De invoering van een slimme kilometerheffing in Vlaanderen staat niet in het Vlaamse regeerakkoord en zal "deze legislatuur niet uitgerold worden". Maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters wil wel dat er een "tijdspad" komt en dat er in 2025 gekeken wordt of de randvoorwaarden voor de invoering vervuld zijn. Dat heeft de Open Vld-minister in het Vlaams Parlement geantwoord op vragen van Jos D'Haese (PVDA) en Lode Ceysens (CD&V). [naar artikel]
De invoering van een slimme kilometerheffing in Vlaanderen staat niet in het Vlaamse regeerakkoord en zal "deze legislatuur niet uitgerold worden". Maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters wil wel dat er een "tijdspad" komt en dat er in 2025 gekeken wordt of de randvoorwaarden voor de invoering vervuld zijn. Dat heeft de Open Vld-minister in het Vlaams Parlement geantwoord op vragen van Jos D'Haese (PVDA) en Lode Ceysens (CD&V). [naar artikel]
De invoering van een slimme kilometerheffing in Vlaanderen staat niet in het Vlaamse regeerakkoord en zal "deze legislatuur niet uitgerold worden". Maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters wil wel dat er een "tijdspad" komt en dat er in 2025 gekeken wordt of de randvoorwaarden voor de invoering vervuld zijn. Dat heeft de Open Vld-minister in het Vlaams Parlement geantwoord op vragen van Jos D'Haese (PVDA) en Lode Ceysens (CD&V). [naar artikel]
Vlaams mobiliteitsminister Lydia Peeters (Open Vld) roept Brussel op om samen met Vlaanderen een tijdspad uit te tekenen voor een slimme kilometerheffing. “Het is straks de beste oplossing, maar 2022 is te vroeg.” [naar artikel]
01:00 Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is de invoering van een slimme kilometerheffing op termijn ook in Vlaanderen onvermijdelijk. Maar de stadstol zoals Brussel die voorstelt, kan niet... [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) gruwt van de slimme kilometerheffing die Brussel wil invoeren. Maar, zegt ze aan De Zondag, op termijn kan zo'n kilometerheffing wel een goede ingreep zijn. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taksshift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
De Vlaamse regering blijft ver onder haar klimaatdoelstelling. Nieuwe maatregelen dringen zich op. Open Vld pleit onder andere voor een slimme kilometerheffing. Een goed idee? [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) legt het zogenaamde rekeningrijden op tafel bij de Vlaamse ministerraad. Dat zegt ze aan VTM NIEUWS. Een slimme kilometerheffing in plaats van een algemene verkeersbelasting dus. “We zullen dit nu opstarten om in de volgende regering door te voeren.” [naar artikel]
Vlaams minister voor Mobiliteit Lydia Peeters en haar Brusselse collega van Financiën Sven Gatz (beiden Open VLD) pleiten voor een akkoord tussen Brussel en Vlaanderen waarbij de slimme kilometerheffing wordt verbonden aan een gedeeltelijke verbreding van de Ring. Dat zeggen ze in een interview met ‘BRUZZ’. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open Vld-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”, zegt ze in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters en haar Brusselse collega van Financiën Sven Gatz (beiden Open Vld) pleiten voor een akkoord tussen Brussel en Vlaanderen waarbij de slimme kilometerheffing wordt verbonden aan een gedeeltelijke verbreding van de Ring. Dat zeggen ze in een interview met ‘BRUZZ’. [naar artikel]
Volgens Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is het niet de vraag of er een slimme kilometerheffing voor personenwagens moet komen, maar wanneer die er komt. Het moet voor de Open VLD-minister dan wel gaan om een “gebiedsdekkende kilometerheffing gekoppeld aan een taks shift”. Dat zegt de minister in een reactie op de cijfers over de toenemende filedruk. Intussen is er ook een studie gestart naar de verruiming en vergroening van de kilometerheffing voor vrachtwagens. [naar artikel]
Vlaams minister voor Mobiliteit Lydia Peeters en haar Brusselse collega van Financiën Sven Gatz (beiden Open VLD) pleiten voor een akkoord tussen Brussel en Vlaanderen waarbij de slimme kilometerheffing wordt verbonden aan een gedeeltelijke verbreding van de Ring. Dat zeggen ze in een interview met BRUZZ. [naar artikel]
Ze bleef lang weinig zichtbaar, maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open VLD) drukte fors haar stempel op het Vlaamse klimaatplan. “De waterbom die op Wallonië viel, heeft ons wakker geschud.” [naar artikel]
Ze bleef lang weinig zichtbaar, maar Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld) drukte fors haar stempel op het Vlaamse klimaatplan. “De waterbom die op Wallonië viel, heeft ons wakker geschud.” [naar artikel]
Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters is voorstander van de onmiddellijke invoering van het rijbewijs op punten. Dat is een bevoegdheid van de federale regering en staat ook ingeschreven in het federale regeerakkoord. Lydia Peeters zegt dat we nog meer én langer zullen moeten blijven investeren in het verkeersveiliger maken van onze wegen. Aan de Rijksweg tussen Maasmechelen en Maaseik is dat al gebeurd. Vroeger vielen er veel doden. Dat aantal is fors teruggelopen. [naar artikel]
03:00 De Vlaamse regering moet op zoek naar klimaatmaatregelen om tegen 2030 40 procent minder CO₂ uit te stoten. Minister van Mobiliteit Lydia Peeters doet een nieuwe poging om in Vlaanderen een slimme kil... [naar artikel]
Als het van Vlaams minister van Mobiliteit Lydia Peeters afhangt, moet Vlaanderen opnieuw een premie voor elektrische wagens of zero-emissievoertuigen invoeren. Die premie maakt, samen met de slimme kilometerheffing, deel uit van de voorstellen die de Open VLD-minister binnen de Vlaamse regering op tafel legt bij de discussie over de klimaatdoelstellingen. [naar artikel]
VeloVeilig Vlaanderen 2023 kent zijn eindbalans: 18.846 gevaarlijke punten werden deze week op de kaart van Vlaanderen geprikt. De top tien van vaakst gesignaleerde punten? Alweer nagenoeg volledig bezet door gewestwegen. Werk aan de winkel dus voor minister van Mobiliteit Lydia Peeters (Open Vld). Wij legden haar het VeloVeiligVlaanderen-rapport voor. “In 2025 zullen de mensen écht verandering in het straatbeeld zien.” [naar artikel]
Sectorfederatie Febiac pleitte dinsdag, naar aanleiding van de cijfers van Viapass, voor de invoering van een ‘slimme’ kilometerheffing, voor vrachtwagens én voor personenwagens. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.