De wereldwijd reclamesector zal dit jaar een opmerkelijke mijlpaal passeren. Voor de eerste keer in de geschiedenis zullen digitale kanalen... The post Digitale reclame stoot traditionele advertentie van de troon appeared first on Business AM. [naar artikel]
Influencers die zich laten betalen of sponsoren om bepaalde berichten te plaatsen op hun sociale media, moeten dat duidelijker vermelden. Daarover zijn nieuwe richtlijnen opgesteld. Die moeten niet alleen bescherming bieden aan de consument, maar ook aan de influencers zelf. [naar artikel]
Staatssecretaris voor Consumentenbescherming Eva De Bleeker (Open Vld) en het Communicatie Centrum komen met concrete richtlijnen voor influencers om te verduidelijken dat ze reclame maken. [naar artikel]
11:39 Als Galliërs tegen de Romeinen. Zo weren de uitdijende mediagroepen Mediahuis en DPG Media zich tegen de dominantie van Facebook en Google. Overnemen, schalen, snoeien en onorthodoxe samenwerkingen zi... [naar artikel]
De Belgische tak van de digitale ziekteverzekeraar Alan heeft in 2023 de kaap van 15 miljoen euro omzet overschreden. De groei van meer dan 12.000 procent sinds de start drie jaar geleden, maakt van het fintechbedrijf een van de snelst groeiende start-ups in België. Nu richt het zijn pijlen ook op eenpersoonsvennootschappen. The post Digitale ziekteverzekeraar Alan groeit explosief: ‘Traditionele verzekeraars willen ons model kopiëren’ appeared first on Trends. [naar artikel]
De Belgische tak van de digitale ziekteverzekeraar Alan heeft in 2023 de kaap van 15 miljoen euro omzet overschreden. De groei van meer dan 12.000 procent sinds de start drie jaar geleden, maakt van het fintechbedrijf een van de snelst groeiende start-ups in België. Nu richt het zijn pijlen ook op eenpersoonsvennootschappen. The post ‘Traditionele verzekeraars willen ons model kopiëren’: digitale ziekteverzekeraar Alan groeit explosief appeared first on Trends. [naar artikel]
In deze tijden van digitalisering en onlinereclame gaat ook de klassieke gepersonaliseerde reclame mee met zijn tijd. [naar artikel]
Met beelden van een geënsceneerde treincrash wil Infrabel spoorlopers afschrikken. Maar volgens professor persuasieve communicatie Tim Smits (KULeuven) zal de campagne ons gedrag niet veranderen. Zijn we, 25 jaar nadat Luc Beaucourt de boer opging met zijn gruwelvoordrachten, immuun geworden voor choquerende beelden uit het verkeer? [naar artikel]
De VRT gaat een deontologische code ontwikkelen voor reclame. Dat heeft de openbare omroep vandaag afgesproken met Vlaams minister van Media Sven Gatz (Open VLD). De VRT kreeg afgelopen dagen kritiek omdat er reclame te zien was voor online gokken voor en na wedstrijden van het wereldkampioenschap voetbal. [naar artikel]
Online influencers moeten duidelijk aangeven als ze betaald worden om een product of dienst te promoten. Dat kunnen ze doen door bijvoorbeeld de woorden reclame, advertentie of sponsoring of de hashtags #spon, #adv, #prom of #reclame te vermelden. Dat staat in een reeks aanbevelingen van de Raad voor de Reclame. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.