Drie lokale ondernemers uit Nazareth brengen met het platform lokaalonline.be lokale handelaars samen in één gebundelde webshop. Het platform heeft intussen interesse uit Gent, Waregem, Grimbergen en Hasselt. [naar artikel]
Damhert, het voedingsbedrijf van de Limburgse onderneemster Grete Remen, gaat in verzet tegen Black Friday. Het bedrijf haalt haar webshop nu vrijdag 24 uur offline en nodigt anderen uit dat voorbeeld te volgen. De reden: “Black Friday druist lijnrecht in tegen onze bedrijfsvisie.” [naar artikel]
Koop lokaal. Veel steden en gemeenten maken er reclame voor of lanceren acties rond de ondersteuning van lokale ondernemers. Maar wat blijkt? Wanneer diezelfde steden en gemeenten aanbestedingen organiseren, kiezen ze vaker niet dan wel voor lokale ondernemers. Dat blijkt uit een rondvraag van Unizo. Slechts 1 op de 2 kmo’s die in aanmerking komt, vindt de weg naar overheidsopdrachten. Met de 'lokale reflex’ wil de organisatie samen met minister Bart Somers steden en gemeenten aanmoedigen vaker voor lokale handelaars te kiezen. [naar artikel]
Het aantal handelaars met een fysieke winkel die daarnaast ook een webshop hebben, is in Vlaanderen in twee jaar tijd gestegen van 18% naar 32%. Vlaams minister van Werk Philippe Muyters (N-VA) wil dat nog meer handelaars hun producten via het internet aanprijzen. Daarom lanceert hij een website die voor elke handelaar de financiële impact daarvan berekent. De concurrentie met buitenlandse websites wordt wel bikkelhard. Zij blijven marktleider in België, en het aantal Belgen dat online iets koopt, neemt al drie jaar niet meer toe. [naar artikel]
Begrijpelijk dat tienduizenden winkeliers vandaag met veel tegenzin het bordje aan de vitrine naar gesloten draaien, maar ze hoeven nog niet te wanhopen. Volgens Unizo is één op de twee zelfstandige handelaars tijdens de vorige lockdown gestart met een nieuw online verkoopkanaal. Videobellen, mailen, chatten of zelf model spelen in de virtuele wereld: vier winkeliers getuigen over hun prille stappen op internet. [naar artikel]
De meeste winkeliers zien een nieuw opgezette webshop eerder als een tijdelijke overlevingsstrategie dan als een duurzaam verkoopkanaal. Dat besluiten onderzoekers van de UAntwerpen na een bevraging van bijna vierhonderd kleine Vlaamse winkeliers. "De ondernemers moeten nú profiteren van de geleverde inspanningen en hun online kanaal professionaliseren", waarschuwen Joris Beckers en Ann Verhetsel. [naar artikel]
Koop lokaal, als het kan: tijdens de coronacrisis zetten veel winkeluitbaters een webshop op. Toch denkt 70 procent dat het... The post ’70 procent Vlaamse handelaars nemen nieuwe webshop niet serieus’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
Bewogen avond voor Kevin De Bruyne en Romelu Lukaku, gisteren in Istanboel. De Rode Duivel van Manchester City moest de strijd al na een halfuur geblesseerd staken in de Champions League-finale. En Lukaku miste diep in het slot dé kans op de 1-1. Buitenlandse media hebben er alvast een vette kluif aan. [naar artikel]
Karen Damen, Sam De Bruyn, Tom De Cock,... Van kleding tot reisbenodigdheden, opvallend veel bekende Vlamingen starten de laatste maanden met hun eigen webshop. ‘Easy money’ of ‘oneerlijk concurrentie’ zeggen velen, maar is dat nu ook écht zo? Reporter Jarne Rediers zoekt het uit bij BV-ondernemers Barbara Sarafian en Sven Ornelis in een nieuwe Showbits. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.