De gemeenteraden gaan opnieuw door met aanwezigheid van publiek, zij het beperkt tot 25 toehoorders. [naar artikel]
De Vlaming kiest steeds vaker voor een alternatief vervoersmiddel, behalve voor woon-werkverkeer, zo blijkt uit onderzoek. Allemaal goed en wel, zegt Neeroetenaar Patrick van Horne, maar in Limburg is dat zo goed als onmogelijk. Hij schreef een open brief naar minister Weyts om de toestand aan te klagen. [naar artikel]
De gemeenteraad en de OCMW-raad van maandag 27 april kan door het publiek gevolgd worden via YouTube. De stemming verloopt wel via een digitaal formulier. “Van de vergadering wordt een video-opname gemaakt, zodat deze opname kan dienen als zittingsverslag”, aldus burgemeester Lode Ceyssens. Op 23 april is er nog een test-gemeenteraad. [naar artikel]
Tijdens de recente gemeenteraad gaf de gemeenteraad unaniem groen licht voor het openbaar vervoerplan 2021. Hierin wordt onder meer het aanbod van De Lijn aangepast met enkele gunstige aanpassingen en uitbreidingen voor Leopoldsburg. [naar artikel]
De gemeenteraadsleden zullen vanavond het Openbaarvervoersplan 2021 bespreken. Op 4 december 2021 treedt het in werking. [naar artikel]
Maandag bespreekt de gemeenteraad van Sint-Truiden de doorlichting van Audit Vlaanderen over de vroege vaccinatie van burgemeester Veerle Heeren en haar entourage. De zitting is openbaar. [naar artikel]
Mobilteit: Half december werd een schrijven gericht aan minister Peeters waarin de voltallige gemeenteraad haar ongerustheid aankaart over de toekomst van het openbaar vervoer in Lommel. Het voorkeursbesluit voorziet op de Noord-Zuidverbinding om het kwartier een trambus op eigen bedding tot in Pelt. “Aan de minister hebben we het belang geschetst van een rechtstreekse snelle verbinding tussen Lommel en Hasselt, dus zonder overstappen”, stelde schepen voor Mobiliteit Sophie Loots (cd&v). “We verwezen hierbij naar het reizigerspotentieel, onder andere door de aanwezigheid van het grote industriegebied.” Het antwoord dat de minister stuurde, werd nu ter kennis gegeven aan de gemeenteraad. “En dat blijkt nogal vaag en legt een groot deel van de verantwoordelijkheid bij de Vervoersregio”, stelde de schepen. Oppositieraadslid Walter Cremers (Samen Vooruit) had heel wat bedenkingen bij de reactie van de minister. “Zo is er heel wat onduidelijkheid. Zo stelt de Vervoersregio dat er geen snelbus komt in de toekomst, terwijl de minister de mogelijkheid openhoudt als de operationele kost in verhouding staat. De grote tegenspraak is dat de huidige snelbus vanuit Lommel naar Hasselt wel over Pelt rijdt, maar de toekomstige snelle verbinding wel niet meer kan aansluiten op Lommel. En als ik dan in de krant lees hoe de trambus eerder een elektrische bus is die ook over de gewone weg kan rijden, val ik bijna uit mijn zetel. Het is dan toch wel zinnig om het tracé te herbekijken in functie van de centra van Lommel, Hechtel en Pelt.” [naar artikel]
{ "text": "Meerderheid: CD&V (17), Samen Pelt (5)", "type": "information_text" } [naar artikel]
In Antwerpen hebben meerderheid en oppositie maandag gedebatteerd over de meerjarenplanning voor de periode 2020-2025. Vooral sp.a kreeg het van oppositiepartijen Groen en PVDA zwaar te verduren, maar volgens de socialisten zijn er wel degelijk grote bijsturingen gebeurd ten opzichte van de vorige legislatuur. In het Antwerpse meerjarenbudget gaat er een recordbedrag van twee miljard […] Het bericht Gemeenteraad Antwerpen – Antwerps stadsbestuur verdedigt meerjarenplanning voor gemeenteraad verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.