Meer alcohol op uw handen, minder in uw keel: dat vat 2020 aardig samen. Alcoholvrij bier zit in de lift, zelfs al daalt onze bierconsumptie jaar na jaar. De Nederlandse biersommelier Frits Dunnink ziet de markt eindelijk volwassen worden. En lekker. [naar artikel]
07:10 De eind vorig jaar gelanceerde Jupiler 0,0% zal eind deze maand al het volledige jaarvolume van voorganger Jupiler NA (0,5%) geëvenaard hebben, meldt AB InBev. [naar artikel]
Zelf maakt ze geen kaas. Toch is Ann Keymeulen de meest gedreven kaasmeester van het land. 'We zijn niet trots genoeg op wat van eigen bodem komt.' [naar artikel]
Zijn uitvinding wint nog steeds ieder jaar aan marktaandeel: alcoholvrij bier. Vorige week is in het Nederlands-Limburgse Valkenburg Maastrichtenaar Wim Swinkels (85) overleden, een telg van de Nederlandse brouwersfamilie. “Mijn oom Wim mag je rustig een held in de wereld van bier noemen”, schrijft topman Peer Swinkels van Swinkels Family Brewers ter nagedachtenis op LinkedIn. [naar artikel]
Een Leuvense prof heeft de code gekraakt om via artificiële intelligentie bier te maken dat (bijna) iedereen lust. “Alcoholvrije pintjes beter doen smaken is onze hoofdmissie.” [naar artikel]
De grote brouwers van de wereld hernieuwen hun pogingen om het publiek aan te zetten alcoholvrije bieren te drinken. Eerdere pogingen in die richting zijn nochtans geen succes gebleken. De grote producenten denken echter dat er door de striktere alcohol-wetgeving en grotere interesse voor een gezonde levensstijl bij het publiek voor alcoholvrij bier nu wel […] The post ‘s Werelds grootste brouwerijen willen u vooral alcoholvrij bier serveren appeared first on Express [NL]. [naar artikel]
De monniken van de Sint-Sixtusabdij in Westvleteren zijn begonnen met het leveren van hun trappistenbier aan huis. Het gaat om een proefproject, waarbij een beperkte hoeveelheid bier de deur uitgaat verpakt in een kartonnen doos. “Er wordt verwacht dat het nieuwe systeem zal bijdragen tot een nog ruimere en billijkere distributie van onze bieren.” [naar artikel]
De monniken van de Sint-Sixtusabdij in Westvleteren zijn begonnen met de levering aan huis van hun wereldvermaarde trappist. Het gaat om een proefproject, waarbij een beperkte hoeveelheid bier de deur uitgaat, verpakt in een kartonnen doos. “Klanten moeten zo voor hun Westvleteren niet meer van de andere kant van het land naar hier rijden", zegt broeder Godfried. [naar artikel]
Wist u dat in ‘alcoholvrij’ bier van Jupiler toch een half procent alcohol zit? Of dat de kokosblokjes van de Aldi vooral zetmeel-gelatine-blokjes en amper een derde kokosschaafsel bevatten? Het zijn twee van de producten die op de shortlist staan van het Gouden Windei, een prijs die de Nederlandse organisatie Foodwatch nu al voor de zevende keer uitreikt om misleidende reclame onder de aandacht te brengen. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.