De doorstroming op de A12 en in de zijstraten is de jongste weken flink verbeterd. Dat is het gevolg van de opstelstroken die twee maanden geleden op de A12 in gebruik genomen zijn. Ook de aanpassing van de verkeerslichten op de kruispunten zorgt voor minder files. [naar artikel]
De nieuwe opstelstroken langs vier kruispunten van de A12 in Aartselaar zijn sinds maandagmorgen open voor het verkeer. En het verschil was meteen merkbaar. Dat zegt het Agentschap Wegen en verkeer. Maar ook op sociale media reageren de meeste bestuurder lichtjes positief. De nieuwe opstelstroken moeten de aanhoudende filedruk op de A12 en in de zijstraten verlichten. [naar artikel]
Op vrijdagavond 15 november start het Agentschap Wegen en Verkeer (AWV) met de aanleg van bijkomende opstelstroken aan vier kruispunten van de A12 in Aartselaar, om meer groentijd te kunnen geven aan het verkeer dat vanuit de zijstraten komt aanrijden. Het gaat om een van de reeks aangekondigde maatregelen die AWV neemt om de verkeersdruk in de omgeving van de A12 te verlichten. De werken zouden overdag geen hinder mogen veroorzaken. [naar artikel]
De vereniging Handel & Industrie Wilrijk-Aartselaar (HIW) pleit opnieuw voor noodbruggen om het fileprobleem op de A12 op te lossen. “De toestand wordt onhoudbaar”, klinkt het. Het Agentschap Wegen en Verkeer, dat intussen is gestart met de aanleg van nieuwe opstelstroken, schiet het idee volledig af. “We kunnen dit nog 100.000 keer herhalen, maar tijdelijke noodbruggen installeren is géén oplossing.” [naar artikel]
De Liefkenshoektunnel zit aan zijn verzadigingspunt, maar buiten de piekuren kan de tunnel nog een oplossing bieden voor de Antwerpse mobiliteitsproblemen: “Maak ’s nachts de tunnel gratis”, zegt ceo van de haven Jacques Vandermeiren. Kan dit een oplossing zijn? [naar artikel]
De federale ombudsdienst voor energie beleeft opnieuw drukke tijden. Tijdens de eerste negen maanden van 2023 ontving ze al meer dan 20.000 klachten en meldingen. We lijken daarmee op weg om het absolute recordjaar 2022, met bijna 27.000, te benaderen. De toedracht van de klachten ziet er dit jaar wel enigszins anders uit. Mijnenergie.be vroeg ombudsman Eric Houtman om toelichting. [naar artikel]
Vorig jaar liepen er 3.790 klachten binnen. Dat zijn er een stuk minder dan vorig jaar, toen er nog een record van 6.260 klachten binnenliep. [naar artikel]
De ombudsdienst voor de treinreizigers ontving vorig jaar 3.194 klachten, of 12,5 procent minder dan de 3.709 klachten van 2016, en dat was al het... [naar artikel]
Door het mooie voorjaar zit er een recordaantal pollen in de lucht. Volgens Sciensano komen er nog lastige weken aan voor mensen met hooikoorts. “En nu de mondmaskers weer af zijn, lijken de klachten bovendien ernstiger”, stelt allergoloog Peter Hellings. [naar artikel]
Door de mobiliteitsproblemen stagneert de werkgelegenheid in Brussel. Tussen juni 2015 en juni 2016 kwamen er amper 743 arbeidsplaatsen bij in de... [naar artikel]
De Vlaamse ombudsdienst ontving afgelopen jaar bijna 63.000 klachten over de werking van de overheid: een absoluut record. ‘Het thema “We staan stil” wordt van cruciaal belang tijdens de volgende Vlaamse verkiezingen.’ [naar artikel]
Wie last heeft van hooikoorts, heeft het vast al gemerkt. De pollen van de els en hazelaar zorgen ervoor dat het pollenseizoen nu officieel start. Later dan vorig jaar, toen viel het in januari, maar de pollenconcentratie in de lucht is wel meteen extreem hoog. En dat kan voor verwarring zorgen bij mensen die last hebben van hooikoorts. Want de klachten van hooikoortspatiënten lijken sterk op coronasymptomen. [naar artikel]
