Bij De Lijn verandert er voorlopig niets door het nieuwe coronavirus. De bussen en trams blijven volgens de normale dienstregeling rijden. Bussen en trams niet laten uitrijden is volgens minister van Lydia Peeters niet aan de orde. [naar artikel]
De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters investeert volgend jaar 2,3 miljard euro in 815 projecten in haar beleidsdomeinen Mobiliteit en Openbaar Vervoer. Dat heeft de Open VLD-minister vandaag bekendgemaakt. Volgens Peeters staan er bij die investeringen drie kernwoorden centraal: fiets, verkeersveiligheid en duurzaamheid. [naar artikel]
Als het openbaar vervoer geen voordelen biedt tegenover de auto, dan blijft de perceptie van het openbaar vervoer die van “het vervoer voor de kneusjes”. “En dat is zeer kwalijk als we de klimaatproblematiek en de verkeersellende willen aanpakken”, zegt Peter Thoelen van reizigersvereniging TreinTramBus vandaag, in een reactie op de dalende tevredenheidscijfers voor De […] Het bericht Openbaar vervoer blijft “vervoer voor kneusjes” als er geen voordelen zijn tegenover auto verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Het openbaar vervoer in de vervoerregio Aalst krijgt eind 2021 een opknapbeurt. In de vervoerregio zitten naast Aalst ook Dendermonde, Ninove en Denderleeuw, samen met de omliggende gemeenten. In Aalst komt er een frequente buslijn, cruciale plaatsen zoals de ziekenhuizen en de stations worden meer bediend. “Het openbaar zal veel beter op elkaar afgestemd zijn”, zegt schepen Jean-Jacques De Gucht (Open VLD). [naar artikel]
Vlaams minister Lydia Peeters werkt aan een grote hervorming van het openbaar vervoer. Die moet de Limburger, al is het met de bus, de trein, de taxi of met deelfietsen, tot in elke uithoek van Limburg brengen. Het decreet 'Basisbereikbaarheid' is al in 2019 goedgekeurd. Maar de startdatum werd tweemaal uitgesteld. Nu mikt Lydia Peeters op juli 2023. De Lijn krijgt de taak om het systeem van 30.000 haltes en 1976 Hoppinpunten vanaf januari '23 geleidelijk aan uit te rollen. In Limburg zijn er al Hoppinpunten in Maasmechelen en Hechtel-Eksel. Maar het moeten er veel meer worden. Volgende week zit de minister hierover samen. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) wil reizen met de bus of de tram deze winter een stuk goedkoper maken. Het voorstel komt er in het kader van de energiecrisis. Hoeveel een ticketje volgens Peeters nog mag kosten? Slechts 1 euro, goed voor een hele dag onbeperkt reizen. Dat schrijft De Morgen en werd bevestigd aan onze redactie. [naar artikel]
Een gepikeerde Vlaams minister Weyts zegt dat er van een afbraakpolitiek van het Limburgse openbaar vervoer hoegenaamd geen sprake is. [naar artikel]
Hoe ziet de mobiliteit van morgen eruit? Voor minister Georges Gilkinet (Ecolo) ligt het antwoord voor de hand: duurzaam, vrij, gedeeld en multimodaal. Hoewel hij voorstander is van een langetermijnvisie op deze mobiliteit 2.0 belooft hij ook snelle veranderingen voor de burgers. Hoe ziet u de mobiliteit de komende jaren evolueren? «Onze mobiliteit gaat grondig […] Het bericht Federaal minister van Mobiliteit Georges Gilkinet heeft grootse plannen met openbaar vervoer: “Ik wil snel verandering” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.