15:39 In 2020 heeft de Gegevensbeschermingsautoriteit (GBA) 668 klachten ontvangen van burgers. Dat zijn er dubbel zoveel als in 2019. [naar artikel]
In 2018 liet de klanten- en klachtendienst van de openbare omroep een verdubbeling van het aantal klachten optekenen in vergelijking met 2017. De journalistieke keuzes van de VRT, nauwkeurigheid, taalfouten en onpartijdigheid worden daarbij geregeld becommentarieerd. Dat blijkt uit het jaarlijks rapport van de klanten- en klachtendienst van de VRT. [naar artikel]
De Belgische Privacycommissie heeft de voorbije dagen nog maar een vijftal klachten ontvangen over het schandaal rond Facebook en Cambridge Analytica. “Op niveau van de beleidsmakers is het schandaal heel groot geworden, maar de burger ligt er misschien minder van wakker”, klinkt het bij de Privacycommissie. De Privacycommissie kondigde vorige week aan dat Belgen die […] Het bericht Nog maar vijftal klachten bij Privacycommissie over privacyschandaal Facebook verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Belgische Privacycommissie heeft de voorbije dagen nog maar een vijftal klachten gekregen over het schandaal rond Facebook en Cambridge Analytica. “Op niveau van de beleidsmakers is het schandaal heel groot geworden, maar de burger ligt er misschien minder van wakker”, klinkt het bij de Privacycommissie. [naar artikel]
In 2016 opende de Commissie voor de bescherming van de persoonlijke levenssfeer, beter bekend als de Privacycommissie, 4.491 dossiers. Daarmee ziet de commissie het aantal opnieuw stijgen. Een mogelijke oorzaak is de inwerkingtreding van de Algemene Verordening Gegevensbescherming. Dat blijkt uit het jaarverslag van de Privacycommissie. [naar artikel]
De Ombudsdienst voor telecommunicatie kreeg vorig jaar de meeste klachten over facturen, overstappen naar een andere operator, en roaming. Dat laatste – duurder bellen en surfen in het buitenland – is sinds midden vorig jaar afgeschaft in de landen van de Europese Unie, maar dus niet in alle Europese landen, maar dat weet duidelijk nog niet iedereen. In totaal kreeg de ombudsdienst 16.249 klachten. Dat is 9,21 procent meer dan in 2016. 96 procent van de klachten kreeg een oplossing. [naar artikel]
Het aantal klachten bij de federale Ombudsdienst voor Energie is sterk toegenomen. Vooral sinds de forse stijging van de energieprijzen de laatste maanden klopt de ombudsdienst overuren. "Het aantal klachten is moeilijk bij te houden", zegt ombudsman Eric Houtman bij "De Inspecteur" op Radio 2. [naar artikel]
Sinds begin dit jaar komen er opvallend meer klachten binnen bij de Ombudsdienst voor telecom over de wachttijden bij de klantendiensten van de telecomoperatoren. De meeste klachten gaan over Telenet. Ook bij De Inspecteur komen heel veel mails binnen van ontevreden klanten. Telenet bevestigt het probleem: “Ondanks veel testen en voorbereiding zitten er toch nog veel kinderziektes in het nieuwe IT-systeem.” [naar artikel]
Op de ministerraad haalt ook Staatssecreatris voor Asiel en Migratie Theo Francken (N-VA) zijn slag thuis. In de komende zullen er drie nieuwe [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.