07:49 Vanaf Nieuwjaar geldt in het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest een lage-emissiezone. De meest vervuilende dieselwagens mogen er vanaf 2018 niet meer rijden. [naar artikel]
Maar liefst 17% van alle wagens in Vlaanderen zijn dieselwagens die niet meer voldoen aan de strengere normen in de lage-emissiezones van Antwerpen en Gent. Dat blijkt uit cijfers van het autosectorfederatie Febiac. De normen in die emissiezones worden van 1 januari 2020 strenger. Dieselwagens tot en met euronorm 4 mogen vanaf dan de stad niet meer binnen tenzij u diep in de buidel tast. [naar artikel]
Het stadsbestuur van Parijs wil tegen 2030 alle benzine- en dieselwagens uit de stad weren. In de drukst bezochte stad ter wereld zullen vanaf dan... [naar artikel]
De Britse premier Boris Johnson zou volgende week een verbod op de verkoop van nieuwe benzine- en dieselwagens aankondigen, dat... The post VK overweegt om nieuwe benzine- en dieselwagens te verbieden vanaf 2030 appeared first on Business AM. [naar artikel]
Vanaf januari worden de regels voor de lage-emissiezone in Antwerpen strenger. Vanaf dan moeten dieselwagens die toegang willen euronorm 5 hebben en benzinewagens euronorm 2. Dieselwagens met euronorm 3 en een roetfilter mogen vanaf dan niet meer binnen. [naar artikel]
Oppositiepartij Groen heeft tien concrete voorstellen uitgewerkt om de uitstap uit fossiele energie tegen 2030 mogelijk te maken. Zo mogen in de groene plannen vanaf dat jaar geen benzine- of dieselwagens meer worden verkocht. [naar artikel]
De Ierse regering wil tegen 2030 de verkoop van benzine- en dieselwagens verbieden. Het gaat om een van een reeks maatregelen die ze vanmiddag... [naar artikel]
07:33 Van alle dieselwagens die op op dit moment in België rond rijden, zullen er binnen acht jaar anderhalf miljoen de stadscentra niet meer binnen mogen, berekende de VAB. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft donderdag ingestemd met het plan van minister van Leefmilieu Céline Fremault om een dieselban in te voeren vanaf 2030. De minister moet ook een onderzoek voeren naar een gelijkaardige maatregel in de toekomst voor benzinevoertuigen en op korte en middellange termijn alternatieve technieken - elektrische, hybride en aardgaswagens - onderzoeken. [naar artikel]
Brussel is sinds begin 2018 een lage-emissiezone (LEZ), waar de oudste dieselwagens niet meer in mogen. De regels worden vanaf overmorgen aangescherpt, voor zowel diesel- als benzinewagens. [naar artikel]
Greenpeace wil dat de volgende Brusselse gewestregering een ambitieus plan opstelt om van auto’s met fossiele brandstof af te geraken. Dat heeft de milieuorganisatie dinsdag gezegd. Op een colloquium in Brussel presenteert Leefmilieu Brussel dinsdag de resultaten van een brede raadpleging bij stakeholders over het verbod van voertuigen met verbrandingsmotoren in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. […] Het bericht Greenpeace wil dat volgende Brusselse regering fossiele auto’s bant verscheen eerst op Metro. [naar artikel]
De Brusselse regering heeft donderdag ingestemd met het plan van minister van Leefmilieu Céline Fremault om een dieselban in te voeren vanaf 2030. De minister moet ook een onderzoek voeren naar een gelijkaardige maatregel in de toekomst voor benzinevoertuigen en op korte en middellange termijn alternatieve technieken - elektrische, hybride en aardgaswagens - onderzoeken. Mobiliteitsorganisatie VAB noemt de maatregel “niet realistisch”. [naar artikel]
Dieselvoertuigen met een Euronorm 3 mogen vanaf 1 januari 2020 niet langer de lage-emissiezone (LEZ) van het Brussels Gewest inrijden. Als ze dat wel doen, riskeren ze een boete van 350 euro. [naar artikel]
Oslo gaat dinsdag dieselwagens in de stad verbieden, om een vervuilingspiek in te dammen. Automobilisten zijn kwaad, omdat de Noorse staat enkele jaren geleden nog aanmoedigde om diesels te kopen. [naar artikel]
20:48 Een uitgebreide informatiecampagne moet duidelijk maken dat vervuilende dieselwagens met euronorm 4 vanaf 1 januari 2022 niet meer welkom zijn in de Brusselse lage-emissiezone (LEZ). [naar artikel]
Vlaanderen moet één grote lage-emissiezone (LEZ) worden. Dat stelt Groen voor. Tegen 2030 zouden er in heel Vlaanderen geen dieselwagens meer mogen rondrijden, vanaf 2035 willen de groenen ook benzinewagens bannen. Een stap in de goede richting, zegt milieu-epidemioloog Tim Nawrot, “maar we mogen het debat niet vernauwen tot enkel wegverkeer”. [naar artikel]
Wallonië gaat vervuilende personenwagens op diesel stapsgewijs verbieden. Vanaf 2023 zullen de oudste dieselwagens er niet meer mogen rijden en na 2030 mogen enkel die wagens die aan de strengste uitstootnormen voldoen op de Waalse wegen rijden. De Waalse regering wil zo de luchtkwaliteit verbeteren. Volgens het goedgekeurde ontwerpdecreet mogen de oudste dieselwagens, die aan […] [naar artikel]
De Vlaamse Regering wil vanaf 2031 dieselwagens bannen in de lage-emissiezones van Gent en Antwerpen. Vier jaar later, in 2035, zouden ook benzinewagens de steden niet meer binnen mogen. Volgens autojournalist Gert Verhoeven zijn die data moeilijk haalbaar. "We gaan naar een situatie evolueren waarin steeds minder mensen een auto zullen kunnen hebben." [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens mogen er niet meer rondtuffen. [naar artikel]
Vanaf 1 januari geldt in het Brussels Hoofdstedelijk Gewest een lage-emissiezone (LEZ). De meest vervuilende dieselwagens zullen er in 2018 niet meer mogen rijden. De LEZ wordt stapsgewijs ingevoerd. Vanaf 2018 kunnen dieselvoertuigen zonder Euronorm of met de norm Euro 1 niet meer rondrijden in Brussel. De jaren nadien worden de normen verstrengd. Vanaf 2019 gelden de beperkingen ook voor benzinevoertuigen zonder Euronorm of met Euro 1, net als dieselvoertuigen met Euro 2. [naar artikel]
Meer dan 1,5 miljoen dieselwagens zullen in 2027 de centra van steden en gemeenten met een lage-emissiezone (LEZ) niet meer binnen mogen. Dat heeft VAB berekend. De mobiliteitsorganisatie roept steden en gemeenten die zo’n LEZ invoeren op om voldoende alternatieven, meer bepaald laadinfrastructuur voor elektrische wagens, te voorzien. [naar artikel]
© 2016 - 2023. DeKrantenkoppen.be - Disclaimer. Privacy Policy.