Het Zonhovens bedrijf Fruit At Work heeft een driejarige cyclus - waarbij het de zogenaamde Sustainable Development Goals of doelstellingen in verband met duurzaam ondernemen - met succes afgerond en mag zich nu SDG-pioneer noemen. [naar artikel]
Je werk loslaten op vakantie blijkt niet zo gemakkelijk als het lijkt. Want zelfs ondanks tal van cocktails, een parelwit strand en waaierende... [naar artikel]
Het Zonhovense bedrijf Fruit At Work heeft als eerste bedrijf het label ‘Boervriendelijk’ behaald van de organisatie Boervriendelijk.be. Dat label wordt gezien als een Fairtrade-label, maar dan voor de Belgische boer. [naar artikel]
Het Limburgse bedrijf Fruit at Work levert dit schooljaar gratis fruit aan 50.000 leerlingen. Ze doen dat in het kader van het Oog voor Lekkers-project van de Vlaamse overheid en de Europese Unie. Dankzij die subsidies kunnen lagere scholen één dag per week gratis fruit aanbieden aan de leerlingen. En dat is meer dan ooit nodig, want maar al te vaak sturen ouders hun kinderen zonder gezond tussendoortje naar school. [naar artikel]
Slechts een op de vijf producten met een prominente afbeelding van fruit op de verpakking bevat minstens 50 procent fruit. Dat blijkt uit een studie door Freshfel, de Europese associatie voor verse groenten en fruit, waarbij 188 producten uit 33 Europese landen werden onderzocht. De resultaten staan in het gezondheidsmagazine Bodytalk. [naar artikel]
Zakjes gepureerd fruit voor onderweg. Hoe zinvol, duurzaam of gezond is dat? [naar artikel]
De kans dat je nog nooit hebt horen rondbazuinen dat fruit te veel suiker zou bevatten en dat je na je avondeten best geen fruit meer eet, is klein. Maar zit er ook écht waarheid in die uitspraken? Voedingsexperte Karolien Olaerts licht toe: “een valkuil met fruit kan zijn dat je het gebruikt als gezonde vervanger terwijl je zin hebt in iets anders.” [naar artikel]
Niets leukers dan meekijken met het leven van onze beroemde medemensen. Benieuwd wat ze zoal uitspoken? Je ontdekt het hier in onze nieuwsstream. [naar artikel]
Demna Gvasalia, het creatieve brein achter het label Vetements, zit niet om een stunt verlegen. Zonet nog presenteerde hij zijn laatste collectie tijdens de Parijse modeweek in een parkeergarage en ook voor zijn lookbook pakte hij met iets bijzonders uit. Om de collectie te fotograferen, trok hij namelijk de straten van Zürich op om er doodgewone mensen te overtuigen om in zijn creaties voor de lens te gaan staan. [naar artikel]
Jeugdvoetbal was nog nooit zo populair, maar ook nog nooit zo goed als nu. Welke amateurclubs hebben de beste jeugdopleiding van Limburg? Waarom kiezen sommige clubs toch bewust voor een lager niveau? Ontdek hier hoe goed jouw club/gemeente scoort. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.