Het Laatste Nieuws

16/07/2020 - 18:05
"Verdere versoepelingen blijven na de Nationale Veiligheidsraad van gisteren uit, waardoor er nog geen datum voor de heropstart van de..."

1. Eventsector in open brief: “Na 120 dagen zonder perspectief slaat de onrust om in radeloosheid” (16/07/2020 - Het Laatste Nieuws)

Verdere versoepelingen blijven na de Nationale Veiligheidsraad van gisteren uit, waardoor er nog geen datum voor de heropstart van de... [naar artikel]

2. Eventsector woedend rond gebrek perspectief zomermaanden: “Dit voelt als een linkse, een rechtse en nog een knietje erbij” (23/04/2021 - Het Laatste Nieuws)

Voorzichtige versoepelingen voor (buiten)evenementen in mei en juni en nog geen beslissing voor de zomermaanden. De eventsector had op véél meer gerekend en voelt zich koud gepakt. “Dit voelt als een linkse, een rechtse en nog een knietje bij. Het getuigt van een totale minachting voor 80.000 mensen die al veertien maanden geduld en respect hebben getoond”, zegt Jan Van Esbroeck, CEO van de Sportpaleis Group [naar artikel]

3. GEMS werkt aan exitplan: ‘Er is perspectief... op een perspectief’ (06/02/2021 - De Morgen)

26 februari. Die datum staat met stip aangeduid in de agenda’s van de cultuursector en de horeca. Van sportclubs. Van studenten aan hogescholen en universiteiten ook. Tegen dan belooft het Overlegcomité een exitplan. ‘Je kan perspectief bieden op basis van epidemiologie, maar helaas onmogelijk op basis van een kalender’, zegt biostatisticus Geert Molenberghs. [naar artikel]

4. Tot kwarteeuw wachten op eigen strandcabine: “Dat biedt weinig perspectief. Géén perspectief, eigenlijk” (29/04/2023 - Het Nieuwsblad)

Geduld is een schone deugd, zeker als je een strandcabine aan onze Belgische kust wilt. Momenteel zijn er bijna tienduizend wachtenden voor u langs de hele Belgische kustlijn. [naar artikel]

5. In eventsector neemt onrust over vierde golf toe (09/11/2021 - De Tijd)

16:43 Van een annuleringsgolf is geen sprake, maar de evenementenwereld voelt hoe de hoge besmettingscijfers twijfel zaaien bij klanten. ‘Wat komt er nog allemaal op ons af?’ [naar artikel]

6. "De toestand is hopeloos": Maltese journaliste drukte radeloosheid uit in laatste woorden voor haar dood (18/10/2017 - Het Laatste Nieuws)

Op de dag dat ze werd vermoord, heeft Daphne Caruana Galizia nog een beklijvende blogpost geschreven over een corruptieaffaire rond premier Muscat... [naar artikel]

7. Siegfried Bracke geeft sneer aan partijen, ook aan N-VA: “Politieke ontreddering en radeloosheid zijn totaal” (19/09/2019 - Het Laatste Nieuws)

8. “Politieke ontreddering en radeloosheid zijn totaal” (19/09/2019 - Metro)

In een opiniestuk op Doorbraak.be schetst gewezen Kamervoorzitter Siegfried Bracke een weinig rooskleurig beeld van de situatie bij de politieke partijen. “De politieke ontreddering en radeloosheid zijn totaal. Uitzonderingen zijn Vlaams Belang en PvdA, maar voor de rest: désarroi”, schrijft Bracke. Volgens hem doen de partijen, ook zijn eigen N-VA, aan “politieke zelfdestructie” door zich […] Het bericht “Politieke ontreddering en radeloosheid zijn totaal” verscheen eerst op Metro. [naar artikel]

9. Siegfried Bracke: “Politieke ontreddering en radeloosheid zijn totaal” (19/09/2019 - Het Nieuwsblad)

In een opiniestuk op Doorbraak.be schetst gewezen Kamervoorzitter Siegfried Bracke een weinig rooskleurig beeld van de situatie bij de politieke partijen. “De politieke ontreddering en radeloosheid zijn totaal. Uitzonderingen zijn Vlaams Belang en PvdA, maar voor de rest: désarroi”, schrijft Bracke. Volgens hem doen de partijen, ook zijn eigen N-VA, aan “politieke zelfdestructie” door zich voortdurend bezig te houden met “tactiekjes, strategietjes, spelletjes,...”. [naar artikel]