Het is niet haalbaar om bussen van De Lijn tegen 2025 volledig emissievrij te laten rijden in de stadskernen. Dat heeft Ann Schoubs, directeur-generaal van De Lijn, gezegd in de commissie Mobiliteit van het Vlaams Parlement. Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) blijft erbij dat de bussen van De Lijn tegen 2025 volledig emissievrij in de stadskernen te laten rijden. Die doelstelling staat in het Vlaams regeerakkoord. [naar artikel]
“Het is niet haalbaar om bussen van De Lijn tegen 2025 volledig emissievrij te laten rijden in de stadskernen, zoals de Vlaamse regering wil.” Dat heeft Ann Schoubs, de directeur-generaal van de vervoermaatschappij vandaag gezegd in het Vlaams parlement. [naar artikel]
Het is niet haalbaar om bussen van De Lijn tegen 2025 volledig emissievrij te laten rijden in de stadskernen, zoals de Vlaamse regering wil. Dat heeft Ann Schoubs, de directeur-generaal van de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij, gezegd. De totale elektrificatie tegen 2035 zal 3,9 tot 5,2 miljard euro kosten [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn en stroomnetwerkbeheerder Fluvius gaan samenwerken om de omslag naar elektrische bussen mogelijk te maken. Volgens de doelstellingen van de Vlaamse regering moeten in 2035 alle bussen emissievrij rondrijden. Over 5 jaar moet dat al het geval zijn in de Vlaamse stadskernen. Om elektrische bussen op te laden, is er nieuwe infrastructuur nodig en daarvoor is zo'n samenwerking essentieel. [naar artikel]
Vlaams minister-president Bourgeois heeft in het Vlaamse parlement toelichting gegeven bij het begrotingsakkoord. Daar maakte hij bekend dat de Vlaamse begroting 665 miljoen euro extra voorziet voor nieuw beleid. Eén van de opvallendste beleidspunten is een vergroening van De Lijn. Zo moeten tegen 2025 alle bussen in Vlaamse stadskernen volledig elektrisch rijden. Nog opvallend: Bourgeois roept alle Vlamingen op om te winkelen in de stadskernen om leegstand bij handelspanden tegen te gaan. “Denk globaal, koop lokaal, koop Vlaams”, klonk het. [naar artikel]
De bestelling van bijna duizend elektrische bussen voor De Lijn is voorlopig in de koelkast gezet. Dat is slecht nieuws voor onder meer Antwerpen. In de stad zouden tegen 2025 alle bussen emissievrij moeten zijn. [naar artikel]
De Lijn rijdt nog steeds met vervuilende bussen in de lage-emissiezone (LEZ) van Brussel en moest dit jaar 35.350 euro betalen voor 101 boetes. Pas rond 2025 zouden er alleen nog elektrische bussen in onze stadskernen rondrijden. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) blijft bij het idee dat bussen van De Lijn tegen 2025 volledig emissievrij te laten rijden in de stadskernen. Ann Schoubs, de directeur-generaal van de Vlaamse openbaarvervoermaatschappij, gaf in het parlement aan dat dit volgens haar niet haalbaar is. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft de aankoop van 44 nieuwe plug-in hybride gelede bussen goedgekeurd. Daarnaast worden nog eens 280 hybrides omgevormd tot e-hybride bussen. “Met de inzet van deze bussen zet De Lijn een volgende stap naar het emissievrij rijden in stadskernen, om uiteindelijk tegen 2035 het volledig Vlaams grondgebied met emissievrije bussen te bedienenâ€, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