14:59 De Ombudsdienst Pensioenen ontving vorig jaar 1.533 klachten en verzoeken, een stijging met 41 procent in vergelijking met 2022. Wel waren slechts vier op tien klachten gegrond, een laagterecord. [naar artikel]
Morgen start in Antwerpen Podcar City, een conferentie over geautomatiseerd vervoer en personenvervoer op aanvraag. Het is de eerste keer dat de conferentie in Antwerpen plaatsvindt, net omdat de stad werkt aan nieuwe technologieën en ideeën wil opdoen over alternatieve vormen van vervoer. De stad onderzoekt samen met de universiteit of Podcars een oplossing kunnen bieden voor het mobiliteitsprobleem. [naar artikel]
Volgens de ombudsman van de telecomsector slaagt Proximus er steeds minder in om klachten op een klantvriendelijke manier op te lossen. Ombudsman Luc Tuerlinckx reageert daarmee op de grote hoeveelheid klachten die De Inspecteur van Radio 2 dit najaar heeft binnengekregen. Die klachten gaan onder meer over moeilijkheden bij het opzeggen van contracten. [naar artikel]
14:57 Het Japanse Honda pakt uit met een toestel dat het midden houdt tussen een rolstoel en een Segway. Volgens het bedrijf kan de ‘rijdende zetel’ een oplossing bieden voor mensen met mobiliteitsproblemen... [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
Heb je een kleine woning gekocht, maar snak je toch naar meer ruimte? Je woning uitbreiden kan een oplossing zijn, maar ook met minder zware ingrepen kan je kleine ruimtes groter laten lijken. Met deze acht tips van bouwsite Livios doe jij je woning groot aanvoelen zonder uit te breiden. [naar artikel]
Door het mooie voorjaar zit er een recordaantal pollen in de lucht. Volgens Sciensano komen er nog lastige weken aan voor mensen met hooikoorts. “En nu de mondmaskers weer af zijn, lijken de klachten bovendien ernstiger”, stelt allergoloog Peter Hellings. [naar artikel]
Het blijft klachten regenen over de geuroverlast van het afvalverwerkingsbedrijf Bionerga in Bilzen. Eerder kwam de milieu-inspectie over de vloer maar blijkbaar zijn de problemen niet weggewerkt. Burgemeester Bruno Steegen is duidelijk: “Als er binnen tien dagen geen oplossing is, ben ik genoodzaakt om het bedrijf te sluiten.” [naar artikel]
De Vlaamse Dienst voor Arbeidsbemiddeling (VDAB) ontving in 2017 1.488 klachten. Dat zijn er minder dan de twee vorige jaren, toen er achtereenvolgens 1.505 en 1.610 klachten binnenliepen. Dat blijkt uit het antwoord van Vlaams minister Werk Philippe Muyters op een schriftelijke vraag van Robrecht Bothuyne (CD&V). De VDAB kreeg in 2017 vooral klachten over […] Het bericht VDAB ontving vorig jaar iets minder klachten verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
09:48 Het aantal klachten bij de ombudsdienst voor telecommunicatie neemt af. De klachten worden ook sneller afgehandeld. [naar artikel]
Op woensdag 26 april om 19 uur start in de raadzaal van het gemeentehuis van Kortessem een eerste workshop van LaMA Laboratoria Mobiele Alternatieven van de Vlaamse Gemeenschap, om de mobiliteitsproblemen van het centrum van Kortesem op te lossen. Samen met een groep van externe deskundigen wordt er met de bewoners en gebruikers van het plaatselijk wegennet gezocht naar gerichte oplossingen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.