"Als er garanties zijn over de overkapping en de financiering ervan, en als de tracés zonder taboes mogen worden vergeleken, dan zijn we bereid de procedures voor de vernieting van Oosterweel in te trekken." [naar artikel]
"Als er garanties zijn over de overkapping en de financiering ervan, en als de tracés zonder taboes mogen worden vergeleken, dan zijn we bereid [naar artikel]
Maandag vindt in Antwerpen de 27ste Horta-avond plaats, een infovergadering van de burgerbewegingen over Oosterweel. Het wordt een spannende avond, zeggen organisatoren Wim Van Hees (Ademloos), Manu Claeys (stRaten-generaal) en Peter Vermeulen (Ringland). Ruim twee jaar na het sluiten van het Toekomstverbond willen de burgerbewegingen uitleggen hoe ze de oude plannen van Oosterweel-heavy hebben hertekend en uitpakken met de nieuwe plannen van Oosterweel-light. Dat die niet voor iedereen light genoeg zijn, daarvan zijn de heren zich volop bewust. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. ‘Dit probleem is niet oplosbaar.’ [naar artikel]
Twee jaar na de hype heeft Ringland een voet tussen de deur in de politiek, maar veel bewegingsruimte krijgt de Antwerpse burgerbeweging niet. De Vlaamse regering zet haar plannen voor Oosterweel onvermoeibaar door. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. “Dit probleem is niet oplosbaar”, zo staat dinsdag te lezen in De Standaard. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport (MER-plan) voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. Het onafhankelijke studiebureau Transport&Mobility Leuven (TML) velt een wel heel negatief advies over het concept. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]
Vanuit politieke hoek klinkt niets dan optimisme over het Oosterweeldossier nu de drie actiecomités stRaten-generaal, Ademloos en Ringland zich en bloc achter het 'radicale haventracé' en een 'Oosterweel light' scharen. De komende weken moet de finale beslissing vallen. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is haast vernietigend voor Ringland. "Dit probleem is niet oplosbaar". [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport is haast vernietigend voor Ringland. N-VA vindt het goed dat Oosterweel opnieuw de beste oplossing blijkt voor de Antwerpse verkeersknoop. Actiegroep stRaten-Generaal heeft het over 'sabotage met een politiek vuil spel'. [naar artikel]
Meer openbaar vervoer, een volledige scheiding van doorgaand en lokaal verkeer én een volledige overkapping van de Antwerpse Ring. Met dit toekomstbeeld lanceerde burgerbeweging Ringland zich op 14 februari 2014 als een positief alternatief voor het jarenlange politieke en juridische gekibbel over Oosterweel. Duizenden burgers zijn de voorbije vijf jaar meegegaan in het verhaal van een vlottere mobiliteit en een mooiere stad met gezondere lucht. Intussen heeft Ringland haar droom naar een gedragen en realistisch plan kunnen vertalen. Voor haar vijfde verjaardag presenteert de burgerbeweging ‘Het Ringland Boek, 5 jaar burgers in beweging’. Dre Smessaert en Elisabeth Vermeulen, Ringlanders van het eerste uur, vertellen over hun belangrijkste momenten. [naar artikel]
“Dit is niet het einde van Ringland, maar wel het failliet van de MER-procedure.” Zo reageert Ringlandbezieler Peter Vermeulen aan deredactie.be op het uitlekken van het milieueffectenrapport (Plan-MER), dat vernietigend is voor de verkeersoplossing van Ringland. [naar artikel]
Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport is haast vernietigend voor Ringland. N-VA vindt het goed dat Oosterweel opnieuw de beste oplossing blijkt voor de Antwerpse verkeersknoop. [naar artikel]
De alternatieve voorstellen van de actiegroepen stRaten-Generaal, Ademloos en Ringland zullen worden onderzocht voor het opmaken van de bouwvergunning Oosterweel op Rechteroever. Na het tot stand komen van het Toekomstverbond, half maart, is dit de tweede grote doorbraak in dit heikele dossier. Meest opvallende punt: de terugkeer van de geboorde tunnels. [naar artikel]
Ringland rouwt om professor emeritus Jef Van den Broeck, lid van de Ringland Academie en ondersteuner van het eerste uur. Dat post de burgerbeweging op haar Facebookpagina. [naar artikel]
07:11 Meer sluipverkeer en files: het milieueffectenrapport voor een onderdeel van het Oosterweel-project is vernietigend. [naar artikel]
De actiegroepen Straten-generaal, Ringland en Ademloos hebben hun steun uitgesproken voor een zogenaamd ‘radicaal haventracé’. Dat tracé leidt doorgaand en zwaar (haven)verkeer af via het noorden. De Oosterweelverbinding wordt dan een ‘Oosterweel Light’ voor lokaal verkeer. Als de Vlaamse overheid en actiegroepen elkaar in dit compromis vinden, is een volksraadpleging mogelijk niet meer nodig. [naar artikel]
Een nieuw plan-MER (milieueffectrapportage) is erg kritisch voor Ringland, het alternatieve project voor de mobiliteit in Antwerpen. Ringland scoort een flink stuk slechter dan het door de Vlaamse regering besliste Oosterweeltracé. [naar artikel]
https://images0.persgroep.net/rcs/7xDwUQi9iQL-DTciGUlmI7M2qVA/diocontent/74848920/_fitwidth/642/?appId=f215d2ebdcdad4aa3dc78550c5970d02&quality=0.90 [naar artikel]
Burgerbewegingen Ringland, Ademloos en stRaten-generaal stellen voor dat de eerste 1,25 miljard euro worden ingezet voor overkappingen aan de wijken Kiel, Dam, Stuivenberg, Deurne-Noord, Merksem en Luchtbal. “En er mag wat sneller worden gewerkt. Onze ambitie is Ringland waar te maken tegen 2030”, zegt Peter Vermeulen van Ringland. [naar artikel]
Ademloos, Ringland en stRaten-generaal hebben naar eigen zeggen al 75.505 handtekeningen verzameld. Ondertussen komt een compromis steeds dichterbij. [naar artikel]
De burgervereniging Ringland gaat vanaf mei het aantal auto’s, fietsen, bussen en andere vervoersmiddelen in straten tellen. Ringland wil die resultaten gebruiken om mensen bewuster te maken van hun verplaatsingsgedrag. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.