De Lijn gaat op zoek naar leveranciers voor 970 elektrische bussen en de bijhorende installaties, die vanaf 2023 en tot en met 2025 gefaseerd in gebruik zullen genomen worden. Daarvoor werd een overheidsopdracht gepubliceerd. De leveranciers moeten onder meer zorgen voor de levering en indienststelling van e-bussen, voor de bijhorende laadinfrastructuur en de aansluiting op […] Het bericht De Lijn zoekt leveranciers voor 970 elektrische bussen verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Tegen 2025 mogen er in alle Vlaamse centrumsteden alleen nog elektrische bussen van De Lijn rijden. Om die klus te klaren, zullen honderden elektrische of hybride bussen gekocht worden. Dieselbussen worden vanaf dit jaar niet meer gekocht. [naar artikel]
19:48 De Lijn wil tegen 2025 400 elektrische bussen kopen, minder dan de helft van wat eerst gepland was. [naar artikel]
De raad van bestuur bij vervoersmaatschappij De Lijn heeft de selectieleidraden voor de bestelling van elektrische bussen goedgekeurd. Zo zullen er volgend jaar normaal 99 bussen ter waarde van 66,5 miljoen euro worden besteld. De levering van de nieuwe bussen moet toelaten om tegen 2025 de oude dieselbussen met euronorm drie en vier aan de kant te zetten. Dat heeft minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) donderdag gezegd in het Vlaams Parlement. [naar artikel]
Vlaams minister-president Bourgeois heeft in het Vlaamse parlement toelichting gegeven bij het begrotingsakkoord. Daar maakte hij bekend dat de Vlaamse begroting 665 miljoen euro extra voorziet voor nieuw beleid. Eén van de opvallendste beleidspunten is een vergroening van De Lijn. Zo moeten tegen 2025 alle bussen in Vlaamse stadskernen volledig elektrisch rijden. Nog opvallend: Bourgeois roept alle Vlamingen op om te winkelen in de stadskernen om leegstand bij handelspanden tegen te gaan. “Denk globaal, koop lokaal, koop Vlaams”, klonk het. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de openbaarvervoermaatschappij donderdag aangekondigd. [naar artikel]
Op buslijn 17 rijden voortaan 100% elektrische bussen. Dinsdag vertrok de e-bus voor het eerst van het UZA in Edegem richting de Brouwersvliet op het Eilandje. Hoewel het nog om een proefproject gaat, is het een volgende stap in de richting van een volledig uitstootloze vloot De Lijn waarmee ze in 2035 heel Vlaanderen wil bedienen. [naar artikel]
Vervoersmaatschappij De Lijn heeft meer dan 180 ‘groene’ bussen besteld, een record. Het gaat vooral om hybride bussen en enkele elektrische. Hoe herkent u zo’n nieuwe bus? “Ze is stiller en stoot minder uit”, zegt directeur-generaal van De Lijn Roger Kesteloot. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft 60 elektrische bussen besteld bij Van Hool en VDL. Die aankoop maakt deel uit van het vergroeningsprogramma van De Lijn, met een emissievrije vloot en infrastructuur tegen 2035 als eindbestemming. De bestelling wordt eind 2022 geleverd en kost bijna 28 miljoen euro. [naar artikel]
De Lijn heeft een aanbesteding voor 970 elektrische bussen deze zomer stopgezet, weet De Tijd. De vervoermaatschappij gaat die nu... The post De Lijn zet grote bestelling van bijna 1.000 elektrische bussen stop appeared first on Business AM. [naar artikel]
Om zijn vloot te vergroenen, bestelt De Lijn voor het eerst elektrische bussen bij BYD. De Chinese constructeur is koploper in elektrische wagens, en in het bijzonder in e-bussen. Toch klinkt er kritiek. “Vergroening kopen in China verzwakt ons land.” [naar artikel]
De regio Île-de-France bestelt 56 moderne, honderd procent elektrische bussen van Van Hool. Het concept, met vernieuwende laadtechnologie, zou volgens het bedrijf uit Koningshooikt (Lier) een wereldprimeur zijn. [naar artikel]
De Lijn bestelt 92 standaard elektrische bussen bij de Chinese busbouwer BYD. Dat heeft de Vlaamse vervoermaatschappij bekendgemaakt. Het is de eerste keer dat De Lijn grote elektrische bussen bij de Chinese constructeur bestelt. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.