De plug-inhybridemotor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
De plug-inhybridemotor is één van de populairste aandrijvingen van het moment. Deels elektrisch, deels op fossiele brandstoffen en ecologisch één van de betere oplossingen. Maar met welke wagens kan je puur elektrisch de grootste afstanden afleggen? HLN Drive zocht het uit! [naar artikel]
Als we de autobouwers mogen geloven, dan zijn plug-in (of oplaadbare) hybrides de beste manier om de consument op relatief korte termijn, en vooral... [naar artikel]
Plug-in hybride wagens kunnen tot vier keer meer brandstof verbruiken dan beloofd. Dat blijkt uit een onderzoek van de Britse consumentenorganisatie Which?, dat vandaag gepubliceerd is. Uit het onderzoek blijkt dat sommige populaire plug-in hybride voertuigen (PHV’s) veel meer vervuilen in reële omstandigheden dan de autoconstructeurs beweren. De 22 auto’s die getest werden – onder […] The post ‘Plug-in hybrides verbruiken tot vier keer meer brandstof dan beloofd’ appeared first on Business AM. [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
De Vlaamse openbaarvervoermaatschappij De Lijn heeft de aankoop van 44 nieuwe plug-in hybride bussen goedgekeurd. Daarnaast worden nog eens 280 hybrides omgevormd tot e-hybride bussen. “Met de inzet van deze bussen zet De Lijn een volgende stap naar het emissievrij rijden in stadskernenâ€, aldus Vlaams minister van Mobiliteit en Openbare Werken Lydia Peeters (Open Vld). [naar artikel]
Ook de meest recente plug-in hybride voertuigen (PHV’s) vervuilen meer dan de autoconstructeurs beweren. Dat klaagt de Europese koepelorganisatie van ngo’s Transport and Environment (T&E) aan. Toch mogen we volgens experts niet spreken van een nieuw schandaal zoals dieselgate. Overigens zou T&E hun praktijktestsen “zwaar naar hun hand hebben gezet”. Vormen PHV’s dan nog een verantwoorde overgang naar volledig elektrisch rijden? En hoe kan je met eender welke wagen zuiniger rijden? [naar artikel]
In de aanloop naar elektrische wagens, wordt een plug-in hybride wel eens als de ideale tussenstap gezien. Je leert omgaan met laadkabels en laadpalen, maar zonder autonomiestress. Want wanneer de batterij leeg is, kan je nog altijd gebruik maken van de verbrandingsmotor. HLN Drive selecteerde een ideale plug-in hybrides voor ieder rijprofiel. [naar artikel]
Plug-in hybride elektrische voertuigen - ook de meest recente modellen - vervuilen veel meer dan de autoconstructeurs beweren. Dat klaagt Transport and Environment (T&E) aan op basis van praktijktesten. De Europese federatie van milieuverenigingen vindt dan ook dat overheden een einde moeten maken aan het subsidiëren van de aankoop en de royale belastingvrijstellingen voor deze modellen, die volgens T&E een nieuw emissieschandaal aanwakkeren. [naar artikel]
Plug-in hybride auto’s worden alsmaar populairder. Velen zien hen als de ideale tussenstap van traditionele brandstofwagens naar volledig elektrische auto’s. Maar welke modellen waren afgelopen jaar het populairst? HLN Drive vroeg het na. [naar artikel]
Plug-in-hybridewagens stoten in werkelijkheid gemiddeld 2,5 keer meer CO2 uit dan de officiële testwaarden. Dat beweert de groene drukkingsgroep Transport & Environment UK woensdag op basis van nieuw onderzoek. [naar artikel]
Vanaf 1 januari 2021 wordt de inschrijvingstaks van voertuigen en de jaarlijkse verkeersbelasting in Vlaanderen op een andere manier berekend. Dat laat Vlaams minister van Financiën en Begroting Matthias Diependaele (N-VA) weten. Wie een wagen heeft die veel CO2 uitstoot, zal meer betalen. De nieuwe berekening geldt enkel voor nieuwe wagens die worden ingeschreven. Alleen volledig elektrische wagens zullen geen verkeersbelasting moeten betalen: het voordeel voor CNG-wagens en plug-in hybrides valt weg. [naar artikel]
