen en de bijhorende oplaadinfrastructuur. De Lijn gaat nu op zoek naar mogelijke aanbieders. Als alles vlot verloopt, beginnen de bussen eind 2019 te rijden. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn en stroomnetwerkbeheerder Fluvius gaan samenwerken om de omslag naar elektrische bussen mogelijk te maken. Volgens de doelstellingen van de Vlaamse regering moeten in 2035 alle bussen emissievrij rondrijden. Over 5 jaar moet dat al het geval zijn in de Vlaamse stadskernen. Om elektrische bussen op te laden, is er nieuwe infrastructuur nodig en daarvoor is zo'n samenwerking essentieel. [naar artikel]
De Lijn gaat zes volledig elektrische bussen en bijhorende oplaadinfrastructuur bestellen om te testen op trajecten in Gent, Antwerpen en Leuven. [naar artikel]
In de Marokkaanse stad Marrakech zijn donderdag 10 volledig elektrische autobussen in gebruik genomen. De voertuigen rijden op zonne-energie, die wordt opgewekt in een station net buiten de stad. Tegen 2019 moeten daar nog eens 20 autobussen bijkomen. In Marrakech wonen 1 miljoen mensen. De autobussen zijn van Chinese makelij en worden uitgebaat door een Spaans […] The post Openbaar vervoer in Marrakech introduceert 10 elektrische bussen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De Lijn schrapt het proefproject met elektrische bussen in Gent, naar eigen zeggen omdat ze geen geschikte locatie voor laadinfrastructuur vindt. In Gent wordt met ongeloof gereageerd. ‘Ik vraag me echt af wat hier allemaal speelt.’ [naar artikel]
De Lijn vindt geen plaats voor de laadinfrastructuur die nodig is om zes elektrische bussen te laten rijden in Gent. Een proefproject wordt na twee jaar afgevoerd en de milieuvriendelijke bussen zullen ingezet worden in Leuven en Antwerpen. De Lijn zegt het jammer te vinden dat het Gentse stadsbestuur “niet meer gewicht in de schaal […] Het bericht De Lijn vindt geen plaats voor laadpalen en schrapt elektrische bussen in Gent verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
VDL Bus Roeselare rijft een prestigieuze bestelling van zes volledig elektrische bussen voor De Lijn binnen. Na een klein proefproject in Brugge is het de eerste grote elektrische bestelling die De Lijn plaatst, zo meldt De Tijd vrijdag. De bussen, die vanaf eind volgend jaar in Antwerpen, Gent en Leuven zullen worden ingezet, kunnen 50 minuten rijden en snel opladen aan de begin- of eindhalte. [naar artikel]
23:16 De Belgische busconstructeurs VDL Bus Roeselare en Van Hool mogen 70 bussen aan De Lijn leveren. VDL bouwt de eerste zes elektrische bussen voor Antwerpen, Gent en Leuven. [naar artikel]
Er komt dan toch een project met elektrische bussen in Gent. Tegen eind volgend jaar rijden drie exemplaren door de stad. Daarmee lijken de plooien tussen De Lijn en het stadsbestuur gladgestreken. [naar artikel]
Meerderheidspartijen CD&V en Open Vld vinden de saga rond de elektrische bussen van De Lijn in Gent beschamend. Dat bleek bij een actualiteitsdebat... [naar artikel]
De Lijn zal 400 elektrische bussen tegen 2025 aankopen. Na de bestelling van 200 e-bussen die De Lijn in december 2020 heeft aangekondigd, volgt er een bijkomende bestelling van minstens nog eens 200 elektrische bussen. [naar artikel]
Gents schepen van Mobiliteit Filip Watteeuw (Groen) wil dat De Lijn alsnog elektrische bussen inzet in Gent. De vervoersmaatschappij schrapt een proefproject omdat ze op het grondgebied geen locatie vond voor de nodige laadpalen. De zaak komt dinsdagavond aan bod op de Gentse gemeenteraad. [naar artikel]
Vlaams minister voor Mobiliteit Ben Weyts (N-VA) weerlegt de kritiek dat er een achterstand is in Vlaanderen als het op elektrische bussen aankomt. [naar artikel]
De brug langs de Nieuwevaart ligt al bijna tien jaar klaar, maar nu is de aanvraag voor de bouw van een nieuwe bus- en tramstelplaats dan toch ingediend. Gent moet hiermee meteen het grootste aantal elektrische bussen van heel Vlaanderen kunnen stallen. Lees hier welke plannen er op stapel staan. [naar artikel]
06:36 In Gent voert De Lijn een proefproject met elektrische bussen af omdat ze geen plaats vindt voor de laadpalen. [naar artikel]
De openbare vervoersmaatschappij MIVB zal tegen 2024 zes nieuwe laadpalen installeren om elektrische gelede bussen mee op te laden. Die komen nabij Westland Shopping. Dankzij de laadpalen zal MIVB lijnen 46, 53 en 89 volledig kunnen uitbaten met elektrische bussen. [naar artikel]
Meerderheidspartijen CD&V en Open VLD vinden de saga rond de elektrische bussen van De Lijn in Gent beschamend. Dat bleek woensdag bij een actualiteitsdebat in het Vlaams Parlement. “Samenwerking is cruciaal om schaamtelijke toestanden zoals we die vandaag kennen uit de wereld te helpen”, zei Robrecht Bothuyne van CD&V. N-VA zag grote problemen bij het management van de vervoersmaatschappij. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.