De invoering van lage-emissiezones heeft voor een betere luchtkwaliteit gezorgd in die zones en in de rest van Vlaanderen. Dat blijkt uit een evaluatie in opdracht van Vlaams minister van Omgeving Zuhal Demir (N-VA). [naar artikel]
De luchtkwaliteit in Antwerpen is in één jaar tijd sterk verbeterd door de invoering van de lage-emissiezone (LEZ). De uitstoot van schadelijke stoffen is het afgelopen jaar sterk gedaald, blijkt uit de voorlopige resultaten van de negen meetstations van de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM), zo schrijft Gazet van Antwerpen vandaag. [naar artikel]
Het stadsbestuur in Gent klopt zichzelf op de borst. Dankzij het veelbesproken circulatieplan is de luchtkwaliteit in de stad fors verbeterd. Maar zijn die stikstofmetingen van de de Vlaamse Milieumaatschappij (VMM) de ideale barometer? Een antwoord aan de hand van vijf vragen. [naar artikel]
De luchtkwaliteit is goed, zowel fijn stof als stikstofdioxide laat erg lage waarden optekenen. Al heeft dat meer met het weer dan met corona te maken. [naar artikel]
Hoe harder de wereldeconomie kreunt onder de coronamaatregelen, hoe feller de natuur weer opveert. Die tegenstelling komt nergens sprekender aan... [naar artikel]
De uitstoot van stikstofoxide en fijn stof ligt op het laagste niveau in vijftien jaar. [naar artikel]
'Ik begrijp de kritiek van Groen niet goed', zegt SP.A-schepen Philippe De Coene. Zijn aanpak tegen armoede wordt binnen zijn partij als lichtend voorbeeld gezien. Daarbij wordt gezin per gezin bekeken wat er kan verbeteren. Een verhoging van alle uitkeringen, zoals Groen dat wil, is onnodig duur, zegt De Coene. [naar artikel]
Sinds de goedkeuring van het decreet "basisbereikbaarheid" in 2019 kiest de Vlaamse overheid voor een zogenoemd vraaggestuurd openbaar vervoer op vier niveaus (treinnet, kernnet, aanvullend net en vervoer op maat). Minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open VLD) laat nu weten dat de uitvoering van dit systeem tegen het einde van 2020 – zoals voorzien door de vorige regering - onmogelijk wordt omdat ze “aan het begin van de legislatuur geconfronteerd werd met problemen in het dossier.” Daarom stelt ze voor om de invoering van de nieuwe regels met één jaar uit te stellen. [naar artikel]
De invoering van een slimme kilometerheffing in Vlaanderen staat niet in het Vlaamse regeerakkoord en zal "deze legislatuur niet uitgerold worden". Maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters wil wel dat er een "tijdspad" komt en dat er in 2025 gekeken wordt of de randvoorwaarden voor de invoering vervuld zijn. Dat heeft de Open Vld-minister in het Vlaams Parlement geantwoord op vragen van Jos D'Haese (PVDA) en Lode Ceysens (CD&V). [naar artikel]
De invoering van een slimme kilometerheffing in Vlaanderen staat niet in het Vlaamse regeerakkoord en zal "deze legislatuur niet uitgerold worden". Maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters wil wel dat er een "tijdspad" komt en dat er in 2025 gekeken wordt of de randvoorwaarden voor de invoering vervuld zijn. Dat heeft de Open Vld-minister in het Vlaams Parlement geantwoord op vragen van Jos D'Haese (PVDA) en Lode Ceysens (CD&V). [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.