Dat plug-in hybrides aan een stevige opmars bezig zijn. Terwijl eerst vooral zelfstandigen en zakelijke rijders voor zo’n flexibele stekkeroptie kozen, zetten nu ook steeds meer particulieren de stap. Want gebruik je zo’n auto op de juiste manier, maal je jouw kilometers hoofdzakelijk elektrisch. Maar zijn er ook dingen waar je extra op moet letten? Moét je de batterij bijvoorbeeld opladen? En wat als je zonder brandstof valt? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn licht toe: “Dat je gaat stilvallen, voel je niet aankomen. Het gebeurt gewoon. Plots.” [naar artikel]
01:00 Na enkele gloriejaren begint de plug-inhybride aan zijn afscheidstournee als bedrijfswagen. De auto die duizenden bestuurders over de drempel van elektrisch rijden hielp, moet het volgend jaar aflegge... [naar artikel]
Automaker Ford wil in 2030 alleen nog maar volledig elektrische personenauto’s verkopen in Europa. Vier jaar eerder willen de Amerikanen al geen personenauto’s meer verkopen die volledig op fossiele brandstoffen rijden. Dan moet het hele assortiment uit plug-in hybrides en elektrische auto’s bestaan. [naar artikel]
01:00 Een grote meerderheid van de bestelde bedrijfswagens zal volgend jaar volledig elektrisch zijn. Zeker nu hybrides hun fiscale voordelen verliezen, versnelt de transformatie naar een volledig uitstootl... [naar artikel]
De opmars van plug-in hybride voertuigen en volledig elektrische auto’s heeft de gewone hybride auto, de zogenoemde full hybrid, wat in de schaduw gezet. Toch is de hybride auto voor velen nog steeds de gemakkelijkste en veelal ook meest betaalbare manier om de CO2-uitstoot te reduceren. Wij selecteerden voor u acht redelijk betaalbare hybride voertuigen die niet aan het stopcontact worden opgeladen en die toch, weliswaar beperkt, elektrisch kunnen rijden. [naar artikel]
Dat plug-in hybrides aan een stevige opmars bezig zijn, is niet verwonderlijk. Terwijl eerst vooral zelfstandigen en zakelijke rijders voor zo’n flexibele stekkeroptie kozen, zetten nu ook steeds meer particulieren de stap. Want gebruik je zo’n auto op de juiste manier, maal je jouw kilometers hoofdzakelijk elektrisch. De benzine- of dieselmotor dient dan weer om langere ritten te overbruggen. Maar zijn er ook dingen waar je extra op moet letten? Moét je de batterij bijvoorbeeld opladen? En wat als je zonder brandstof valt? Onze mobiliteitsexpert Brecht Vanhaelewyn licht toe: “Dat je gaat stilvallen, voel je niet aankomen. Het gebeurt gewoon. Plots.” [naar artikel]
De verkoop van plug-in-hybride auto's zit sterk in de lift, maar het beoogde positieve effect voor het milieu wordt daarmee niet bereikt. "Als je kijkt naar de gemiddelde uitstoot van auto’s in Europa, dan kan een benzine- of dieselwagens gemakkelijk 120 gram CO2 per kilometer uitstoten. Die grote plug-in-hybrides zitten daar heel snel boven. Dan ga je naar een uitstoot 150 of 160 gram CO2 per kilometer", legt William Todts van Transport en Environment uit in "De wereld vandaag". [naar artikel]
Nooit had je meer keuze wat betreft de motor in je wagen. Bij de meest ecologische aandrijflijnen staan elektrische en (plug-in) hybride wagens bovenaan. Maar welke motor past bij welk rijprofiel? HLN Drive zocht het uit. [naar artikel]
Tijdens het derde kwartaal van dit jaar hadden elektrische en hybride wagens in de Europese Unie in de totale autoverkoop een aandeel van 43 procent. Dat blijkt uit een rapport van de Europese Vereniging van Autofabrikanten (Acea). Tijdens dezelfde periode vorig jaar had dit type wagens – elektrische voertuigen, plug-in hybrides en hybrides – in […] [naar artikel]
De BMW X5 45e is de eerste plug-in hybride SUV die hoofdzakelijk elektrisch rijdt en toch nog het genot van een zescilinder benzinemotor biedt.Guido Cloostermans [naar artikel]
Elektrisch rijden is in opmars: van de 6 miljoen auto's op de Belgische wegen is al een half miljoen een zogenaamde 'stekkerauto'. Dat blijkt uit cijfers van autofederatie Traxio. 200.000 auto's zijn volledig elektrisch en 300.000 zijn plug-in hybride. 'WinWin' krijgt daarover steeds meer praktische vragen: een antwoord op de 5 meest gestelde vragen over elektrisch rijden. [naar artikel]
Wie op zoek is naar een nieuwe auto laat best ook de optie van een wagen op aardgas (CNG) de revue passeren. Volgens een onderzoek van [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.