De spoornetbeheerder Infrabel gaat in hoger beroep tegen het vonnis over de treinramp in Buizingen, omdat de motivatie van dat vonnis volgens Infrabel de functionering van het spoornet op de helling zet. In een persbericht benadrukt Infrabel wel ook dat de beroepsprocedure geen enkel gevolg heeft voor de schadevergoedingen van de slachtoffers. [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel gaat in hoger beroep tegen het vonnis over de treinramp in Buizingen, omdat de motivatie van dat vonnis volgens Infrabel... [naar artikel]
Spoornetbeheerder Infrabel gaat in hoger beroep tegen het vonnis over de treinramp in Buizingen, omdat de motivatie van dat vonnis volgens Infrabel... [naar artikel]
Het onderzoek naar de treinramp in Buizingen werd na zes jaar afgerond. Het parket wil NMBS, Infrabel en de bestuurder vervolgen. [naar artikel]
Het parket Halle-Vilvoorde vervolgt de bestuurder van de stoptrein Leuven-'s Gravenbrakel, de NMBS en Infrabel voor de treinramp in Buizingen. [naar artikel]
De eindvordering van het parket komt er ruim zeven jaar na de treinramp. [naar artikel]
De Brusselse raadkamer heeft de treinbestuurder, de NMBS en Infrabel naar de politierechtbank doorverwezen ivm de treinramp in Buizingen. [naar artikel]
Meer dan acht jaar na de zware treinramp in Buizingen, zullen de NMBS, Infrabel en de treinbestuurder zich moeten verantwoorden voor de politierechter. Dat heeft de Brusselse raadkamer beslist. [naar artikel]
Dinsdag wordt voor de Brusselse politierechtbank het proces ingeleid over de treinramp die op 15 februari 2010 het leven kostte aan 19 mensen. Het Brusselse parket vervolgt de bestuurder van een stoptrein, die door een stoplicht zou zijn gereden, en de NMBS en Infrabel omdat die nalatig zouden geweest zijn met de veiligheid. Op de zitting van dinsdag zal de politierechtbank weliswaar enkel de data bepalen waarop het dossier dan zal behandeld worden. [naar artikel]
Het parket-generaal eist zware boetes voor de NMBS en Infrabel voor de treinramp in Buizingen. Voor de treinbestuurder vraagt het Openbaar Ministerie 3 jaar cel, volledig met uitstel. "NMBS en Infrabel dragen een zware verantwoordelijkheid. De treinbestuurder was de laatste verantwoordelijke in de keten." Bij de ramp in Buizingen, nu 9 jaar geleden, kwamen 19 mensen om het leven. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.