De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij MIVB doet het goed, want in 2019 tekende ze opnieuw een recordaantal van 434 miljoen ritten op, of een stijging van goed 16 miljoen ritten tegenover 2018. In tijden van bewustwording rond klimaat worden de Brusselse bus, tram en metro steeds populairder, klinkt het. [naar artikel]
De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij MIVB doet het goed, want in 2019 tekende ze opnieuw een recordaantal van 434 miljoen ritten op, of een stijging van goed 16 miljoen ritten tegenover 2018. In tijden van bewustwording rond klimaat worden de Brusselse bus, tram en metro steeds populairder, klinkt het. Het gaat hard voor de MIVB. In 2017 […] Het bericht MIVB brak in 2019 opnieuw haar rittenrecord verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij MIVB tekende in 2019 een recordaantal van 434 miljoen ritten op, of een stijging van goed 16 miljoen ritten tegenover 2018. In tijden van bewustwording rond klimaat worden de Brusselse bus, tram en metro steeds populairder, klinkt het. [naar artikel]
De Brusselse openbaarvervoersmaatschappij MIVB doet het goed, want in 2019 tekende ze opnieuw een recordaantal van 434 miljoen ritten op, of een stijging van goed 16 miljoen ritten tegenover 2018. In tijden van bewustwording rond klimaat worden de Brusselse bus, tram en metro steeds populairder, klinkt het. [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
Uit het onderzoek van CurieuzeNeuzen, een project waarbij twintigduizend Vlamingen in de maand mei de concentratie van stikstofdioxide (NO2) in hun straat hebben gemeten, blijkt dat de Europese gezondheidsnormen in een op de drie Vlaamse gemeenten worden overschreden. Stikstofdioxide verhoogt de kans op hart- en vaatziekten en infecties aan de luchtwegen. De stof wordt voornamelijk veroorzaakt door het verkeer. Op 17% van alle meetpunten in de stad Antwerpen was de hoeveelheid NO2 hoger dan de Europese gezondheidsnorm. Uw krant ging informeren bij de bewoners in gebieden waar de NO2 hoog of zeer laag is en vroeg aan een expert wat we nú concreet kunnen doen tegen vervuiling. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.