Voor de eerste keer in vijf jaar tijd gaat het Italiaanse modehuis Gucci een samenwerking aan. En dat met een van de populairste outdoormerken van het moment: The North Face. Modeliefhebbers noemen het nu al dé collab van het jaar. En de kers op de taart die het helemaal 2020 maakt? De collectie werd aangekondigd op ... video-app TikTok. [naar artikel]
Patagonia maakt al jaar en dag mouwloze fleecetruien voor Wall Street-bankiers en tech-jongens in Silicon Valley, maar het outdoormerk wil daar nu... [naar artikel]
De oprichter en eigenaar van het outdoormerk Patagonia heeft beslist zijn bedrijf weg te schenken. De opbrengsten moeten de strijd tegen de klimaatverandering helpen financieren, zegt hij zelf op de website van zijn bedrijf. [naar artikel]
Yves Chouinard, de steenrijke stichter en eigenaar van het outdoormerk Patagonia, schenkt zijn bedrijf weg aan een goed doel. In de nieuwe structuur zal elke winst die niet opnieuw geïnvesteerd wordt in het runnen van het bedrijf zelf, naar een organisatie gaan die milieu- en klimaatprojecten ondersteunt. Elk jaar zou zo tot 100 miljoen dollar (iets meer dan 100 miljoen euro) geïnvesteerd kunnen worden. [naar artikel]
Alle opbrengsten van het Amerikaanse outdoormerk Patagonia gaan voortaan naar de strijd tegen de klimaatcrisis. Oprichter en eigenaar Yvon Chouinard (83) geeft zijn bedrijf weg. “De aarde is nu onze enige aandeelhouder”, zegt hij. Geen loos verkooppraatje: de excentrieke Chouinard wilde nooit zakenman zijn. Laat staan miljardair. [naar artikel]
Muziek en mode - het zijn twee domeinen die hand in hand gaan. Maar als er één merk is waarbij dat écht van toepassing is, is het wel Gucci. Het luxehuis is synoniem met cool - en dat heeft het onbetwistbaar te danken aan de popcultuur en met name rappers - maar het was niet altijd rozengeur en maneschijn. Ter ere van de honderdste verjaardag komt creative director Alessandro Michele met een ‘Gucci 100'-collectie en -campagne op de proppen die de rijke geschiedenis van het merk én de succesvolle invloed van muziek eren. [naar artikel]
Muziek en mode - het zijn twee domeinen die hand in hand gaan. Maar als er één merk is waarbij dat écht van toepassing is, is het wel Gucci. Het luxehuis is synoniem met cool - en dat heeft het onbetwistbaar te danken aan de popcultuur en met name rappers - maar het was niet altijd rozengeur en maneschijn. Ter ere van de honderdste verjaardag komt creative director Alessandro Michele met een ‘Gucci 100'-collectie en -campagne op de proppen die de rijke geschiedenis van het merk én de succesvolle invloed van muziek eren. [naar artikel]
In de film ‘House of Gucci’, die gisteren in première ging, resideert Aldo Gucci in een groot 16de eeuws palazzo, compleet met weelderige tuinen, fresco‘s en sierlijke vergulde interieurs. Villa Balbiano is een van de meest iconische huizen aan het Comomeer en is binnenkort te boeken via Airbnb. [naar artikel]
Erfgenamen van Aldo Gucci hebben in een statement in harde bewoordingen afstand genomen van de film ‘House of Gucci’, die op dit moment te zien is in de bioscopen. Ze zijn bedroefd over het gebrek aan overleg door de filmmakers en over hoe hun familie is afgeschilderd als “onwetende misdadigers die ongevoelig zijn voor de wereld om hen heen”. [naar artikel]
De erfgenamen van het Italiaanse modehuis Gucci zijn - zoals te verwachten - niet te spreken over de film "House of Gucci" die in de bioscoop speelt. In een scherp statement laten ze niets heel van regisseur Ridley Scotts versie van de feiten. Vooral de voorstelling van het Gucci-imperium als mannenbastion pikken de erfgenamen niet. "Dit kan niet verder van de waarheid staan", klinkt het. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.