Lang niet iedereen die een besmetting met het coronavirus opliep, kreeg al telefoon van een contactopspoorder. Dat blijkt uit antwoorden op de Grote Coronastudie van de UAntwerpen. “Van de 99 deelnemers die bevestigd werden met COVID-19 en die bij het invullen van de enquête nog steeds ziek waren, is een op vijf gecontacteerd geweest door een contact tracer.” [naar artikel]
Weldra zal een team van 1.200 Vlamingen in kaart brengen met wie coronapatiënten contact hadden. “En dan vertelt u best alles, om uw naasten te beschermen”, zegt Hasselaar Dirk Wildemeersch, die al jaren een team van 22 contactonderzoekers leidt. [naar artikel]
Lang niet iedereen die een besmetting met het coronavirus opliep, kreeg al telefoon van een contactopspoorder. Dat blijkt uit antwoorden op de Grote Coronastudie van de UAntwerpen. “Van de 99 deelnemers die bevestigd werden met COVID-19 en die bij het invullen van de enquête nog steeds ziek waren, is een op vijf gecontacteerd geweest door […] Het bericht “Slechts één op vijf besmette personen gecontacteerd door contact tracer” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De fiscus kan straks telefoniegegevens opvragen zonder langs een onderzoeksrechter te passeren. Een kwalijk neveneffect van een wetsontwerp waar de federale regering over aan het sleutelen is. Fiscalisten hangen aan de alarmbel. “Grote internationale fraudedossiers worden amper aangepakt, maar nu zou men een berg gegevens van burgers binnentrekken en analyseren”, zegt advocaat Roel Deseyn. [naar artikel]
Uw telefoon rinkelt en toont het oproepnummer 02/214.19.19? Aan de lijn is een ‘coronaspeurder’ van het Agentschap Zorg en Gezondheid met mogelijk... [naar artikel]
Het aantal nieuwe coronabesmettingen in ons land stijgt razendsnel. Ook de contact tracers voelen die toename. De werkdruk in de callcenters ligt... [naar artikel]
Het contactonderzoek kan in deze vierde golf al maar de helft van de besmette personen opbellen. En nu heeft de overheid met onmiddellijke ingang de samenwerking opgezegd met het callcenter dat een vijfde van die telefoontjes voor zijn rekening nam. De overheid kwam erachter dat het bedrijf duizenden uren factureerde voor contactonderzoek, terwijl de telefonisten voor een totaal andere klant aan het bellen waren. Alle contactonderzoekers kunnen vanaf maandag aan de slag bij andere callcenters. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.