Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Morgen

Wat hebben nieuwe banken voor op oude banken? ‘De apps zijn prachtig, in tegenstelling tot hun klantendienst’

04/03/2020 - 06:38
"Geen filialen, wel klanten. Bankapplicaties zoals Revolut, Bunq of N26 proberen traditionele spelers het vuur aan de schenen te leggen. Maar wat vinden klanten van die nieuwe, digitale banken dat ze bij KBC, Belfius of BNP Paribas Fortis niet vinden?"

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Wat hebben nieuwe banken voor op oude banken? ‘De apps zijn prachtig, in tegenstelling tot hun klantendienst’ (04/03/2020 - De Morgen)

Geen filialen, wel klanten. Bankapplicaties zoals Revolut, Bunq of N26 proberen traditionele spelers het vuur aan de schenen te leggen. Maar wat vinden klanten van die nieuwe, digitale banken dat ze bij KBC, Belfius of BNP Paribas Fortis niet vinden? [naar artikel]


2. 'Luchtvaartmaatschappijen hebben geen baat bij een goede klantendienst' (29/09/2017 - Knack)

Passagiers kennen hun rechten niet. De overheid helpt hen amper om die rechten af te dwingen. En de luchtvaartmaatschappijen? Die wachten gewoon af. 'Pas als er juridische stappen worden gezet, komen ze met compensaties over de brug', zegt onderzoeker Renzo van der Bruggen. [naar artikel]


3. Sneller boos op de kassierster, ober of klantendienst? Dit is waarom velen van ons een korter lontje hebben (06/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

Werknemers in de dienstverlening krijgen het de laatste tijd zwaar te verduren: volgens onderzoek werken we onze frustraties alsmaar meer uit op mensen als kassiersters, obers of medewerkers van de klantendienst. Psychologen zien duidelijke redenen voor dat kortere lontje van ons. “Die onderstroom van stress heeft de neiging om te ontploffen tijdens alledaagse taken.” [naar artikel]


4. Pakje niet geleverd? Klantendienst Bpost moeilijk bereikbaar, nieuwe website moet verbetering brengen (24/02/2020 - VRT NWS)

Het Radio 2-programma "De inspecteur" krijgt heel wat klachten over de bereikbaarheid van de klantendienst van Bpost. Lang wachten aan de telefoon als je belt en geen antwoord op mails, klinkt het bij heel wat luisteraars. Er is ook kritiek te horen van mensen die niet geholpen worden door Bpost als hun pakje niet wordt geleverd. Het bedrijf verwijst telkens door naar de verzender maar moet ook de ontvanger helpen, zegt de ombudsdienst voor de postsector. [naar artikel]


5. Thermofysioloog legt uit waarom sommige mensen het altijd koud hebben en anderen niet. "In tegenstelling tot hitte, went ons lichaam niet aan kou” (17/12/2021 - Het Laatste Nieuws)

Het wordt winter en voor koukleumen is dat een kleine marteling. Voor hen betekent elke trip buitenshuis: vingers als ijspegels, voeten als frigoboxen en een rode neus waarop rendier Rudolph jaloers zou zijn. Hoe goed je lichaam kou verdraagt, hangt af van allerlei fysieke factoren. Maar kan je jezelf ook trainen om lage temperaturen beter te verdragen? Of geldt: eens een koukleum, altijd een koukleum? Thermofysiologen Hein Daanen en Boris Kingma lichten toe. “Ons lichaam kan zich perfect aan hitte aanpassen. Aan kou nauwelijks.” [naar artikel]


6. Het geheim van een goede klantendienst volgens Tesla-baas Elon Musk (10/01/2017 - Het Belang van Limburg)

Tesla-eigenaar Loic Le Meur had een probleem met een laadpaal in zijn buurt. Hij beslist om niet bij de pakken te blijven zitten en stuurt een tweet naar CEO Elon Musk. Resultaat: zes dagen later is het probleem constructief opgelost. “Klantendiensten zoals ze horen te zijn,” klinkt het. [naar artikel]


7. EU-Hof: klantendienst bellen mag niet duurder zijn dan gewone oproep (02/03/2017 - Het Laatste Nieuws)

De klantendienst van een handelaar bellen mag niet duurder zijn dan een gewone oproep naar een vast of mobiel nummer. Dat zegt het Europees Hof [naar artikel]


8. Klantendienst bellen mag niet duurder zijn dan gewone oproep (02/03/2017 - De Redactie)

In een Duitse zaak oordeelt het Europees Hof van Justitie dat de kosten verbonden aan het bellen van een klantendienst niet hoger mogen zijn dan die van een gewone oproep. Hogere tarieven zouden consumenten kunnen afschrikken. [naar artikel]


9. Europees Hof van Justitie: “Klantendienst bellen mag niet duurder zijn dan gewone oproep” (02/03/2017 - Het Belang van Limburg)

De klantendienst van een handelaar bellen mag niet duurder zijn dan een gewone oproep naar een vast of mobiel nummer. Dat zegt het Europees Hof van Justitie donderdag in een Duitse zaak. Hogere tarieven zouden consumenten immers kunnen tegenhouden om de servicelijn te bellen voor info over hun contract, een opzegging of de garantie. [naar artikel]


10. Klantendienst Het Belang van Limburg telefonisch niet bereikbaar (30/04/2018 - Het Belang van Limburg)

Door een technisch probleem is onze klantendienst telefonisch niet bereikbaar. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!