Een bittere grap uit de modewereld: als door de klimaatverandering de zeespiegel stijgt, kunnen we tenminste droog schuilen op de bergen ongedragen kleren die modebedrijven weggooien. Iedereen is het erover eens dat de waterverspilling en CO2-uitstoot van de sector onhoudbaar zijn. Maar wat kunt ú doen, behalve uw jeansbroek blijven dragen tot ze modieus uit elkaar valt? [naar artikel]
Uw zonnepaneel uit China heeft wellicht een grotere CO2-voetafdruk dan u denkt. Veel Chinese fabrieken van polysilicium draaien op goedkope elektriciteit van vervuilende steenkoolcentrales. [naar artikel]
Chip Bergh, de CEO van Levi's, beweert dat hij zijn jeansbroek nooit wast en raadt iedereen aan hetzelfde te doen. Maar volgens Tech Insider is de wetenschap van mening dat je een jeansbroek na iedere vier tot zes dagen moet wassen om onwelriekende geurtjes tegen te gaan. Wie heeft het bij het rechte eind? [naar artikel]
Petjes, T-shirts, badpakken: je vindt steeds meer kleren met het label ‘UV-beschermend’ in de winkelrekken. Vooral bij kinderen raden dermatologen de beschermkleren aan. ‘Het alternatief is veel smeren, maar dat zullen ze niet leuk vinden.’ [naar artikel]
Ze verstoppen het woord sinaasappelhuid in hun collectie en geven een eikelprint de naam van hun voormalige vriendjes. Catherine Talpe en Britt Van Marsenille van Who’s That Girl zijn net zo prettig gestoord als de retrogetinte kleren die ze ontwerpen. [naar artikel]
De afvalbergen in Kenia worden gevoed door goedkope, synthetische kleding vanuit Europa. Een derde van de gebruikte kledingstukken die door Europese bedrijven worden verscheept naar Afrika, eindigt op stortplaatsen. De bedoeling is dat de kledij ter plaatse als tweedehandskledij wordt verkocht, maar de kwaliteit van onze kleren is vaak te slecht daarvoor. Deze instroom heeft verwoestende gevolgen voor het milieu en de lokale bevolking. [naar artikel]
Als vrouw een jeansbroek vinden die perfect op je lichaam aansluit is een heuse struggle. Te groot aan de taille, te strak rond de dijen, te nauw voor de kont: er scheelt altijd iets. Bij Belgisch modemerk LolaLiza hopen ze dat op te lossen met hun nieuwe ‘Shape of You’-jeans. Die komt in slechts drie verschillende maten, maar zou dankzij innovatieve technieken toch elke vrouw moeten passen. [naar artikel]
De jeansbroek heeft sinds zijn bestaan een lange weg afgelegd. En terwijl mannen al sinds de jaren stilletjes het privilege hadden om in het [naar artikel]
De modewereld is een van de meest vervuilende industrieën op aarde. Naast het milieu lijdt ook de mens hieronder. Gelukkig zorgen enkele pioniers voor verbetering en springen de grote spelers ook op de kar. Hoe eerlijk en milieuvriendelijk waren onze kleren het voorbije jaar? We zochten het uit. [naar artikel]
De enige jeansbroek die een echte verjaardag heeft: dat moet de 501® van Levi's zijn. Zowat de bekendste broek in de jeansgeschiedenis werd op 20 mei 1873 voor het eerst geïntroduceerd, dus werd 20 mei door Levi's utgeroepen tot '501® Day' [naar artikel]
21:53 Met een controversieel groen label wil de Europese Commissie investeringen in gas- en kerncentrales aanmoedigen. Het nucleair studiecentrum SCK in Mol hoopt zo vlotter aan financiering te raken voor z... [naar artikel]
Dat Kanye West grote fan is van het modemerk Balmain is geen groot geheim. De man draagt, naast kleren van zijn eigen label, voortdurend stuks [naar artikel]
“We zijn te preuts geworden. Achter onze kleren trekken we een muur op en verbergen we wie we echt zijn.” Fotograaf Filip Naudts gaat al jaren met zijn gezin naar de naturistencamping in het Zuid-Franse Bélézy en brengt nu een ode aan die plek. En aan het naturisme. “Zonder kleren vallen alle vooroordelen en stereotypes weg.” [naar artikel]
Behoort een jeansbroek ook tot jouw doordeweekse outfit? Dan weet jij waarschijnlijk ook hoe gemakkelijk de kleur ervan vervaagt. Nudie Jeans [naar artikel]
Op dinsdag 24 april is het precies vijf jaar geleden dat textielfabriek Rana Plaza in Bangladesh instortte. Die ramp wordt herdacht met Fashion Revolution Day, de dag waarop je het label van je kleren mag tonen om het productieproces in vraag te stellen. Vanwaar komen ze, wie maakte ze en verliep alles op een eerlijke manier? [naar artikel]
‘Pré de chez nous’, het nieuwe label voor duurzaam Belgisch rundvlees werd maandag voorgesteld in het Waalse Fernelmont, bij Namen. Het nieuwe duurzaamheidslabel kwam tot stand door een brede samenwerking tussen verschillende spelers in de vleesindustrie, namelijk meester-grossier Bernard Gotta, vleesversnijder Viande de Liège, veehandelaar Sobemax en veevoederproducent Dumoulin. [naar artikel]
Als Gustaph zaterdag schittert op het Songfestival, is dat ook een beetje een Antwerpse zege. Zijn kleren, zijn nummer en zijn act: al deze elementen dragen ze in min of meerdere mate het label ‘made in Antwerp.’ En ook Gustaphs hart klopt voor de Scheldestad. “Ik vond hier mijn man en een thuis.” [naar artikel]
Zijn eerste lief was een cyberlief. Toen was hij nog minderjarig. Sindsdien is Thomas H. sociale media gaan misbruiken om vrouwen te overtuigen voor de lens uit de kleren te gaan. Speurders konden een honderdtal slachtoffers identificeren, onder wie vriendinnen van de verloofde van Thomas. Maar wellicht zijn er nog veel meer. [naar artikel]
Jarenlang was het een modeflater van formaat: een rits die uit je jeansbroek komt piepen. Voor velen bewijsstuk nummer één dat je je broeken in het... [naar artikel]
Begin juni mocht voetbalclub Zonhoven VV opnieuw zijn provinciaal label in ontvangst nemen in Gent. Dat betekent ook de komende drie seizoenen provinciaal voetbal op de Basvelden, de mooie thuisbasis van deze eerste provincialer. [naar artikel]
De wereldberoemde blogger Perez Hilton heeft een wat vreemd filmpje op YouTube gepost. Daarin spreekt hij zijn miljoenen volgers emotioneel aan. “Ik ben verslaafd en ik moet er iets aan doen”, zegt hij. Aan wat de Amerikaan verslaafd is, is niet duidelijk. [naar artikel]
De vervuilende wereld van fast fashion gaat nergens heen. Het Chinese modemerk Shein perfectioneerde het bliksemsnel aanvoeren van goedkope kledij. De afgelopen jaren werd er al eens optimistisch gefluisterd dat het tijdperk van fast fashion ten einde zou komen. De constante aanvoer van goedkope kledij zou jaarlijks verantwoordelijk zijn voor miljard tonnen aan uitgestoten koolstof […] [naar artikel]
De Zwitserse groenen vroegen er al langer om als alternatief voor goedkope (en vervuilende) vliegreizen en het ziet ernaar uit dat er nu ook een... [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.