Het stadsbestuur wil de verkeersveiligheid op de fietspaden verhogen. Met een verkeersbord wil het fietsers aanmanen niet sneller dan 25 km/u te rijden. Een stippellijn moet frontale botsingen tussen fietsers op fietspaden met een dubbele rijrichting beletten. Mag dit volgens de wegcode? Het antwoord luidt ‘Ja, maar...’. [naar artikel]
Bidons die in het rond vliegen? Als het van de wereldwielerbond UCI afhangt, is dat binnenkort verleden tijd. Wat straks ook niet meer mag: afdalen met het lichaam geprangd tussen zadel en bovenbuis. Te gevaarlijk, oordeelt de UCI. Maar wat denken de renners zelf? [naar artikel]
Veel gezucht en gevloek de voorbije dagen bij de fietsers in Antwerpen. Op heel wat fietspaden was het gevaarlijk door de sneeuw. Schepen Caroline Bastiaens (CD&V) zegt dat het stadsbestuur al het mogelijke doet, maar belooft ook dat ze het sneeuw- en ijzelplan binnenkort gaat evalueren. [naar artikel]
"Meer dan 38 kilometer aan fietspaden in 29 gemeenten en steden": dat is het resultaat van 6,9 miljoen euro aan subsidies die de provincie Antwerpen in 2020 heeft toegekend. Fietsers kunnen daardoor vlotter van de ene naar de gemeente. Dat is belangrijk voor het woon-werkverkeer en voor schoolgaande kinderen. Ook in 2021 volgen er nog 14 miljoen euro aan investeringen voor de aanleg van fietsostrades of fietssnelwegen en fietspaden in de provincie. [naar artikel]
De Vlaamse regering trekt nog maar eens de portemonnee open om van Vlaanderen een fietsland te maken. De overheid maakt 150 miljoen euro vrij voor nieuwe fietspaden. Het geld is bedoeld voor gemeenten, die tot nu weinig of niet in eigen fietspaden investeerden omdat ze die kosten alleen moesten dragen. [naar artikel]
Fietspaden langs Vlaamse wegen moeten voortaan minstens twee meter breed zijn in elke rijrichting. Dat staat in nieuwe, niet bindende kwaliteitsrichtlijnen voor fietspaden, schrijft Het Nieuwsblad. Voor het eerst sinds 2005 past de Vlaamse regering de aanbevelingen rond nieuwe fietsinfrastructuur aan aan het toegenomen fietsverkeer en de steeds populairder wordende speedpedelecs en bakfietsen, kondigde Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) eerder deze week al aan. [naar artikel]
Stel: je werkt een (half)uur langer dan voorzien in je arbeidscontract. Goed voor één keer, denk je, tot het nog eens gebeurt, en nog eens, en je uiteindelijk bijna dagelijks langer blijft. Je krijgt er niets voor terug, maar intussen is de drempel om aan de alarmbel te trekken erg hoog. Elien De Clercq, Legal Expert bij Partena Professional, legt Jobat.be uit wat (niet) kan, en ze geeft tips om het gesprek aan te gaan met je baas. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2017 bedraagt de maximumsnelheid op de Daalbroekstraat tussen Ter Dennen en Molenberg 50 km per uur. De snelheidsbeperking geldt voor een half jaar en zal daarna geëvalueerd worden. [naar artikel]
In Amsterdam gaan stemmen op om ook aan het fietsverkeer in de bebouwde kom een maximumsnelheid op te leggen. Snelle fietsen blijken immers een gevaar op te leveren voor omwonenden en bezoekers. Niet iedereen is echter voor het idee gewonnen. Daarbij wordt opgemerkt dat het moeilijk zou zijn een concrete limiet te bepalen. Ook worden […] The post Amsterdam wil snelheidsbeperking voor fietsen appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
Brasschaat 2012 reageert op de vraag van Buitengewoon Brasschaat om de mening van de inwoners te vragen over een mogelijke snelheidsbeperking voor fietsers op de Bredabaan. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.