11:32 Het Finse mediaconcern Sanoma is er afgelopen kwartaal in geslaagd om op eigen kracht verder te groeien in België en Nederland. [naar artikel]
DPG Media neemt Sanoma Nederland over. Dat is vanmorgen bekend gemaakt. Met de overname van de Sanoma-magazines (waaronder Libelle, Margriet en... [naar artikel]
11:26 Het mediabedrijf Sanoma mag op zoek naar een nieuwe CEO voor de activiteiten in Nederland en België. Marc Duijndam vertrekt na amper 7,5 maanden. [naar artikel]
In Nederland heeft de Autoriteit Consument en Markt (ACM) geen bezwaar tegen de overname van Sanoma Media Nederland door DPG Media Nederland. Dat... [naar artikel]
Mediabedrijf Sanoma wil zijn Belgische vrouwenbladen verkopen aan Roularta Media Group. Dat meldt Sanoma dinsdagochtend in een persbericht. Als gevolg van de voorgenomen verkoop van het portfolio heeft Sanoma België tijdens een bijzondere ondernemingsraad de intentie tot collectief ontslag aangekondigd van mogelijk 96 banen. [naar artikel]
Marc Duijndam, de topman van de Belgische en Nederlandse tak van het Finse mediabedrijf Sanoma, verlaat na amper acht maanden al weer het bedrijf. De taken van Duijndam, die per direct vertrekt, worden tijdelijk overgenomen door Susan Duinhoven, topvrouw van het gehele Sanoma-concern. De beslissing is “in goed onderling overleg” genomen, zo staat te lezen […] Het bericht Topman Sanoma België en Nederland na acht maanden al weer weg verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Marc Duijndam gaat vanaf 1 januari 2018 Sanoma Media in België en Nederland leiden. Hij volgt Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar mediabedrijf Talpa aankondigde. [naar artikel]
De tijdschriftengroep Sanoma België is nog maar een schim van wat ze ooit was. Sinds de Finnen beslist hebben dat ons land geen kernland meer is, worden de titels één na één verkocht. [naar artikel]
Sanoma België kijkt reikhalzend uit naar de lancering van het vernieuwde VT4 later dit jaar. Een duidelijke vooruitgang in de kijkcijfers en de reclame-inkomsten van de commerciële zender moet de moeilijkheden in de magazines van de groep opvangen. [naar artikel]
Wie een vuist wil maken tegen online reuzen als Google en Facebook zet maar beter zelf op tijd en stond een forse groeispurt in. Meteen de reden waarom het Vlaamse mediabedrijf DPG Media, dat ook De Morgen in portefeuille heeft, 460 miljoen euro neertelt voor de titels en merken van Sanoma Nederland. [naar artikel]
Wie een vuist wil maken tegen online reuzen als Google en Facebook zet maar beter zelf op tijd en stond een forse groeispurt in. Meteen de reden waarom het Vlaamse mediabedrijf DPG Media, dat ook De Morgen in portefeuille heeft, 460 miljoen euro neertelt voor de titels en merken van Sanoma Nederland. [naar artikel]
Dalende advertentie-inkomsten, een teruglopende magazine-verkoop en twee nieuwe televisiezenders die het moeilijk hebben om de verwachtingen in te lossen. Sanoma Media België heeft een zwaar jaar achter de rug. [naar artikel]
De verkoop van Sanoma in België heeft zijn eerste slachtoffer gemaakt: Aimé Van Hecke. Hij betaalt de rekening voor mismanagement in Finland: een moeilijke erfopvolging en een diepe economische crisis dwingen Sanoma tot drastische ingrepen. [naar artikel]
Mediabedrijf Sanoma wil zijn Belgische vrouwenbladen verkopen aan Roularta Media Group. Dat meldt Sanoma in een persbericht. Als gevolg van de... [naar artikel]
17:40 Sanoma Learning, de educatieve divisie van de Finse mediagroep Sanoma, neemt de educatieve dienstverlener Iddink Group over van NPM Capital. Sanoma is in ons land al eigenaar van de schoolboekenuitgev... [naar artikel]
De Mol wordt voor 237 miljoen euro volledig eigenaar van SBS6, Veronica, Net5 en SBS9. Zijn investeringsfonds Talpa en Sanoma kochten SBS in 2011 voor ruim 1 miljard euro. Talpa verwierf toen een minderheidsbelang van 33 procent. [naar artikel]
Mediabedrijf Sanoma wil zijn Belgische vrouwenbladen verkopen aan Roularta Media Group. Dat meldt Sanoma in een persbericht. [naar artikel]
Sanoma Media Belgium wordt verder uitgekleed. In het Mechelse hoofdkantoor zullen enkele tientallen jobs verdwijnen, terwijl het ook niet langer Marie-Claire zal uitgeven. Alleen Flair ontspringt de dans: voortaan wordt de Nederlandse editie ook in Mechelen gemaakt. [naar artikel]
Sanoma Media Belgium, de uitgever van onder andere Flair en Feeling, lanceert dit najaar twee nieuwe digitale zenders. De zenders worden gebouwd rond de titels van de mediagroep. Opmerkelijk want daarmee wordt onder meer VIJF, waar Sanoma mee eigenaar van is, beconcurreerd. [naar artikel]
14:46 De Finse mediagroep Sanoma verkoopt het marketingbureau Head Office België aan de voormalige oprichters. [naar artikel]
Klaus Van Isacker stapt op als hoofdredacteur bij VTM NIEUWS. Hij keert terug naar de magazinepoot van DPG Media. Dat meldt het bedrijf vandaag. Hij gaat samen met An Meskens de komst van de Sanoma-titels voorbereiden en de redacties van alle magazines aansturen. Bij VTM NIEUWS neemt Nicholas Lataire, adjunct-directeur News City, voorlopig de taken […] Het bericht Klaus Van Isacker stapt op als hoofdredacteur bij VTM NIEUWS verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
Tijdschriftenuitgever Sanoma zag zijn omzet vorig jaar met 4,9 procent dalen, maar de operationele winst steeg met 5 procent. ‘We hebben standgehouden’, zegt CEO Aimé Van Hecke. [naar artikel]
Roularta Media Group wil een grote portefeuille lifestylemagazines overnemen van Sanoma België in een transactie ter waarde van 34 miljoen euro. Volgens Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group, past de overname goed bij de andere magazines en is er veel synergie mogelijk. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.