Het Europees Parlement heeft de wetgeving over het einde van de verkoop van voertuigen met een verbrandingsmotor in 2035 definitief goedgekeurd. Volgens Europees Commissievoorzitter Ursula von der Leyen gaat het om "een cruciale mijlpaal om de klimaatdoelstellingen voor 2030 te halen". [naar artikel]
Duitsland verzet zich tegen plannen van de Europese Unie om vanaf midden volgend decennium de verkoop van wagens met verbrandingsmotoren te verbieden. Er moet een mogelijkheid gecreëerd worden voor het gebruik van synthetische brandstoffen. Dat heeft Volker Wissing, Duits minister van Transport, gezegd na een informele bijeenkomst met collega’s uit andere lidstaten van de Europese […] [naar artikel]
De autosector mag zich niet uitsluitend op de elektrische mobiliteit toespitsen. Met die keuze zouden de constructeurs zich immers in grote mate van een beperkt aantal landen afhankelijk maken. Dat kan aanzienlijk negatieve consequenties hebben. Dat heeft Oliver Zipse, chief executive van de Duitse autofabrikant BMW, tijdens een evenement in New York gezegd. Zipse benadrukte […] [naar artikel]
De introductie van een verbod op de verkoop van nieuwe wagens met een verbrandingsmotor midden volgend decennium, dat zopas door het Europees Parlement is beslist, is overdreven ambitieus en duur. De maatregel gaat bovendien in tegen de markt en zal de burgers van de Europese Unie benadelen. Dat heeft het Duitse Verband der Automobilindustrie (VDA), […] [naar artikel]
Vandaag zitten autoproducerende EU-lidstaten zoals Duitsland en Italië samen in Straatsburg. Ze willen voorkomen dat er vanaf 2035 geen wagens meer verkocht mogen worden die op synthetische brandstoffen rijden, zogenoemde e-fuels. Nu dreigt dat wel het geval te zijn door het Europese verbod op verbrandingsmotoren. Maar wat zijn die synthetische brandstoffen precies, en zijn ze echt zo klimaatvriendelijk als hun aanhangers beweren? [naar artikel]
Wat is een gegeven woord van de Duitsers nog waard? Dat is de vraag die vele collega's van Duits kanselier Scholz zich op de Europese top afvragen, nu Duitsland een eerder akkoord over het einde van verbrandingsmotoren in auto's in vraag stelt. "We mogen niet met onze ogen knipperen", vindt premier Alexander De Croo (Open VLD). [naar artikel]
De Italiaanse regering gelooft nog steeds dat het de ontwerpregels van de Europese Unie over uitstootnormen van auto’s in haar voordeel van veranderen. Dat zei de Italiaanse premier Giorgia Meloni vrijdag in de marge van een Europese top in Brussel. [naar artikel]
Vlaams leefmilieuminister Zuhal Demir (N-VA) gelooft niet dat in 2029 verbrandingsmotoren worden verboden. Maar het staat wel op papier. [naar artikel]
Vanaf het jaar 2035 mogen nieuwe auto’s die in de Europese Unie verkocht worden geen CO2 meer uitstoten. Steeds vaker wordt de haalbaarheid van die beslissing in vraag gesteld. Gaat het om een achterhoedegevecht of is er meer aan de hand? [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.