Alle Vlaamse Krantenkoppen. Elke minuut geupdate. Vers van de pers.
De Tijd

Test Aankoop: 'Winkelkar blijft even duur, ondanks promoties'

07/05/2020 - 18:06
"18:04 De supermarkten mogen hun klanten sinds 1 mei opnieuw kortingen aanbieden, na een tijdelijke stop om hamsteren tegen te gaan. Volgens consumentenorganisatie Test Aankoop heeft dat nog geen zichtbaar e..."

Gerelateerde krantenkoppen:

1. Test Aankoop: 'Winkelkar blijft even duur, ondanks promoties' (07/05/2020 - De Tijd)

18:04 De supermarkten mogen hun klanten sinds 1 mei opnieuw kortingen aanbieden, na een tijdelijke stop om hamsteren tegen te gaan. Volgens consumentenorganisatie Test Aankoop heeft dat nog geen zichtbaar e... [naar artikel]


2. GETEST. Inflatie vertraagt en overal ‘promoties’, maar onze winkelkar is toch weer een beetje duurder (17/06/2023 - Gazet van Antwerpen)

De voedselinflatie is sinds maart aan het afnemen en supermarkten pakken uit met prijsdalingen voor honderd producten tegelijkertijd, maar toch moeten we opnieuw meer betalen voor onze winkelkar. Dertien producten zijn duurder geworden, bij zeven artikelen noteren we een prijsdaling. [naar artikel]


3. GETEST. Geen verdere prijsdaling voor onze GVA-winkelkar: hoge prijzen zijn structureel, supermarkten verlichten de pijn met tsunami aan promoties (21/10/2023 - Gazet van Antwerpen)

Na de aanzienlijke daling in augustus, is de kost van onze GVA-winkelkar deze keer gestabiliseerd. De meeste producten op ons boodschappenlijstje zijn even duur als twee maanden geleden. Een groot aanbod aan promoties helpt hier en daar de prijs te drukken, maar het is soms moeilijk om door de bomen het bos nog te zien. [naar artikel]


4. HLN WINKELKAR. Melk is 40 procent duurder geworden, kip 25 procent: waar kan je je winkelkar nog het voordeligst vullen? (01/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]


5. HLN WINKELKAR. De winkelkar in 6 supermarkten vergeleken: “Wie slim boodschappen doet, kan 30 tot 65 procent besparen” (01/10/2022 - Het Laatste Nieuws)

Het einde van de prijsstijgingen lijkt helaas nog niet in zicht te zijn. Wat niemand verwacht had, gebeurde: de inflatie voor voeding (inclusief alcoholische dranken) komt deze maand uit op 10,40 procent*. Voeding was nog nooit zo duur als vandaag. Dat merken we ook aan onze winkelkar bij zes verschillende supermarkten: overal stijgen de prijzen, al is dat niet overal in dezelfde mate. De supermarkt waar de prijzen het meest stegen, blijkt voor onze winkelkar echter nog altijd de goedkoopste te zijn. [naar artikel]


6. Test Aankoop roept op om promoties in supermarkten weer toe te laten, als zal het effect pas echt groot zijn bij één supermarkt (23/04/2020 - Het Nieuwsblad)

De prijzen in veel supermarkten in ons land liggen nog steeds hoger dan voor de coronacrisis, maar de jongste dagen is wel een positieve evolutie merkbaar. De prijzen daalden weer lichtjes, blijkt uit onderzoek van Test-Aankoop. De consumentenorganisatie roept de overheid op alle promoties in supermarkten weer toe te laten. “We zijn nog niet waar we moeten zijn.” [naar artikel]


7. Test Aankoop waarschuwt voor valse of oninteressante promoties op Black Friday (26/11/2021 - Het Belang van Limburg)

Amper 28 procent van de promoties die in het kader van Black Friday worden aangeboden is interessant wanneer wordt gekeken naar prijs én kwaliteit. Dat blijkt uit een analyse van Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept mensen die van de Black Friday-koopjes willen profiteren op om waakzaam te zijn en zorgvuldig te vergelijken. Ze herinnert er ook aan dat het belangrijk is om duurzame kwaliteitsproducten te kopen. [naar artikel]


8. Test Aankoop hekelt supermarktacties: “Veel promoties zijn onbeschikbaar” (06/09/2022 - Het Belang van Limburg)

Supermarkten pakken uit met grote acties en beloven dat ze de koopkracht van consumenten kunnen verhogen. Wat blijkt? Lang niet alle beloftes worden nagekomen en sommige producten zijn zelfs gestegen in prijs, meldt Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept de supermarkten op om geen misbruik te maken van de hoge inflatie om klanten te misleiden. [naar artikel]


9. Test Aankoop hekelt supermarktacties: “Veel promoties zijn onbeschikbaar en één supermarkt heeft geen enkel product goedkoper gemaakt, integendeel” (06/09/2022 - Gazet van Antwerpen)

Supermarkten pakken uit met grote acties en beloven dat ze de koopkracht van consumenten kunnen verhogen. Wat blijkt? Lang niet alle beloftes worden nagekomen en sommige producten zijn zelfs gestegen in prijs, meldt Test Aankoop. De consumentenorganisatie roept de supermarkten op om geen misbruik te maken van de hoge inflatie om klanten te misleiden. [naar artikel]


Vers van de pers.
Alle Vlaamse Krantenkoppen.
Elke minuut geupdate.
De Krantenkoppen dagelijks in je mailbox?
Gratis dagelijks de krantenkoppen in je mailbox!

© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.

Dagelijks de populairste artikels in je mailbox?

Je kan je op elk moment uitschrijven!