Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

Nestlé verkoopt Hägen-Dazs & co

12/12/2019 - 10:10
"10:05 Nestlé strijkt 4 miljard dollar (3,6 miljard euro) op dankzij de deal. De koper is Froneri, een joint-venture met het investeringsfonds PAI waarin de Zwitserse voedingsreus een minderheidsaandeelhoude..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Nestlé verkoopt nu al minder producten, maar gaat prijzen toch verhogen: is dat een goeie zet? (16/02/2023 - Het Belang van Limburg)

Voedingsmultinational Nestlé is zoekende. In het laatste kwartaal van vorig jaar verhoogde het bedrijf, dat onder meer Kitkat en Nespresso op de markt brengt, zijn prijzen met zo’n 10 procent. Gevolg: minder verkoop en een daling in de winst. En toch wil Nestlé zijn producten komend jaar nog duurder maken. Een bizarre strategie of een logische keuze? [naar artikel]


2. Nog meer terugroepacties door aanwezigheid ethyleenoxide: ijsstronken van Nestlé en haringfilets van Jumbo (11/08/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het gewasbeschermingsmiddel ethyleenoxide leidde sinds eind juni al tot liefst 50 terugroepingen van voedingswaren. Het ijsbedrijf Froneri, een joint venture van het Zwitserse voedingsconcern Nestlé en het Britse R&R Ice Cream en supermarktketen Jumbo voegen daar in samenspraak met het Federaal Agentschap voor de Voedselveiligheid (FAVV) nog een aantal producten aan toe. [naar artikel]


3. Nestlé lanceert plantaardige alternatieven voor eieren en garnalen (07/10/2021 - Het Laatste Nieuws)

De Zwitserse voedselreus Nestlé lanceert plantaardige alternatieven voor eieren en garnalen en zet zo de uitbreiding van de vegetarische en veganistische producten in het aanbod. [naar artikel]


4. Conflict tussen Nestlé en Albert Heijn verhardt (21/01/2022 - De Tijd)

14:02 De Zwitserse voedingsgroep Nestlé weerlegt met klem dat ze Albert Heijn 20 procent meer wil aanrekenen voor haar producten. Tegelijk houdt de supermarkt voet bij stuk. 'Albert Heijn gebruikt dit om on... [naar artikel]


5. Nestlé gaat cacaoboeren betalen om kinderen naar school te sturen (27/01/2022 - Het Laatste Nieuws)

In de strijd tegen kinderarbeid in de cacaoteelt gaat de Zwitserse voedingsgigant Nestlé een project uitbreiden dat cacaoboeren en hun familie extra geld toekent als ze hun kinderen naar school sturen. Bedoeling is zo de in de cacaoteelt wijdverspreide kinderarbeid minder interessant te maken. Het project loopt nu al in Ivoorkust, en wordt uitgebreid naar Ghana. Tegen 2030 zal het bedrijf hiervoor jaarlijks 1,25 miljard euro uitgeven, maakte het vandaag bekend. [naar artikel]


6. Na Albert Heijn biedt ook Colruyt geen Nestlé-producten meer aan (01/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Na Albert Heijn biedt nu ook Colruyt geen producten meer aan van het Zwitserse voedingsconcern Nestlé. Vanwege een prijzenoorlog worden de rekken met koffie, ontbijtgranen en snoeprepen niet meer bijgevuld. Nestlé wil de stijgende kosten van energie, transport en grondstoffen doorrekenen. De supermarkten willen dat niet betalen. [naar artikel]


7. Nestlé hervat leveringen aan Colruyt (01/02/2022 - De Tijd)

14:56 De supermarktketen Colruyt ontvangt opnieuw alle producten van Nestlé. Het prijzendispuut tussen de twee is nog niet helemaal opgelost, 'maar we verwachten heel snel een akkoord'. [naar artikel]


8. Nestlé hervat leveringen aan Colruyt na prijsconflict (01/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

Voedingsbedrijf Nestlé heeft de leveringen aan warenhuisketen Colruyt hervat na een onderbreking door een conflict over de prijzen. Dat bevestigen beide partijen. [naar artikel]


9. Na dertig jaar heeft Nestlé Vittel haast leeggepompt. ‘Maar als ze nu vertrekken, is ons dorp definitief dood’ (11/02/2022 - De Morgen)

In dertig jaar heeft Nestlé Vittel haast leeggepompt. Toch kijken de inwoners argwanend naar het echtpaar dat het opneemt tegen de multinational. Want met de bottelaar verdwijnt ook het leven uit het dorp in de Vogezen. [naar artikel]


10. Nestlé kondigt nieuwe prijsverhogingen aan (17/02/2022 - Het Laatste Nieuws)

De prijzen van producten als Lion-chocoladerepen, Nespresso-koffie, Maggi-bouillonblokjes en Wagner-pizza’s dreigen de komende tijd te stijgen. Het levensmiddelenconcern Nestlé is immers van plan de kosteninflatie door te rekenen aan de klanten, “over de hele linie, in alle regio’s en categorieën”. Dat heeft topman Mark Schneider gezegd bij de voorstelling van de jaarresultaten. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!